hva tenker dere

mittførstebarn

Forelsket i forumet
om hunder å baby? jeg å sambon er dyleelskere å har "bare" 3 hunder[:)]
er litt spent på hvordan det blir når den lille kommer[:)]
er det noen her som har hunder?

det er jo noen bebiser i fam fra før å det har gått bra[:D] håper ikke det blir noe problem, de er jo VELDIG snille sånn så[;)]

I hundeverden er det ingenting som heter sjalusi, og godt er det. Men uansett må man passe på hvordan man reagerer overfor hund og barn.
Har også hund, å tror det kommer til å gå veldig bra! [:)]

Det går nok kjempe fint!

og eg syns unger har godt av å bli vandt me dyr :-)
Kjekt e det for de åg :-D

ja det syns jeg er en fordel også, syns det er greit at barn vokser opp med dyr[:)]
nei jeg tror egentlig det skal gå veldig bra, men litt ålreit å høre hva andre mener også[:D]

har ikke hund selv, men med lillegutt bodde jeg hos foreldrene mine de 4-5 første mnd og lillesøstera mi har hund.. det gikk veldig bra og Markus elsker nå hunder[:)] så har foreldra til mannen også en hund og lillegutt går rundt å sier navnet hans biken biken og roper på han hele tiden hehe (han heter birken)

Tror ikke det er noe problem i det hele tatt[:)] men jeg personlig kan ikke fordra dyr generelt[:'(]

No problem, det er vi som har makta - ikke bikkja![8D] Gradvis tilvenning og ikke alene i samme rom, grei regel!

Vi har bare 2 hunder også 3 katter[:D]
Det går veldig fint her, må bare passe på så ikke lille gutt gjør de noe vondt eller plager de. Sønn min er bare 18 måneder da, men han elsker dyra.
Det eneste som jeg syns er ille nå etter jeg fikk sønnen er det at jeg irriterer meg mer over håra til dyra. De små er jo over alt også mister de ting på gulvet også putter det i munnen.

Vi har også hund og katt, det går kjempefint med hunden og gutten min. Han er sååå glad i hunden, sier navnet hennes hele tiden. Cala Cala Cala....til og med i søvne :)

Jeg tror det går kjempe bra med tanke på hundene og barnet.

Det vi har syntes har vært det største problemet har vært at hunden var jo "babyen" vår før vi fikk gutten vår. Og etter vi fikk gutten vår fikk vi veldig dårlig tid, derav veeeeldig dårlig samvittighet ovenfor hunden. Vi har vært borti tanken om omplassering mer enn en gang etter vi fikk barn, men syntes det er vanskelig da du aldri kan være sikker på at hunden får det bedre!

Så det kan være lurt å forberede seg på at det blir mye mindre tid til hundene, men vi må alltid gjøre så godt vi kan :)

Lykke til som mamma for første gang :)

D går heilt fint me hund å baby :) Har en liten cocker spaniel å ei jenta på 3 år ;) har hatt hund heilt siden eg fikk ho å d har bare gådd bra ;) Viktig å prøve å bruke like mye tid på hund å baby så ikke hunden føler seg utenfor og blir trist. Eg var alene med både hund å baby og klarte dette fint, var på en måte å ha to babyer :P no e dæm bestevenner å bruker og leke masse ilag [:)] ho elsker hunden og sier go natt å gjer klem til den kvær kveld når ho ska lægge seg :) han er skikkeli overbeskyttende når d gjeld henne også :P har fått meg kjæreste før 7måneder siden og han var veldig sånn og sku passe på henne hvis f.eks kjæresten min sku leke å sånt me henne så mistolket hunden at han gjore nåkka galt me henne og begynte å bjeffe mot kjæresten min. Skikkeli vakthund. Men har gådd mye bedre no når tilliten mella de har vokst [:)] Bare positivt me dyr når man har barn. d er sunt å ha dyr å lære de å ta ansvar før noe. Ellers blir de redd før dyr, D har eg opplevd noen onger som ikke har hatt dyr i oppveksten. full panikk da de såg hund. var noen slektninger av meg med onger, foreldrene er da ikke glade i dyr så stakkars onger syns da eg. Er dyre elsker selv og kunne gjerne hatt 2-3 hunder til [;)][:)][:)]

Jeg har hund og hun går godt sammen med stebarna og tante barna mine. så håper det går bra

Vi har hund, og det har ikke vert noe problem [;)] Men, da lillegutt var liten å lå på gulvet, tok jeg alltid med meg hunden når jeg måtte på do osv. Det er jo ett dyr, og dyr er jo litt uforutsigbare, så jeg synst det var en god "forsikring" at hunden ikke var alene sammen med babyen. Selv om hunden er verdens snilleste, så vet man jo aldri.

Men for all del, det ha gått kjempe fint, og nå leker de sammen, hunden og gutten. Har mye glede i hverandre allerede [;)]

ORIGINAL: Icicle

Vi har hund, og det har ikke vert noe problem [;)] Men, da lillegutt var liten å lå på gulvet, tok jeg alltid med meg hunden når jeg måtte på do osv. Det er jo ett dyr, og dyr er jo litt uforutsigbare, så jeg synst det var en god "forsikring" at hunden ikke var alene sammen med babyen. Selv om hunden er verdens snilleste, så vet man jo aldri.

Men for all del, det ha gått kjempe fint, og nå leker de sammen, hunden og gutten. Har mye glede i hverandre allerede [;)]

veldig enig med deg ja, i tillegg har vi det som regel at buret hennes er fristed,og ligger hun i det må hu få ha fred...
Slenger med noen bilder av lillegutt og Ingrid...

Litt riving er hun blitt vant med,men hun synes det er stas og kommer jo frivillig bort til Johan for å leke hele tiden..[;)]

Pappa passer på..[;)]

Åsså kose litt!![:D]

Back
Topp