Hva tenker vi til nå?

Vinterbaby 2012

Flørter med forumet
Er litt nysgjerrig på hvordan alle har det osv.. Det er stor forskjell, noen er 10 uker nå, andre rundt 6 uker. Hva tenker dere så langt (både positivt/negativt, står alt bra til, hvem vet om nyheten, hva har dere handlet/planlegger å handle osv osv. Tenkte dette kunne bli en artig snakketråd disse dagene? Håper dere har masse å fortelle, jeg eeeelsker å høre/snakke om svangerskap disse dager ;)

Jaaaa!!
Jeg er ganske happy om dagen egentlig :) Bortsett fra litt småtteri plager så er alt fint :)
Jeg både gleder og gruer meg til å bli tobarnsmor! Rart å plutselig ha to stykker i stedet for en :P Håper jeg klarer det :)
Jeg venter med å handle noe særlig. Hvertfall til jeg er over 12 uker :) Å hvis det blir en gutt til så er det jo ikke mye vi trenger å handle :)
Håper egentlig litt på jente, men sånn egentlig så spiller det ingen rolle. Vil bare oppleve å få ha en datter også :) En gogutt har jeg jo, og det er heerlig :D
Jeg føler liksom at det er helt uvirkelig :) Det kommer nok ikke til å gå opp for meg før jeg går der med stor mage :) Eller kanskje når jeg ser nusket på ultralyd!

Hei.. 
Her i huset går det i å glede seg over at eneste problemene så langt (etter at blod trykket har stabilisert seg noe) er litt vondt bekken morgen å kveld å dårlig matlyst. 
Ellers så tenker vi ikke så mye på å handle ting da vi har alt fra forje mirakel. Men vurderer å bytte ut vogna og evt handle inn noen nøytrale klær i str 50 (kjøpte mye 56 sist og det funker jo ikke så bra, he he... ). 

Her vet ikke noen andre enn vi og sønnen vår om brøste pga at vi avventer litt. Har ny ultralyd den 8.7 for å  bekrefte liv. :/ men Hcg gav gode forhåpninger og historikk er positiv. Så håper på og kunne fortelle foreldre og søsken det i løpet av helgen. Nære venner får nok også vite det raskt mens alle andre får vite det etter uke 12. 

Ellers så fikk vi hus i februar men oppdaget en del feil vi krangler om, så blir nok å spare krefter til en evt rettssak å rommet blir derfor ikke klargjort før sent i høst. Denne gangen tenker jeg vi bruker sjablonger og "klistremerker" til å dekorere rommet. En ting er sikkert at blir det en jente så blir ikke hele rommet rosa. hehe.. (Veldig lite jentete av meg)

Hva med deg/ dere??

Koselig å høre fra andre gravide! Vi alle har jo våre problemer under svangerskapet, håper bare alle nurkene holder seg inne til neste år! Lykke til begge to! :) Ser at dere er tobarnsmødre, her er det førstemann gitt.. ;) Sier førstemann fordi jeg har så syykt guttefølelse! :D Har være utrolig kvalm, trøtt og sur men alt begynner å bli bedre nå :) 3 uker til ferie å det skal bli goooodt! :) Vi har sagt det til nærmeste familie nå (alle kunne se det så var bedre å si det selv) så der har vi fått noen smågaver. Artig! :)

For å være ærlig så har vi ikke så mange tanker for øyeblikket. Jeg synes det er så uvirkelig at jeg er gravid igjen, så får det på en måte ikke inn i hodet.

Selvfølgelig gleder vi oss kjempe mye og har allerede snakket om navn, om vi vil vite kjønn, fødselen og alt vi må kjøpe inn. Selv om jeg spyr og legger meg kl 8 noen dager føler jeg meg ikke gravid, tenker at jeg bare er syk og derfor er kroppen på denne måten.

Nå som vi har fortalt det til foreldrene våre gikk det litt mer opp for oss, og i dag når vi fikk timen til UL ble det også litt mer virkelig. Men kommer nok ikke til å gå opp for meg før jeg enten får høre hjertet, eller se den lille på UL i slutten av juli :)

Jeg er spent på å bli tobarnsmor, men gleder meg mest. Gleder meg stort til å se og høre det lille hjertet banke 21. juli. i skal da på tidlig ultralyd.
Har det meste av utstyr fra forrige mann, så trenger ikke kjøpe så mye nytt, men noen ny klær blir det nok uansett kjønn. Den nye må få litt nytt også.
Det er ganske mange som et om graviditeten. Våre foreldre og søsken + en del venner. Sambo var så stolt at han ikke klarte å holde det hemmelig. Er helt ok det. Hvis noe galt skulle skje, så får de fleste vite det uansett.
Var på første kontroll hos legen i dag, så nå er fødeplass og UL bestilt. Det er bare å vente på brevet.

Har det fint, men kvalmen har begynt å bli værre.. Men har heldigvis ikke begynt med spyinga enda. Ellers så har det vel ikke helt godt skikkelig opp for meg og samboer.. Går vel mer opp for oss når vi faktisk ser det.

Her har vi fortalt det til alle våre nærmeste. Og de tok det utrolig fint. Hadde ikke trodd det. Mor har tilogmed begynt å strikke ting. Har begynt på sitt andre teppe:D Så dette blir spennende:D 

Vi har snakket om litt hva vi trenger. Er så heldig at mor å far har vugge og diverse stoler som vi kan få låne.. Så blir ikke så mye handling utenom en kommode og klær og vogn og litt sånn. Men dyrt nok det da :(

Er det din første, Anita89? :) Har også en kommende mormor og oldemor som har begynt å strikke, bare koselig det :) 
Huff, ja, dettan blir dyrt! Hehe, vi skal ta det sakte men sikkert, men må si jeg tenker litt på alt babyutstyr, julegaver som kommer osv osv. Er bare å jobbe mye mens man klarer ;)  

Ja dette er min første :P Er kjekt når de er så ivrige:)
Her blir det nok også sakt men sikkert. Mor mener jeg bør vente til ungen har kommet før jeg kjøper vogn. Hun mistet selv en sønn hun fødte. Så hun er veldig sånn, vent lengst mulig før en går og begynner å handler. Men vet nå ikke om jeg klarer vente SÅ lenge :P

Hei jenter,
Jeg er 9 uker på veg i dag (hurra) og dette blir min 3 skatt emoticon  Jeg har en gutt på 12, ei tulle på 1,5 og har litt jentefølelse denne gangen også.
Har blødd jevnt og trutt siden uke 7 men har vært å sett på sprellespira mi 2 ganger og den ser iøyenfallende frisk ut. Jeg har besøk av svigermor denne uka og det er virkelig et kunststykke å ikke røpe noe. Hitill er det kun mine to beste venner som vet noe og slik har jeg planer om at det skal være i 3 uker til.
Da skal vi til lofoten sammen med svigermor og på veien skal jeg en tur innom for å møte min far og mine søsken. tenkte da vesla kunne ha på seg ei trøye der det sto STORESØSTER og se hvor lenge det går før noen av de haier den emoticon .
Sønnen vår får nok greie på det på vegen opp dit av sambo når de reiser som en motorsykkel guttetur, mens vi jentene tar fly.
Om ikke det hele blir blåst av at jeg faktisk ser ut som om jeg er 4 mnd på veg allerede emoticon .
Jeg kommer forresten også til å ta planlagt KS slik som sist så spira kommer høyst sannsynlig til å komme til verden en gang i slutten av Januar, (men henger på feb da dere er like langt på veg som meg :)
Forutenom det er jeg urkvalm og har verdens mest følsomme pupper... Haff gleder meg til å være i mål :)

Så koselig tråd :-)

Formen er fin- samme som sist. Litt trøtt, småkvalm og kranglete bekken. Tar ofte kveld når lillesnuppisen tar natta kl 19! *flau*

Blir spennende overgang fra 1 til 2 barn, med bare 16mnd mellom dem. I tillegg har ikke lillesnuppisen fått bhg-plass av den simple grunn at hun er født etter 1.september.. Så her blir det liv i leiren! ;-)

Ellers er det ingen som vet hemmeligheten vår. Tenkte å holde meg til ul i uke 13. Kvier meg til å fortelle fordi jeg syns det er såå kjedelig å fortelle at det er påan igjen når lillesnuppisen bare er 8mnd nå; heisann sveisann, mor har spredd beina allerede- så i februar kommer det forresten en til.... ;o)

Jeg er 10 uker imorgen, men har ingen symptomer, så føler meg egentlig ikke gravid. Hadde ikke noe symptomer i forrige sv.skap heller, men er jo litt bekymret hele tiden pga det. Har vært på 2 UL'er hittil, og alt var jo fint =) Har fått UL på sykehuset her i byen neste onsdag, og UL på Rikshospitalet neste fredag. Veldig spent på det =)
Har ikke sagt det til så mange andre enn de nærmeste i familien, og de beste vennene.
Har ikke kjøpt inn/forberedt noe ennå, for venter på kjønnet =D
Tror kanskje jeg er mer redd og bekymret denne gangen.... Sukk!!

Håper formen deres er bra, jenter <3

Knerten* skrev:
Så koselig tråd :-)

Formen er fin- samme som sist. Litt trøtt, småkvalm og kranglete bekken. Tar ofte kveld når lillesnuppisen tar natta kl 19! *flau*

Blir spennende overgang fra 1 til 2 barn, med bare 16mnd mellom dem. I tillegg har ikke lillesnuppisen fått bhg-plass av den simple grunn at hun er født etter 1.september.. Så her blir det liv i leiren! ;-)

Ellers er det ingen som vet hemmeligheten vår. Tenkte å holde meg til ul i uke 13. Kvier meg til å fortelle fordi jeg syns det er såå kjedelig å fortelle at det er påan igjen når lillesnuppisen bare er 8mnd nå; heisann sveisann, mor har spredd beina allerede- så i februar kommer det forresten en til.... ;o)

Kjenner meg veldig igjen i dette! Jeg drøyer også med å fortelle pga at jeg tror folk vil synes det er veldig tidlig med neste. Ingen som vet det ennå bortsett fra oss lykkelige vordende tobarnsforeldrene ;) ("Eldste"mann er 11mnd)

Jeg er ca 7 uker på vei, tror jeg, og det har egentlig ikke gått opp for meg at jeg er gravid! Det er jo helt utrolig! Fant det ut for bare tre dager siden, selv om jeg egentlig har visst det omtrent siden jeg ble befrukta (hehe), for har hatt masse masse symptomer hele tiden. Kjente igjen alt fra forrige svskap. Tok en test et par-tre dager før forventet menstruasjon men den var negativ. Så noen dager etter forventet menstruasjonsdato begynte jeg å blø så jeg trodde jo at mensen hadde kommet. Men det viste seg å være en slik festeblødning tror jeg. Skal til lege neste uke, egentlig for en rutine gynekologisk undersøkelse, men må visst prøve å få "oppgradert" den timen til svskapskontroll gitt! Vi gleder oss utrolig mye over graviditeten og tror nok ikke vi klarer å holde på hemmeligheten særlig lenge.

Jeg  er 10 fullgåtte i morgen, og kvalmen er overveldende så her er de fleste tankene konsentrert rundt det å klare å komme seg gjennom dagen. Det blir nok litt tøft neste uke når de to eldste tar ferie fra barnehagen og mannen enda har en uke igjen på jobb. Har et håp om at kvalmen stagnerer snart, ellers kan det jo bli en kjempefestlig ferie gitt...emoticon Vi skulle jo egentlig stoppe etter to barn (selv om nr tre er høyst planlagt, det må da være lov å ombestemme seg..emoticon ) så  vi har solgt / gitt bort det meste av babyutstyret vårt. Har seng og sengetøy igjen..så er en del som må i hus! Er spent på om det er gutt eller jente i magen denne gangen....

Jeg er gravid for første gang, og er ca 8 uker på vei. Vi fant det ut den 23.06, og jeg brukte en drøy uke før jeg vendte meg til tanken og så smått begynte å glede meg =) Det er mange og store, og ikke minst uplanlagte forandringer i vente, og det tok litt tid å bli skikkelig glad.

Men nå er jeg med på notene, og vi har fortalt det til de vordende besteforeldrene, som er overlykkelige (trodde min mor skulle bli skuffet over meg som ikke er ferdig utdannet, men hun overrasket stort der =)), i tillegg til de nærmeste vennene.
Jeg er rimelig dårlig med kvalme og sporadisk oppkast, så er sykemeldt og tilbringer de fleste dager rett ut i sengen. Det er en god dag om jeg klarer å flytte meg til sofaen. Har prøvd afipran, noe som gjorde vondt verre, og ellers tråler jeg gjennom de fleste kjerringråd. Jeg har alltid vært plaget med store menssmerter, der jeg ved flere anledninger fikk blodtrykksfall og besvimte, så jeg tror egentlig dette har en link til svangerskapsplager.

Tok blodprøver i går, og har 1.kontroll 12.07. Har et søskenbarn med Downs Syndrom, så skal spør etter tidlig ul.

Lykke til jenter!

Ps! har en uforklarlig sterk følelse av at vi venter en jente. hehe.

Back
Topp