Hva tenker dere om lettbrus?

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Her veit jeg det er mye debatt, men leste matportalens anbefalinger( hvis det er det heter?) og det står det at du kan fint drikke lettbrus.

Før levde jeg på Pepsi max, og sluttet med en gang jeg fikk pos test. Jeg har vel og merke tatt et par glass siden, og har drukket solo på lørdager. Saken er det at jeg er "godt polstra" fra før, så vil gjerne gå opp minst mulig. Skal sies at jeg har vært veldig flink å kunn tatt to glass med solo hver lørdag da, og ellers drikker jeg bare vann, litt melk og juice. :):)

Har dere null toleranse eller tar dere å koser dere med litt lettbrus i ny og ne?

må ha min pepsi max, hver dag. etter jeg ble gravid har jeg mer luft i magen, og i og med at jeg er gbp fra før så tåler jeg MAX 1 liter brus om dag.. nå er d redusert til 3 dl fordi jeg får så vondt i magen :P

Alt i moderate mengder mener jeg :) gjelder nok lettbrus også :)

Er egentlig det jeg tenker og, men er så mye om alt dette med aspartan og div så blir fort usikker :-P

hv
Er egentlig det jeg tenker og, men er så mye om alt dette med aspartan og div så blir fort usikker :p
is det hjelper...så føler jeg det ofte det kan bli sånn med alt haha t.o.m gulerøtter var tydelivis kreftfremkallende for stund tilbake...så spiser og drikker dte jeg øsnker...så lenge det ikke inneholder alkohol og ting som absolutt vi gravide ikke skal ha :)

hv

is det hjelper...så føler jeg det ofte det kan bli sånn med alt haha t.o.m gulerøtter var tydelivis kreftfremkallende for stund tilbake...så spiser og drikker dte jeg øsnker...så lenge det ikke inneholder alkohol og ting som absolutt vi gravide ikke skal ha :)

Det er så sant;-) er nok bare jeg som er litt på tuppa for å gjøre noe feil:-P tror mye blir bedre når jeg bikker tolv uker, og at jeg kanskje ikke er like streng da;-) hehe!

Det er så sant;-) er nok bare jeg som er litt på tuppa for å gjøre noe feil:p tror mye blir bedre når jeg bikker tolv uker, og at jeg kanskje ikke er like streng da;-) hehe!
kjenner meg igjen ;) er skikkelig nervøs for at noe skal gå galt :( men men det er vi alle, sidne vi øsnker en flott spire som vokser sge fint :9

Eg drikke brus kvar dag, cola zero. Nåken synde må me ha, og har ikkje dårlig samvittighet for da heller. Går med ca 1,5L pr dag ;)

Trodde aspartam var "frikjent" igjen? Selv liker jeg ikke lettbrus:P men tenker alt med måte, så går det nok bra:) det er jo koffein i noen av de også. Vanlig brus tar jeg noen helger et glass av. Ellers er jeg veldig glad i vann rett og slett:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Liker ikke smaken av lettbrus , men er helt sikkert hva man er vandt med også.. :-) Akkurat nå har jeg ett helt vanvittig sug etter Mozel :D he he ! Så da drikker jeg det :D

Sendt fra Appen :)

Jeg var superhekta på pepsi max da jeg var gravid med 5åringen min. Drakk det hver dag.
Nå er det cola zero som er synderen. Klarer å holde meg til ett par ganger i uka;)

Akkurat nå drikker å spiser jeg det jeg får ned.. Så det så ;)
For to uker siden MÅTTE jeg ha solo... Nå orker jeg ikke tanken på brus...

Får komme meg over denne kvalme/ uvell kneika, så får jeg begynne tenke litt mere på hva jeg putter i meg..

Eg drikke brus kvar dag, cola zero. Nåken synde må me ha, og har ikkje dårlig samvittighet for da heller. Går med ca 1,5L pr dag ;)

Takk for at vi er flere ;) Jeg nyter min pepsi max med god samvittighet :) heller det enn å gå på godteri og kake smellen

Jeg liker ikke vanlig Cola eller Pepsi, så her går det i Pepsi Max. Ikke så mye da, men jeg unner meg de få glassene!

Liker ikke lettbrus noe særlig og er veldig skeptisk til å drikke det pga mulig "bivirkninger". I tillegg er det jo kommet forskningsresultater som viser at man legger mer på seg av lettbrus enn vanlig brus pga at de kunstige søtningsstoffene gir økt sultfølelse slik at vi spiser mer.

Tenker som flere andre her at litt er greit, men ville ikke drukket litervis hver dag...

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp