Hva tenker du?

VenterNummer2<3

Betatt av forumet
Om jeg sier at:
-Jeg er 22 uker på veg
-Blodtrykket ligger på 134/98-Normalt ligger mitt på ca 105/60
-+1proteiner i urin
-Begynt å få vann i bena og hendene.

At du må følges opp nøye fremover for å utelukke SF.. :) Lykke til! Hva sier HS eller legen? Det kan jo være ingenting. Om undertrykket blir liggende stabilt på rundt hundre er det ingen krise, proteiner i urin kan være alt mulig og vann i hender og føtter er jo i og for seg ikke unormalt alene. Det som ville bekymret meg mest her er at blodtrykket, og da særlig undertrykket, har gått såpass opp :)

At de bør følge med deg. Men man kan ikke ta utganspunkt i hva man har til vanlig, når man er gravid. +1 på proteiner trenger ikke å ha noe å si. Det kan være utflod. Men ville fulgt med på andre symptomer. Og så håper jeg ikke det utvikler seg :/

Jeg ville ha fått sjekket det grundig opp for å utelukke SF.

Regner med BT med målt flere ganger?  At du var uthvilt og ikke har pælma i deg en pose med lakris på forhånd?

Jeg hadde hørt med føden hva de mente. Ble selv henvist dit for sjekk etter undertrykk på "bare" 95 og 0 protein.

Jeg låg på legekontoret å kvilte i 20 min før vi tok prøvene. Målte blodtrykk 7 ganger, med manuelt og digitalt. Skal tilbake over helgen for nye prøver, da de mistenker begynnende SF. Hadde det sist også, men da ikke før uke 34.

Tefruen skrev:
Jeg ville ha fått sjekket det grundig opp for å utelukke SF.

Regner med BT med målt flere ganger?  At du var uthvilt og ikke har pælma i deg en pose med lakris på forhånd?

Ingen lakris nei! :P Var på morgenen, hadde spist 3 fiber knekkebrød med leverpostei og drukket 1 glass melk 1,5 time før dette! :)

Jeg håper du er sykemeldt? Og så tenker jeg hvis de misstenker sf så bør du ligge mest mulig i ro. :-) Og så håper vi at bt ditt stabiliserer seg :-) (mitt var stabilt så høyt gjennom hele forrige sv.skap - det steg på slutten, men fikk bare hypotensjon på papirene, ikke sf).

Back
Topp