Hva trenger jeg av klær til nyfødt?

Pin-up

Forumet er livet
Jeg må antakelig ha det meste av klær til lillejenta da vi har to vintergutter fra før. Dessuten har jeg gitt bort det meste av babyklær, for vi skulle jo ikke ha flere, hehe...

Det jeg lurer på nå er hva jeg egentlig trenger av plagg til nyfødt? Det er jo ikke så godt å vite hvordan sommeren blir, men her jeg bor er den ikke typisk veldig varm. Har kjøpt litt bodyer, både med lange og korte ermer, men hva bruker jeg nedentil dersom det ikke blir kjempevarmt? Bomullsstrømpebukser, tynne leggings eller tynne joggebukser? Føler meg som en nybegynner her :p
 
Fikk julibaby sist og da var det veeeeeldig varmt. Han brukte ikke strømpebukse under buksa før ut i septemper. Kun deilige bomullsbukser eller tynn ullbukse. Husker og vi brukte mye joha sin tynne ullpysj døgnet rundt.
Brukte lite jakker/cardigans, da det somregel holdt med langermet body i vogna/bilstolen med et pledd til. Men norsk sommer er jo ikke helt beregnelig så er jo vanskelig å vite på forhånd.
Noe jeg hvertfall kommer til å hamstre er omslagsbodyer (likte veldig godt newbie sine) og gode sokker.
 
Vi fikk juni14 sist, tidenes varmeste sommer... Så der gikk det mye i bare kortermet body eller bare bleia. Men blir det er normal sommer så er jo litt tynne bomullsbukser fint, men vi brukte ullsokker. Han var faktisk kald på føttene i 35 grader, at det går an. Ellers er jo omslagsbodyer veldig lurt, blir bok bare/mest det her :)
 
Fikk vite at ull er gull året rundt. Også på sommeren når mini er nyfødt, ettersom de ikke klarer å regulere varmen selv... Har selv kjøpt noen bodyer i tynn ull :)
 
Her jeg bor er det heller ikke veldig varmt om sommeren, men en kan være heldig å få noen uker ;) Å siden jeg har vinterbarn fra før syns jeg også dette er veldig vanskelig :) Men har kjøpt noe bomull og noe ull :)
 
Tror ikke du trenger solhat i år. Selve babyen er jo skyggen uansett. Parasoll er greit å ha ja
 
Fikk våren 14 og vi brukte omtrent ikke klær før i oktober hehe.. Det gjør ingenting om man venter med kles innhandling til etter baby er født. Da skal alle sommervarene ut og det er salg. Og du kan være trygg på at du får søte kjoler og annet sommertøy til mini i barselgaver. Vi fikk så mye klær vi aldri har brukt!!! Og selv om det ble en kald sommer så er det ikke mange plagg / tepper som skal til i en basis garderobe :)
 
Man trenger som regel mindre enn man tror :)

Det er sikkert og visst :) Jeg vil bare handle inn noen basisplagg nå når det er salg, kommer ikke til å kjøpe så mye da store deler av babytøyet ikke rakk å brukes før de vokste ut av det. Gikk stort sett i body og strømoebukser :)
 
Det er sikkert og visst :) Jeg vil bare handle inn noen basisplagg nå når det er salg, kommer ikke til å kjøpe så mye da store deler av babytøyet ikke rakk å brukes før de vokste ut av det. Gikk stort sett i body og strømoebukser :)

Ja jeg ante ikke hva jeg gikk til! I tillegg var svigermor i overkant ivrig med bankkortet så det skortet slett ikke på klær eller andre ting. Det ble rent for mye. Vi har en hel eske med str 50-56! Det brukte han kun den første uken før han hadde vokst utav det! Helt villt. Når svigermor fikk nyss i at jeg var gravid handlet hun i tillegg alt fra str 9 mnd til str 3 år før jeg var 3 mnd på vei hehe... Litt overlykkelig kan du trygt si. I tillegg lider hun av tilbudssyken så vi har enorme mengder klær vi aldri har fått bruk for. Det er big business med baby ting! Jeg var helt overrasket over hvor lite av det som ble gitt oss og vi kjøpte som ble brukt. Det føltes som vi ble nedlesset i barneutstyr som om vi skulle få femlinger hehehe :)
 
Ja jeg ante ikke hva jeg gikk til! I tillegg var svigermor i overkant ivrig med bankkortet så det skortet slett ikke på klær eller andre ting. Det ble rent for mye. Vi har en hel eske med str 50-56! Det brukte han kun den første uken før han hadde vokst utav det! Helt villt. Når svigermor fikk nyss i at jeg var gravid handlet hun i tillegg alt fra str 9 mnd til str 3 år før jeg var 3 mnd på vei hehe... Litt overlykkelig kan du trygt si. I tillegg lider hun av tilbudssyken så vi har enorme mengder klær vi aldri har fått bruk for. Det er big business med baby ting! Jeg var helt overrasket over hvor lite av det som ble gitt oss og vi kjøpte som ble brukt. Det føltes som vi ble nedlesset i barneutstyr som om vi skulle få femlinger hehehe :)

Ja, det er jo så koselig å handle babytøy og moren min var heller intet unntak :) Vi hadde arvet en hel haug med klær da vi fikk førstemann og ikke halvparten av det nådde vi å bruke. Nå når vi venter jente har jeg gitt beskjed om at foreldrene mine gjernr må handle, men at de godt kan gå for større str som kan brukes lengre :)
 
Back
Topp