Hva trenger en november baby?

Starflake79

Blir kjent med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Ja, det lurer jeg på. Er det bare ull som gjelder? kjøpte en janus ull pysj til -30% på obs i går, str 60, er så usikker på hvilken str jeg skal kjøpe! Storesøster - et maibarn - svømte i str 50 da hun ble født, mens denne babyen ligger i overkant på symfysemålene, så kan bli større, skjønt veldig usikkert... Jeg var større da jeg ble gravid denne gangen enn forrige gang, og det kan jo gi større baby har jeg lest.

uansett: spm er hva trenger en baby født i november, av klær, med en gang? (tror jeg har roen på utstyret ;))

Jeg har kjøpt noe ull, men mest bomull. Vi har det alltid godt og varmt inne og man vet jo aldri helt om babyen tåler ull så godt heller. Har kjøpt ett par plagg i str 50, men mest i str 56 og 62. Men tuppa mi ser ut til å bli ganske stor til termin.

Har også kjøt god og varm vognpose og bilstolpose, så hun ikke kommer til å fryse når vi er ute :)

Jeg skal kjøpe ull og litt bomull også, så har jeg en del fra første barnet vårt :) Vi har ikke så varmt i huset om vinteren selv om vi fyrer godt :)

Har ikke kjøpt noe ull. Her blir det bomull innerst (bomull når han vokser inn i det vi har fra storebror), også bruker vi heller ull utenpå. Storebror er eksemgutt, og sjangsen for enda et eksembarn er stor - så gidder ikke invistere i ull i de innerste plaggene. Bodde i iskaldt hus da storebror ble født i Januar, så da var det et par lag klær og pledd på til vi fikk fyrt opp varme. Nå bor vi i varm leilighet, så tror det blir bedre sånn sett denne gangen likevel :)

Førstemann budde nesten i ull, og bruker det mykje enda og han er no tre år :) Så tenker at dette blir ein ullunge også. Har kjøpt nokre ullbodyer allerede, med i god størrelse. Siden eg såg sist at det gjorde ikkje noko at bodyene er litt store i starten. Gutten min var stor da han var født, og det er stor mulighet for at dette blir eit stort barn også. Så prøver å unngå å kjøpe så mykje i 56, da det vart nesten ikkje brukt sist. :) Gutten min var 54 da han var født, og vokste fort ut av 56. Skal få strikka ein ytterdress i ull også. Så holder eg på å strikke+sy vognpose i ull, samt sy nokre kjørepledd til bilstol osv. :)

Jeg har bare kjøpt enkle bomulsbodyer og klær til å ha inne, siden vi har nyoppousset leilighet. Lite ull, men har kjøpt tykk vinterdress foret med fleece og fleece dress i str 56(stor i str) til å ha i sete/ vognen første tiden ( har ikke peil på hvor stor min vil være ved fødsel ) men har også kjøpt godt foret vognpose, så tror nok ikke det skal være fare for at minsten skal fryse :)

Har kjøpt en del i ull nå. Bodyer, strømpebukser, bukser og luer. Strikker også en del i ull til lillegulla :)

Har kjøpt litt ull og litt bomull. Tenker å bruke ull når vi skal ut, og sikkert en del bomull de dagene vi holder oss inne :)

...har kjøpt tykk vinterdress foret med fleece og fleece dress i str 56(stor i str) til å ha i sete/ vognen første tiden.

Vær obs på at små barn (eller voksne for den del) ikke bør ha på tykke klær i bilstolen, da dette fører til at setebeltet kommer langt i fra kroppen og kan være livsfarlig dersom uhellet er ute! Det øker også sjansen for at selene sklir av skuldrene, da det gir inntrykk av at babyen er bredskuldret. Anbefaler flere tynne varme lag eller bilstolpose.

http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2011/11/tykke-vinterklr-i-bil-kan-fa-fatale.html?m=1

http://m.db.no/2013/02/11/tema/helse/foreldre/klikk/25669707/?www=1

Dette er ikke kritikk, bare en opplysning:)

Vær obs på at små barn (eller voksne for den del) ikke bør ha på tykke klær i bilstolen, da dette fører til at setebeltet kommer langt i fra kroppen og kan være livsfarlig dersom uhellet er ute! Det øker også sjansen for at selene sklir av skuldrene, da det gir inntrykk av at babyen er bredskuldret. Anbefaler flere tynne varme lag eller bilstolpose.

http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2011/11/tykke-vinterklr-i-bil-kan-fa-fatale.html?m=1

http://m.db.no/2013/02/11/tema/helse/foreldre/klikk/25669707/?www=1

Dette er ikke kritikk, bare en opplysning:)

Den tykke vinterdressen ER en bilstolpose ;) og derfor jeg å kjøpte en ren fleece dress, så det ikke skal bli for mye klær i stolen. Har defa kupévarmer også innstalert i bilen, så ikke fare for at minsten skal komme rett inn i kald bil :)
Så tror nok ikke det er fare for det, men takk for info.

Den tykke vinterdressen ER en bilstolpose ;) og derfor jeg å kjøpte en ren fleece dress, så det ikke skal bli for mye klær i stolen. Har defa kupévarmer også innstalert i bilen, så ikke fare for at minsten skal komme rett inn i kald bil :)
Så tror nok ikke det er fare for det, men takk for info.

Kjempe bra:) Har bare sett at noen pakker babyen sin inn i tykke klær og bare såvidt strammer selene, skummelt!:(

Holder på å pakke opp klær jeg har arvet fra min søster. Foreløpig bare åpnet kassa med str 50/56. Er mest 56 tror jeg.... Men ser det er litt kortarmede bodyer oppi. Hun har barn født i august og oktober.... Kortarmede bomullsbodyer er vel ikke det vi kommer til å bruke mest???

utrolig å lite tøyet til disse søte små er..... blir litt tullete av å se på det og vite at snart har vi ei lita tulle i armene våre.... :Heartbigred

Jeg har kjøpt mest bomull, men noe ull også, som f.eks lue, sokker, tights/strømpebukse, et par votter. Jeg kjøpte også et par ullbodyer brukt. Så når jeg skal ta med baby hjem blir det ull: lue, sokker, tights, body og votter pluss et teppe ut til bilen. Og så heller kle av baby litt når vi putter henne inn i oppvarmet bil. Har ikke bilpose, men bruker teppe eller dyne! Ellers så regner jeg med at det ikke blir altfor mange turer ut i starten så da satser vi på å ha det varmt inne og kose oss her :)

Her har jeg kjøpt ett par bodyer og longs i ull, samt ett par luer..
Vi har varmepumpe, og derfor ganske varmt inne..
Er så usikker på hva jeg har bruk for og ikke, og vil ikke kjøpe for mye.
Jeg er veldig heldig som får gode personalpriser på bl.a. En barneavd. Og der så jeg at de solgte ullboddyer, longs og div. Så om der blir krise sender jeg bare samboeren avgårde :)

Her har jeg kjøpt ett par bodyer og longs i ull, samt ett par luer..
Vi har varmepumpe, og derfor ganske varmt inne..
Er så usikker på hva jeg har bruk for og ikke, og vil ikke kjøpe for mye.
Jeg er veldig heldig som får gode personalpriser på bl.a. En barneavd. Og der så jeg at de solgte ullboddyer, longs og div. Så om der blir krise sender jeg bare samboeren avgårde :)

Er langermet du har kjøpt??

Jeg ser for meg at jeg er i mål hva klær angår. Pga kulde blir vi trolig å være mye inne de to første månedene og da går det for det meste i bomull siden det er godt og varmt inne.
Vi har alltid mellom 20 og 22 grader. :)

Vi har masse bomulsbodyer, både med kort og lang arm.
Strømpebukser må jeg kjøpe mer av, men jeg har til de første dagene, så får jeg heller sende mamma eller mannen på jakt etter flere når vi er helt sikre på at det er jente som kommer ut. :p
Bukser har jeg to av, pluss 2 heldresser i kasjmir/merinoullblanding og en i velour.
Det eneste jeg ikke har er gensre. Jeg brukte ikke det på første, men hun er født på sommeren. Så jeg må vel ha 3-4 gensre i bomull tenker jeg.
Har også et lass med ekstra sokker som svigermor har gitt oss.
Men jeg oppdaget at jeg bare har 4 pysjamaser. Det er kanskje litt lite, så det skal jeg heller tipse noen om at jeg ønsker meg i barselgave. :)
Til bilkjøring/utgåing har jeg en fleecedress i 56, en bobledress i 62 og en tykk "bamseaktig" bomullsdress i 74.

I vogna bruker vi lammeskinn, dundyne, vognteppe og vognas eget trekk.
Bilpose dropper vi :)

Har kjøpt noen langermet, og noen kortermet..
Hva tenkte du på? :)

Stilte som litt lengre her oppe i forhold til hva vi får bruk for... Arvet en den tøy og tenkte kanskje kortarmet ikke var så aktuelt for novemberbaby?? Må jo i tilfelle ha noe utenpå... Tenker når vi er hjemme blir d nok å gå en del med bare body uten noen genser utenpå eller noe....

Stilte som litt lengre her oppe i forhold til hva vi får bruk for... Arvet en den tøy og tenkte kanskje kortarmet ikke var så aktuelt for novemberbaby?? Må jo i tilfelle ha noe utenpå... Tenker når vi er hjemme blir d nok å gå en del med bare body uten noen genser utenpå eller noe....
Ja, jeg er helt enig, kjøpte kun de 2 kortermede fordi de var på tilbud :p
Men blir nok som du sier, å bruke de langermede inne uten genser utenpå ;)

Vi brukte nesten bare ull til vårt novemberbarn, og satser på det nå også. Ull regulerer temperaturen godt, og det holder på varmen selv om deg blir fuktig. Vår datter gulpet mye, og da var det heldig greit å kunne tørke av uten å måtte skifte hver gang.

Bilstolpose var også gull verdt, deilig, varmt og sikkert.

Back
Topp