Hva tenker dere om pris på vaskehjelp

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg er høygravid, og orker rett og slett ikke en skikkelig nedvask før lille kommer, så vurderer å leie inn noen for å gjøre det, så jeg får nyvasket hus til fødselen :)

Her vi bor er det to etasjer, ca 110kvm. Tenker vask på alle listverk, innvendige dører, vinduer/persienner, vegger og tak på bad og alle gulv.

Men det koster vel en formue? Hva tenker dere om pris for en slik vårvask, hva er "vanlig"? :)

Last edited:
Dette høres jo ut som en flyttevask :) altså skikkelig grundig nedvask.... Vi betalte 7000,- for flyttevask i huset til mine foreldre for 6mnd siden :) det er også 2etg og ca grunnflate på 100m2

Min vaskehjelp tar 250,- i timen og vasker huset på 260 kvm på 3 timer:)
Eneste hun ikke tar av det du nevner er tak:) så trenger ikke bli sååå dyrt..

Kun vegger og tak på bad altså? Jeg tar på meg rundvask innimellom til 300 pr time. Tror jeg ville beregnet minst en dag på det der, vinduer innv og utv tar tid.. Sånn vask er lovlig svart, hvis det ikke koster mer enn 6000. Du kan f.eks få en venninne eller nabo til å gjøre det og betale uten å oppgi noe.

Du kan jo gå på finn.no småjobber og tilby en 1000 lapp for jobben ( faktisk lovelig å ta arbeid slik viss summen er under 6000 kr fra den samme arbeidsgiver....pr år.)
Så det ses ikke som svart arbeid. Men tjener personen mer enn 6000 fra samme arbeidsgiver og ikkr betaler skatt er det svart arbeid) å ja personen som utfører jobben kan ikke jobbe for et firma eller utdannet som det arbeidet går ut på.

Vi hadde vaskehjelp tidligere. 2 etasjer, ca155kvm. Betalte 600kr annenhver uke for vask av alt. Ett par ganger i året brtalte vi 1500kr så vasket hun inni skap, vinduer, og vegger og tak på badet

Dette høres jo ut som en flyttevask :) altså skikkelig grundig nedvask.... Vi betalte 7000,- for flyttevask i huset til mine foreldre for 6mnd siden :) det er også 2etg og ca grunnflate på 100m2

Tja, vil kalle det nesvask, men ikke flyttevask :) skal jo ikke ta tak og vegger og inni skapene og slik?

Kun vegger og tak på bad altså? Jeg tar på meg rundvask innimellom til 300 pr time. Tror jeg ville beregnet minst en dag på det der, vinduer innv og utv tar tid.. Sånn vask er lovlig svart, hvis det ikke koster mer enn 6000. Du kan f.eks få en venninne eller nabo til å gjøre det og betale uten å oppgi noe.

Badet er jo igrunn ikke så lenge siden jeg vasket selv, både tak og vegger, men tenkte å ta det i samme runde.. Men det er ikke nødvendig kanskje :)

Min vaskehjelp tar 250,- i timen og vasker huset på 260 kvm på 3 timer:)
Eneste hun ikke tar av det du nevner er tak:) så trenger ikke bli sååå dyrt..

250kr timen var jo ikke så gale pris :)

Tak og vegger på badet er ikke så lenge siden jeg gjorde selv, så det er kanskje ikke nødvendig.. Tenkte bare at da ville alt være rent og pent ;)

Du kan jo gå på finn.no småjobber og tilby en 1000 lapp for jobben ( faktisk lovelig å ta arbeid slik viss summen er under 6000 kr fra den samme arbeidsgiver....pr år.)
Så det ses ikke som svart arbeid. Men tjener personen mer enn 6000 fra samme arbeidsgiver og ikkr betaler skatt er det svart arbeid) å ja personen som utfører jobben kan ikke jobbe for et firma eller utdannet som det arbeidet går ut på.

Det visste jeg ikke :)

Jeg er høygravid, og orker rett og slett ikke en skikkelig nedvask før lille kommer, så vurderer å leie inn noen for å gjøre det, så jeg får nyvasket hus til fødselen :)

Her vi bor er det to etasjer, ca 110kvm. Tenker vask på alle listverk, innvendige dører, vinduer/persienner, vegger og tak på bad og alle gulv.

Men det koster vel en formue? Hva tenker dere om pris for en slik vårvask, hva er "vanlig"? :)
Kjenner til en som vasker hus å hun tar 500kr PR hus uansett str å 25kr ekstra PR soverom. Mange som sier hun er flink å at resultatet er bra. Det er jo fryktelig billig:)

Kommer an på om noen skal leve av vaske jobben eller gjør det for og ha litt ekstra som student ol. Eg mener det er forsjell i pris om det blir skatta for eller ikkje.. 150-180kr timen synst eg virker greit.. Vaskedame jobber er nokk ikkje jobben og blir rik på dessverre selv om det er ein viktig jobb..

Back
Topp