Hva tenker dere? (Sykt barn)

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Sønnen min på syv er ikke i form.
Han sier han er kvalm og brekker seg stadig (men kun i forbindelse med hoste), han satt og så på tv og fikk plutselig akutt vondt i øynene å ville gå og legge seg. Sover nå. Han har feber på 39,1, har ikke gitt paracet.
Han klager også på vond rygg (ikke nakke).

Han har hostet i en ukes tid og har tydelig mye slim i kroppen, han hoster noen ganger til han kaster opp og da er det bare slim. (Dette er ganske vanlig for han, skjer ett par tre ggr i løpet av året, går ikke til lege for det lenger da hun alltid sier det er hostevirus :meh:)

Hva tenker dere, legen eller ei?

Kor lenge har han hatt feber? Med så høg feber er det jo normalt å ha vondt i kroppen, både her og der. Ville venta og sett det an om feberen kom i dag, og ikkje stiger mykje meir med paracet. Viss du er usikker, og helst kunne tenkt deg å gått til lege så gjere du det, eller berre ringer og spør i allefall. God bedring:)

Ville nok tatt en tur til legen om det ikke er bedre til i morgen :) God bedring!

Takk for svar dere :-)
Han hadde nok litt feber igår også, men ikke så høyt.
Sover fortsatt så ser nok ann når han våkner igjen.
Kjenner jeg begynner å få feber også, så er nok bare en influensa på gang:-)

Er bare så livredd for sånn hjernehinnebetenelse og lignende, barna her er så sjelden febersyke og utilpasse at jeg krisemaksimerer når de først blir det :-P

Nå har han sove i 1 1/2 time, burde jeg prøve å få noe kontakt eller bare la han være?
Dette her er så sjelden for meg, at jeg må bare spørre selvom det sikkert er fjernt :-P

Nå har han sove i 1 1/2 time, burde jeg prøve å få noe kontakt eller bare la han være?
Dette her er så sjelden for meg, at jeg må bare spørre selvom det sikkert er fjernt :-P

Jeg ville gått inn og sjekka ihvertfall. Men d er fordi jeg er en sånn dobbelsjekker/på sikre sida-person.

Mannen min hadde den ufarlige varianten av hjernehinnebetennelse i jula og va megasyk i over 1 uke før en lege gadd å høre på meg og mannen min :( (va innom 3 leger på legevakta og alle 3 sa at det va bare influensa, men mannen min hadde kun vondt i hodet, ikke noe annet)
Da ble det ambulanse til sykehus og hele pakka.

Ville nok ha gitt paracet og sett an feberen 1 døgn før e kontakta lege så fremst det ikke er nært helg (legevakta her er dårlig! )

Har vært og sjekka og han sover veldig tungt, får satse på han sover bort feberen :-)

Her hare både voksne og barn blott skikkelig dårlige av influensa. De tok til slutt virus prøve på dattera mi og det var bare influensa, men den var skikkelig langvarig så hu fikk en medisin hos legen for å stoppe hosten. Det var på fredag og i natt var første natt uten hoste siden romjula. Dattera mi, svigermor og mannen min er de som har slitt mest med dette. Legen her sa at influensaen er skikkelig ille i år og kan minne om mye annet. Vi frykta rs viruset. Men er du bekymrer burde du dra til legen og be delta virus prøve og crp.

Han kan jo få vondt i ryggen hvis han har hostet mye. Hadde nok ventet litt med å kontakte lege. Og kjørt på med paracet og hostesaft.
God bedring til gutten:)

Høres ut som noe slimløsende hadde vært lurt. Har dere forsøkt et bad eller en dusj med varmt vann og høy luftfuktighet?

Hadde ringt legen... Koster ikke å noe å være på den sikre siden ift ryggsmerter. Men er nok mest pga hoste tenker jeg.

Back
Topp