Hva trenger barnet til barnehagestart?

Armyangel

Mats <3
jentene i juni13
Nå nærmer det seg at noen av våre små håpefulle skal begynne i barnhagen. Her er det fremdeles flere mnd til lille skal starte, men jeg har allerede begynt å tenke på hva han trenger til oppstart.

Flere av dere har jo flere barn, og har sikkert noen gode råd å komme med :)

Jeg mener ikke at man trenger å ha alt på plass til barnehagestart, da man kan handle underveis når behovet melder seg :)

Hva trenger barnet til barnehagestart?

Last edited:
Ein god parkdress, navnelapper og eventuelt nisteboks :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tusj funker fint:)

* parkdress/ vinterdress ( kommer an på årstid)

* gode sko
*tøfler
* vogn, pose ol.
Regntøy og støvler ville jeg hørt med barnehagen om de vil bruke i begynnelsen, hender de var sover i utetiden når de er små, da blir regntøyet hengende veldig lite brukt.

Tusj funker fint:)

* parkdress/ vinterdress ( kommer an på årstid)

* gode sko
*tøfler
* vogn, pose ol.
Regntøy og støvler ville jeg hørt med barnehagen om de vil bruke i begynnelsen, hender de var sover i utetiden når de er små, da blir regntøyet hengende veldig lite brukt.

Har dere en egen vogn stående i bhg, eller tar dere vogna att og fram?

Har dere en egen vogn stående i bhg, eller tar dere vogna att og fram?
Med de to andre har vi hatt egen barnehagevogn,den er nå så gammel at jeg ikke vil bruke den mer. Derfor vil vi denne gangen kommer jeg til å ta den med fremogtiøbake ettersom jeg trenger den

Med de to andre har vi hatt egen barnehagevogn,den er nå så gammel at jeg ikke vil bruke den mer. Derfor vil vi denne gangen kommer jeg til å ta den med fremogtiøbake ettersom jeg trenger den

Har vurdert å kjøpe en brukt vogn å ha i bhg, viss det dukker opp noe rimlig vel og merke.

Vogn, vognpose
Sekk (mine har hver sin Bergans 12l)
Matboks, flaske
Dress
Innesko, anbefaler skinntøfler eller gode sandaler med god hælkappe)
Votter, regnvotter på høsten/våren eller vintervotter - helst flere par.

Og goretex sko til vinteren, ikke godt for de små med støvler. Vår/høstdress også før vinterdressen, helst en som puster og tåler vann- anbefaler polern o pyret eller reflex, god erfaring med begge.

Sent from my iPad using BV Forum

Tusj funker vel bra?
Tusj funker for så vidt fint, men myye enklere med klistrelapper! Kan varmt anbefale klistrelappene til nordic print. De tåler både vaskemaskin og oppvaskmaskin veldig godt. Det er ikke alle plagg det er like lett å skrive på heller. Det spørs jo også hvor stor Bhg er. Storesøster begynte i en liten familiebarnehage, så da holdt det lenge med fornavn. Var ikke alt vi merket heller, siden det ikke var mange jenter der. Men i den hun er nå, er det mange barn og flere avdelinger som deler garderobe. Da er det greit med hele navnet og tlfnummer. (Vi har også med bilde av henne på. Syns det er litt kos :) )

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusj funker for så vidt fint, men myye enklere med klistrelapper! Kan varmt anbefale klistrelappene til nordic print. De tåler både vaskemaskin og oppvaskmaskin veldig godt. Det er ikke alle plagg det er like lett å skrive på heller. Det spørs jo også hvor stor Bhg er. Storesøster begynte i en liten familiebarnehage, så da holdt det lenge med fornavn. Var ikke alt vi merket heller, siden det ikke var mange jenter der. Men i den hun er nå, er det mange barn og flere avdelinger som deler garderobe. Da er det greit med hele navnet og tlfnummer. (Vi har også med bilde av henne på. Syns det er litt kos :) )

Sent from my iPhone using BV Forum
Da skal eg sjekke ut nordic print :) Er de bare til å klistre på?

Vi har fått sånn stempel til klær, noen av dere som vet om det er noe bra?

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Vogn, vognpose
Sekk (mine har hver sin Bergans 12l)
Matboks, flaske
Dress
Innesko, anbefaler skinntøfler eller gode sandaler med god hælkappe)
Votter, regnvotter på høsten/våren eller vintervotter - helst flere par.
Sign :)

Og 2 skift liggende i hylla :)
Bleier
Våtservietter/ engangspapir :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Anbefaler de strykefrie lappene til askeladden (tror det er det de heter...navnelapper.no el no) :-) sitter godt når de festes på vaskelappen :-) På hjemmestrikka bruker jeg Taggits :-)

I barnehagen til storesøster hsr hun nå:
2 vinterdresser (1 ReimaTec og 1 Friends i reserve)
1 regnsett
2 par vintervotter
1 par regnvotter
2 hele ulldresser
3 skift med klær, fra topp til tå
Tykke ullsokker
To ullbalaclavaer (hettelue)
1 tykkere lue i ull med vindstopp 1 par dockboots
1 par vintersko
Sovevogn med voksipose og teppe
Bleier
Sandaler til innebruk (i stedet for tøfler)

Troooor jeg skrev opp alt nå :-)

Anbefaler de strykefrie lappene til askeladden (tror det er det de heter...navnelapper.no el no) :-) sitter godt når de festes på vaskelappen :-) På hjemmestrikka bruker jeg Taggits :-)

I barnehagen til storesøster hsr hun nå:
2 vinterdresser (1 ReimaTec og 1 Friends i reserve)
1 regnsett
2 par vintervotter
1 par regnvotter
2 hele ulldresser
3 skift med klær, fra topp til tå
Tykke ullsokker
To ullbalaclavaer (hettelue)
1 tykkere lue i ull med vindstopp 1 par dockboots
1 par vintersko
Sovevogn med voksipose og teppe
Bleier
Sandaler til innebruk (i stedet for tøfler)

Troooor jeg skrev opp alt nå :-)

Taggits, hvor får man tak i det?

Back
Topp