Hva tenker dere om sommerbarna?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Først nå har det gått opp for meg at den lille alltid vil måtte feire bursdag mens skole er stengt!
Og kanskje mens familie og venner er på ferie.
Når feirer man barnet da, egentlig? I juni, før sommerferien, eller august, ved skolestart?
Vet jo fra mitt første barn, at det er kjempestas med flagg på pulten på selve bursdagen! Hi hi! :-)
Og å prate om selskapet på skolen.

Ikke at dette er av betydning for meg, altså. Bare håper det ikke blir sårt for den lille, som alltid må feires på forskudd eller etterskudd. Hjemme blir det selvfølgelig alltid feiret på dagen, tenker mer på skolekamerater osv. når den tid kommer.

Ellers er jo juli en fin tid å føde på, med tanke på tid sammen med vårt første barn, som da har skoleferie! :-) Det blir jo supert for de å knytte bånd tidlig. :-)

Min eneste bekymring er at fødestuen er sommerstengt. Jeg som ville føde naturlig i rolige omgivelser. Men det går nok bra! Kan ikke styre termin! :-)

Jeg har selv bursdag tidlig i august, å min familir har vært mye borte på bursdagen min, men har alltid feiret den den første helgen hvor så mange som mulig av de nærmeste har vært hjemme igjen :)
Med barnebursdag tok vi det alltid når skolen starta igjen :) det gjorde de også på skolen :)

Jeg er født ganske så midt i juli selv, og har termin men lillehjertet bare 4 dager etter bursdagen min. Selv har jeg aldri syntes det har vært noe problem å ha bursdag i juli, har feiret både før og etter mange ganger, men også på selve dagen. Er ikke alle som er så heldige å får feire FLER bursdager. Også er det jo sååå herlig å kunne feire ute. ;-)

Deilig å kunne feire ute! :)

Både meg og mannen e sommerbarn, og han har begge feiret ved skolestart igjen :) eg e født i juni, så eg har feiret før skoleslutt :) så det e ikkje noe problem :)

Herlig med julibursdag!:) I familien har vi en person som har julibursdag, og vedkommendes årlige ute-feiring er årets koseligere bursdag! Dette er bare noe som er som det er, og som jeg ikke tror blir noen stor sak. Bare vi som voksne fokuserer på det positive rundt dagen, og ikke på "uff, syns du det er litt leit kanskje, å ikke være på skolen i dag?" Tror det blir en knallfin tid å være i barsel også :)

Jeg har ikke egentlig tenkt at det er noen problematikk rundt julibarn og bursdager. Den ene jenta mi har bursdag 17. desember, og det har vært litt tuklete. Folk har dårlig tid rett før jul, og det har alltid vært mye sykdom på den tiden. Siden jeg har termin tidlig i juli, og har født på termin og 10 dager før termin tidligere, så regner jeg ikke med å måtte gå lenge over tiden denen gangen heller, så forhåpentligvis er det greit å feire før skoleferien :)

Jeg er selv født midt i juli, og det er også min mor og mitt søskenbarn, så i min familie er sommeren den store bursdags tiden! Hehe..jeg har aldri hatt et problem om det å feire bursdagen utenfor skolen, har aldri hatt det behove for den oppmerksomheten heller, men på skolen ordner de opp og feirer det enten før eller etter sommeren slik alle barna får feiret det på skolen. Men det er det minste jeg bekymrer meg for ;) Bursdagsfester i fleng skal nok sommer ungene også få! :D

Jeg er født i juli, og før feira jeg vel i juni med venninner i klassen. Feira med familien på dagen. I år var omtrent alle venninnene mine hjemme på dagen min, så det var stas! ;)

jeg er selv fodt paa den siste dagen i juli.. og er ett glad sommerbarn.. husker min soster alltid var misunnelig paa at jeg alltid fikk feire bursdag paa Tivoli,zoo.utlandet sol og sommer.. hun er selv fodt paa som regel den forste dagen tilbake paa skolen etter nyttaar.. saa hun hadde hele kassen paa besok.. da evakuerte jeg huset.. :) beklager om ikke alt er lesbart... er paa en liten utenlandstur :)

Det tror jeg skal gå bra! Jeg har en sønn so mer født i juleferien, og det går jo fint. Selvfølelig synd å ikke bli feiret på dagen i barnehagen og på skolen, men sånn er det! Alle er så opptatt på den tiden av året og, så vi feirer bursdag mot slutten av januar, når ting har roet seg litt!

Dette er så bra timing!
Lillemann begynner på skolen i august, så da kan jeg være med å følge og hente på skolen hver dag hele året, og han slipper dette første stressende året med lange dager på sfo/skole/sfo!

Jeg tenker at de ikke vet noe annet om bursdagen sin jeg. Syns også det blir litt dumt å tenke sånn! :/ Alt til sin tid, sier jeg!

Jeg tenker at de ikke vet noe annet om bursdagen sin jeg. Syns også det blir litt dumt å tenke sånn! :/ Alt til sin tid, sier jeg!

Veldig bra tenkt!
Jeg tenker ikke at det er et "problem" altså! Bare kom til å tenke på det, og lurte litt på når man feirer da. :-)
Den lille kommer når den kommer, og det er jo masse fordeler med å få et sommerbarn da! :-)

Barnet blir jo vandt med å ikke feire bursdagen sin mens skolen enda er åpen.. Her kommer vi til å invitere til bursdag i sommer ferien! Vi bor ei lita bygd med masse bønder, så de fleste er hjemme om sommerene!

Har et sommerbarn fra før av, født i slutten av juni, og ser ikke på det som noe problem. Vi bruker å feire bursdagen hans før barnehageslutt/skoleslutt, å det kommer jeg til å gjøre med nestemann også. Som regel er besteforeldrene hjemme så tidlig i ferien, å er de ikke det, får de komme tidligere på bursdag de også. Gleder meg til å få et sommerbarn til jeg. Så herlig, slipper mye påkledning og iskald bil :)

Back
Topp