Hva trenger bebis på sykehuset..??

jente21

Flørter med forumet
Heisann jenter! Hva pakker dere til bebisen på sykehuset?? Jeg har pakket:

* hentedress og bobledress
* 6 bodyer
* 2 strømpebukser
* En fin hel kosedress
* En tynn lue som kan brukes inne
* 2 smukker

Hva mer trenger jeg på sykehuset? Noen med erfaringer kanskje??[:D]

klem,klem

Jeg hadde med 1 body, og hentesett. 6 bodyer??????? Hvor lenge skal du være der?? [;)][:D] De anbefaler ikke smokker før bebisen kan amme skikkelig.

Tror det varierer fra sykehus til sykehus - i Kristiansand trenger en ikke annet enn det bebis skal ha på seg til hjemreisen. De har bodyer, sparkebukser, luer, tepper, bleier - alt. Til og med mammabind. [:D]

Så jeg pakker bare hentetøyet - i tillegg til litt til meg selv. [:)]

Jeg kommer til å pakke to bodyer, to sparkebukser (en i str. 50, og en i str. 56) og en strømpebukse i str. 50-56. Så pakker jeg en litt tjukk dress, et teppe og kanskje jeg tar med en bleie eller to (tar 1 og en halv time å kjøre hjem fra sykehuset, og mye kan skje på den tiden)

Til meg selv pakker jeg morgenkåpa mi, noen t-skjorter, en bukse, amme-innlegg og amme-bh. [:)]

Hei,
Jordmor fortalte oss denne uken at når vi lå på sykehuset var det ikke vits å ta med særlig mye private klær til bebisen, da sykehuset hadde klær for de første dagene, men hvis sykehuset du skal føde på har sykehushotell, og dere blir lagt inn der, var det mere normalt å bruke private klær på bebisen.
Så hvis du ikke vil miste de nyinnkjøpte klærne, bør du vel pakke litt ut..
Det som var viktig å pakke ned i bagen, var et skift til far(hvis han skal bli med da)... hvis fødselen blir lang, er det vel dumt at han må kjøre hjem for å skifte seg klær.

Snakk med din jormor du, hun vet nok dette

takk for alle svar! Vi har bestemt oss for å være på familie rommet viss der er ledig... tenkte kanskje det var litt annerledes da? hm jaja... får hør med jordmor neste gang[:)]

Hei på dere.
Sykehusene har klær til babyene ja, men vi hadde med eget. Syntes det var mer stas å ta bilder med familien i egne klær. Barnepleier på A Hus var så glad for hu elsket og kle på barna andre klær enn de sykehuset hadde.
Uansett er det veldig lurt og ha med lue til babyen. Det er kaldere på barsel enn på føden. Sa ihvertfall jordmor til meg.
Lykke til alle sammen !
Klem

Jeg har også erfaring med at to skift til babyen holder. Det som kan være lurt er å kjøpe bodyer som kan åpnes helt foran. "Storebror" ble ikke veldig blid når vi forsøkte å tre noe over hodet hans... så Knøtte slipper å arve de minste[;)] Og så er det vannvittig lurt å kjøpe varme klær nå. Snart er det bare tynne bomullsluer og tynne jakker i butikkene. Har dere mulighet, kjøp kvalitet til halv pris nå, både med tanke på vinter/vår-spedbarnet og den litt større babyen så dere har til høsten.

Denne gangen skal jeg forresten huske på litt ekstra til meg selv også. Måtte være på sykehuset en uke sist og da var det utrolig godt å komme hjem til eget bad. Husk f.eks. deo, fuktighetskrem og ellers det dere liker (men ikke luktsterkt!). Kjipt å vimse rundt på sykehuset etter ting man har glemt.[&:]

Her jeg bor trenger jeg kun ta med et par babysokker og hentesett (body, str.bukse + jakke, bukse, votter, lue og babyteppe/pose + bilsete). Klær og annet utstyr under oppholdet er det sykehuset som sørger for.

Ellers tar jeg med meg mine toalettsaker, en god badekåpe/morgenkåpe, innesko (til å tre føttene inn i, så slipper jeg å bøye meg) samt myke og romslige inneklær. Og digitalt fotoapparat og DV-kamera, mobiltlf. m/lader, en liten skrivebok og kulepenn (for dagboknotater).

Back
Topp