Hva tenker dere..

fruluna

Forumet er livet
om det som skjedde med hun Jannicke..

Jeg har blitt ganske så småredd for å gå over termin jeg nå må jeg si.. Har dessverre hørt om flere dette her har skjedd med, så det er jo ikke første gangen.

Mens termin min er 14 feb, og UL er 23 feb. Siden jeg hadde hatt veldig uregelmessig mens og lite mens da jeg ble gravid, var det vanskelig å si akkurat når eggløsning og befruktning kan ha skjedd..
Føler veldig at den 14 stemmer mye bedre enn den 23, for jeg fikk alltid de aller fleste symptomer et par uker før en det "stod i boka" at jeg skulle..

På 3d var jenta en del større enn hun "skulle være" i følge boka i den uka, så jeg er ganske sikker på at jeg er lengre på vei enn 33 uker nå.
Også fordi magen har begynt å synke og ungen har skrudd seg ned i bekkenet med hodet.

Har virkelig ikke lyst til å gå overtid å måtte risikere noe så tragiske greier..
Syns det er forferdelig at noen leger er så trangsynte og ikke hører mere på oss som faktisk bor i denne kroppen her!!

Jeg synes det var helt grusomt det som skjedde i går.[:(] En blir veldig engasjert selv om en ikke kjenner vedkommede. Vi er jo tross alt i samme situasjon alle sammen her.
Selv om vi ikke prater så høyt om det, så er vel dette det vi er aller meste redd for alle sammen. -At noe skal gå galt med den lille...
Jeg blir så forb.... med tanke på det å la oss gå så lenge over tiden[:@] Hvis det er da mange ulykker skjer, hvorfor i alle dager setter de ikke i gang fødsler tidligere da????
Jeg leste også et sted her at det er bare i Norge det er slik, at de setter i gang før i andre land.
Søstra mi gikk 15 dager over tiden med eldstemann, HÅPER IKKE jeg gjør det samme!
Vi får krysse fingre alle sammen og håpe at barna våre kommer på terminen (eller rett før[:)])

Jeg syns det var helt tragisk og forferdelig det som skjedde med Jannicke. Er overbevist om at det kunne vært unngått. Gutten var jo så enormt stor!
Tror situasjonen preger oss alle som er her inne, og at det setter en støkk i oss. Selv om vi ikke kjenner Jannicke, så føles det allikevel så nærme. Nå vet ikke jeg helt da, men det virket for meg at hun var veldig aktiv her inne, og da får man jo et visst kjennskap for det om man ikke har truffet personen.

Men det jeg ikke forstår er denne praksisen i Norge. Hvis det er større risiko for komplikasjoner med å gå lenge over tiden, (da med tanke på morkakesvikt, oksygenmangel og mindre tilførsel av næring osv) hvorfor de ikke er mer villige til å sette i gang? Hvorfor må man være en ekte hissig krangelfant for å få sin rett? Det er ikke alle som har en egenskap til å krangle. Hvorfor oppfører leger og helsevesnet seg som guder og påstår at de har rett, når de ser at det kan gå galt?
Kan ikke ta alle under en kam da, men..

Er en smule frustrert...

Off det er bare tragisk! Klarer ikke sette meg inn i hvordan det må være....men vet selv hvor lenge jeg har gått å ventet og fremdeles venter på at babyen skal komme. Det er da først man forstår verdien av 9 måneder...

Jeg har også hørt om lignenede tilfeller - ei venninne av meg har i dag ei døv og delvis funkjonshemmet datter pga forsen igangsettning og svikt ved keisersnitt på sykehuset. Hun fikk sykehuset til å skrive under på at hvis babyen fikk konsekvenser etterpå skulle de stå ansvarlig. Det er nå rettsak mot sykehuset. Tror nok at det kommer til å skje i jannice t tilfellet også... Det hjelper bare så lite med penger..

Håper virkelig ikke på å gå over termin. [:(]

Jeg ble helt satt ut da jeg leste det og har gått med en rar følelse siden. Mannen min og jeg har pratet en del om det og vi er redde for hva som kan skje. Nå vet vi begge når unnfangelsen var, men UL termin er 12 dager etter den terminen vi vet er riktig.

Mannen min var bortreist da unnfangelsen skulle ha skjedd i følge Ul terminen og vi har bare en mulighet den mnd, så vi vet vi har riktig, Og det gjør meg ikke noe mer beroligende.

Jeg syns det er grusomt at de ikke kan høre mer på mor og jordmor, men følge de forbanna reglene sine hele tiden. Er vel for svarte ikke legene som går å bærer på ungen i 9mnd og som kjenner mønstrene ut og inn.[:@]

Jeg har bare lyst til å gråte, for nå gruer jeg meg til fødslen og det har jeg ikke gjort før. Jeg ble redd og lei meg.¨Ikke redd for smertene eller alt det der, men redd for å ikke bli hørt.

Sender alle mine tanker til Jannicke og hennes familie. Vet at de klarer dette, men det blir en tøff tid i møte.

Var helt ufattelig trist å høre det som hadde skjedd....man vet liksom ikke helt hva man skal si[:(]

Sender masse tanker til jannicke t!

Back
Topp