Hva tenker du om keisersnitt?

M

Moderator Steffen

Guest
Har du tenkt noe på det i det hele tatt? Man kan faktisk ønske keisersnitt fremfor vaginal fødsel, uten at det nødvendigvis blir utført - men dersom man har tungtveiende grunner, blir man hørt!

Alt man trenger å vite om keisersnitt!
 
Det ble vurdert keisersnitt her, men etter ultralyden i går så er det bestemt at jeg skal føde. Jeg er så glad for det.
Jeg ønsket ikke keisersnitt pga at det gir begrensninger i ettertid mtp løft og bevegelse. Jeg er utrolig glad for at jeg får føde vaginalt:)
 
Tanken på keisersnitt skremmer meg, ønsker absolutt ikke keisersnitt.
Veldig glad jeg har fått hatt to vanlige fødsler tidligere og håper inderlig jeg får det nå også [emoji4]
 
Tenker det er ett flott alternativ til naturlig fødsel om baby ligger feil, blir stresser, mor har fødselsangst eller noe annet oppstår er det bra det finnes ett annet alternativ som kan hjelpe både mor og barn!
 
  • Liker
Reactions: Vbt
Tenker at jeg håper jeg slipper, men godt å vite at "nødutgangen" er en mulighet om det skulle være nødvendig.
Jeg er så heldig å ha hatt enkle kjappe fødsler så langt, så ser for meg at keisersnitt er en vesentlig tyngre fødsel og barseltid for min del.
 
Jeg tenker at det er flott at vi har den muligheten :)
Alle er enige om at vanlig fødsel er det beste for alle parter men noen ganger så er dessverre ikke det mulig av div årsaker.

Jeg skal ha ks, delvis frivillig da de sier at det er ca 50% sjangse for at det ikke hadde gått naturlig. Siden jeg også har forferdelig fødselsangst så var valget lett. Er veldig glad for å få den muligheten, det har gjort meg uendelig mye tryggere i svangerskapet :)
 
Tenker at det er utrolig bra at vi har en slik løsning i de ulike tilfellene der det er behov. Dette kan redde liv og vi er priviligerte som får føde i et land der den medisinske beredskapen er så god når det gjelder fødsel. Men jeg er glad vi ikke har amerikanske tilstander (med opp mot 50% av alle fødsler utført som KS) i Norge og håper heller aldri at vi får det!
 
Jeg synes det er veldig fint å ha muligheten.
Med første ble jeg satt igang på fredag og på mandag måtte han ut med haste snitt da det ikke var noen fremgang og både gutten Og jeg begynner å bli syke.

MEN jeg personlig synes det var en helt grusom opplevelse, både når snittet ble tatt, at jeg ikke fikk være med babyen min på oppvåkning, alle smertene etterpå og begrensningene. håper virkelig jeg slipper denne gangen :)
 
Jeg har aldri hatt noen formening om keisersnitt. Kjenner ingen som har gjort det, og har aldri tenkt at jeg måtte ha det selv. Nå ble det sånn at på grunn av lite fostervann så fikk ikke jenta her snudd seg, så hun har ligget i seteleiet hele svangerskapet. Det ble bestemt keisersnitt, og jeg er veldig glad for at vi har den muligheten, og for at helsevesenet i Norge er så vanvittig profesjonelle.
 
Jeg synes det er veldig fint å ha muligheten.
Med første ble jeg satt igang på fredag og på mandag måtte han ut med haste snitt da det ikke var noen fremgang og både gutten Og jeg begynner å bli syke.

MEN jeg personlig synes det var en helt grusom opplevelse, både når snittet ble tatt, at jeg ikke fikk være med babyen min på oppvåkning, alle smertene etterpå og begrensningene. håper virkelig jeg slipper denne gangen :)

Høres ut som en skikkelig lei opplevelse.. :( Jeg har motsatt erfaring. Opplevde selve snittet som veldig fint. Det gikk fort, og det var spennende (for en som elsker sykehus, og egentlig ville vært lege). Jeg fikk også babyen rett på brystet i ca 7-8 minutter. Så ble jeg sydd, mens far og jenta var sammen. På oppvåkningen lå jeg bare ca 20 minutter alene før de kom, da var det rett på brystet for å teste puppen. Jeg har heller ikke hatt noe særlig smerte, og føler ikke andre begrensninger enn at jeg ikke kan snu meg akkurat som jeg vil i sengen bestandig, kan ikke være like "brå".

Ks virkelig en av de tingene man virkelig ikke aner hvordan går før man er der selv siden smerte og behandling på sykehuset ser ut til å variere noe vanvittig.
 
Back
Topp