Hva trenger en november baby?

Jeg ser for meg at jeg er i mål hva klær angår. Pga kulde blir vi trolig å være mye inne de to første månedene og da går det for det meste i bomull siden det er godt og varmt inne.
Vi har alltid mellom 20 og 22 grader. :)

Vi har masse bomulsbodyer, både med kort og lang arm.
Strømpebukser må jeg kjøpe mer av, men jeg har til de første dagene, så får jeg heller sende mamma eller mannen på jakt etter flere når vi er helt sikre på at det er jente som kommer ut. :p
Bukser har jeg to av, pluss 2 heldresser i kasjmir/merinoullblanding og en i velour.
Det eneste jeg ikke har er gensre. Jeg brukte ikke det på første, men hun er født på sommeren. Så jeg må vel ha 3-4 gensre i bomull tenker jeg.
Har også et lass med ekstra sokker som svigermor har gitt oss.
Men jeg oppdaget at jeg bare har 4 pysjamaser. Det er kanskje litt lite, så det skal jeg heller tipse noen om at jeg ønsker meg i barselgave. :)
Til bilkjøring/utgåing har jeg en fleecedress i 56, en bobledress i 62 og en tykk "bamseaktig" bomullsdress i 74.

I vogna bruker vi lammeskinn, dundyne, vognteppe og vognas eget trekk.
Bilpose dropper vi :)
Finn ingen gensera i str 50-56... Kun body og bukse, kor dem har det?

Jeg brukte bare en ullgenser eller to på min første, når vi skulle ut eller i bilen. Har du på tynn ullbody inne så trenger de ikke genser. Men dersom du vil ha genser i bomull så har de på HM. Gjør ikke noe at genseren er litt for stor når de er så små, de beveger seg jo ikke særlig uansett. Det kan derfor være lurt å kjøpe litt stor slik at den kan brukes lenge.

Hm selg de fleste i sett. :/
Men hvis du ser på hm på nett selg de gensre som t-skjorte med arm til 3 for 2. Har ikke rukket å se i butikken enda. Men ser for meg at noe sånn er greit nok til innendørs over en body.
Ellers blir det å gå i strikkaklær. :)

Back
Topp