Hva trenger banken?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Hvis man skal søke om lån, eller avtale en time for og snakke om lån, hva trenger banken av papirer?

Siste lønnsslipp i allefall. Også mener jeg det var noe som het likningsattest? Er det kopi av selvangivelse eller er det ett spesielt papir man ber om for dette?

For begge to:

Siste selvangivelse
3 siste lønnsslipper
Papir på evt andre lån (billån osv..)

I noen tilfeller kan det være ønskelig med kopi av arbeidsforhold, men dette er som oftest hvis man nettopp har byttet jobb.

Skal dere ha kausjonister må disse fremlegge det samme som dere, samt en takst av f.eks huset om det er dette de stiller som sikkerthet.

3 siste lønnslippene og selvangivelsen hadde vi med[:)]

vi hadde med selvangivelse og lønnsslipper. og papirer på hva vi har i lån hos lånekassa.

Takk for svar! [:)]

Gjerne vente til selvangivelsen kommer da kanskje. [8D] Da har gubben begynt i ny jobb også. Så er alt som det skal være. [:)]

ORIGINAL: specialized

Jeg bare ringte for å spør om penger [:D] Vanligvis er banken veldig glad om dere har satt opp et budsjett

Samme her, har faktisk pratet med dem i dag! Men aller første gangen vi tok opp lån til hus så hadde vi med arbeidskontraktene vår ( var akkurat ferdig å studere.. og hadde ikke fått første lønn engang).. og så fakset vi over en kopi av siste selvangivelse :)

ORIGINAL: Blåveispiken

ORIGINAL: specialized

Jeg bare ringte for å spør om penger [:D] Vanligvis er banken veldig glad om dere har satt opp et budsjett

Samme her, har faktisk pratet med dem i dag! Men aller første gangen vi tok opp lån til hus så hadde vi med arbeidskontraktene vår ( var akkurat ferdig å studere.. og hadde ikke fått første lønn engang).. og så fakset vi over en kopi av siste selvangivelse :)

Vii skal undersøke mulighetene i noen andre banker denne gangen. [;)][:)]

vi hadde med lønnsslippene, selvangivelsene, arb. kontrakt (behøvde ikke) og et budsjett

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Hvis man skal søke om lån, eller avtale en time for og snakke om lån, hva trenger banken av papirer?

Siste lønnsslipp i allefall. Også mener jeg det var noe som het likningsattest? Er det kopi av selvangivelse eller er det ett spesielt papir man ber om for dette?

Vi hadde med siste 3 lønnslipper, kopi av selvangivelse, kopi av min arbeiskontrakt siden jeg nettopp hadde byttet jobb + samboer hadde satt opp budsjett for hvordan vi ville klare oss økonomisk med dagens rente og et budsjett som viste hvordan vi ville klare oss om renten skulle stige veldig. Så de viste at vi ville klare og betjene lånet selv med en kraftig renteøkning.

Snakk med banken om hva de vil ha, er nok det greieste. Vi har aldri hatt med noe av papirer. Har lån i samme bank som vi har lønnskontoer da, så har jo sett hva vi har fått inn, men har aldri vært noe problem.

Back
Topp