Hva tenker dere om Jeremiah?

Bkno9193062

Første møte med forumet
Vi har en liten Jonathan. Nå kommer neste gutt og vi synes det er kjempevanskelig. Ønsker litt tyngde i navnet. Gjerne noe på J. Både jeg og min mann synes Jeremiah eg helt nydelig. Men jeg er redd for at det skal bli oppfattet for religiøst. Hva synes dere?
Har ellers vurdert
Martinus (men litt lei av det!)
Oliver (litt for poppis?)
Konstantin
Daniel
Emanuel
Sebastian
Eliah

Takknemlig for innspill!

Jeg synes det er vanskelig å uttale på norsk. Blir fort til at barnet heter "jøøremiæh" på bredt texansk. Jerremiahhh på norsk er vanskelig og lite intuitivt. Jeremias er enklere å si på norsk, men synes det blir litt vel likt det enkelte bruker som snillt banneord.

Tenker helt klart nei til det navnet.

Synes det er fint :) Jeg uttaler det på norsk, sånn som det skrives. Ellers synes jeg Eliah er kjempefint :)

Vanskelig med uttale. Fint navn, syns jeg da.

Hva syns dere om Johannes? Blir det for likt Jonathan, kanskje? Jonathan er jo også et bibelsk navn, men de tre røverne tar vel støyten for det :p

Synes at det var fint, vi har Jeremy på listen selv
:-)
Synes navn som Joakim, Johannes og Julian også passer til Jonathan

Liker forresten veldig godt Emanuel

Synes at det var fint, vi har Jeremy på listen selv
:)
Synes navn som Joakim, Johannes og Julian også passer til Jonathan

Jeremy var bedre, syns jeg, litt enklere variant og samtidig fint.

Veldig fint navn, men ville ikke valgt det hvis barnet skal vokse opp i Norge. Det blir for knotete å uttale :)

Jonathan er ett av mine favorittnavn også. Hadde vi fått en gutt hadde han nok hett det.

Jeg likte ikke Jeremiah i det hele tatt... og er heller ikke så glad i Martinus og Konstantin.

Synes de andre navnene du nevner passer bedre med Jonathan fordi de også er klassiske og likevel bibelske uten at de blir kjempereligiøse :)

David og Isak er også fine synes jeg. Og Johannes som tidligere nevnt, og Johan. Men de blir kanskje litt for like Jonathan?

Back
Topp