Hva tenker dere om hull i ørene til de små? ;)

LykkeligTrollmor

Elsker forumet
Nysgjerrig! hehe .. Er jo ille søtt da! men venter nok noen år vi!
Fikk det selv når jeg var 4-5 år. Og har ingen traumer av det forsåvidt.. ;)

Tenker at de må ha begynnt på skolen jeg[:D]

Jeg tenker som så at det er opptil foreldrene hva de velger å gjøre med sitt barn [;)] [8D]

Kommer til å vente til hun spør selv, nabojenta på 2år og 4 mnd har fått og det har gått helt fint. Hun er så stolt av de[:)] g forøvrig enig med dripdrop, det må være opp til foreldrene når de lar barna få hull i ørene[:)]

Jeg er også enig at de er opp til foreldrene[;)]

Jeg har tatt hull på i øre på ei jente på 1år en gang og de hadde jeg mareritt om om nette lenge etter på. Så nå tar jeg ikke hull på barn som er mindre en skole alder[8D]  Men så griner jo jeg nesten når Emmely skal ta sprøyter, så hadde aldrig tatt hull i ørene hennes bare for at hun skal være fin. Hun er jo nydelig allerde[:)]

treget veldig mye på at jeg ikke gjore det før det var 1året men siden vi reiste til thailand så gidda jeg ikke ta tjangsen på pga bakterier ...nå kan jeg bare glemme det .

..lona ville veldig mye da hun var 5 og fikk det men det ble bare med et hull i ene øret og det ble betent da vi var thailand så tok det ut øredobben hun var så kry over ...nå vil ikke lona ha hull i ørene lenger... så hu får få når hun vil igjen

hehe denne saken har vert diskutert før [;)][:D]

opp til foreldrene men synest ikke altid d er like greit når disse små kommer innom jobben min får å ta hull i øyrene,greit vis du spør selv for da er di klar for d...da er diii så stolte etter på og grine skjeldent...

er d foreldrene så vil er d mye hyling ja[&:]

Når de spør selv Camilla begynte og spørre da ho var 3 men jeg sa nei, at ho måtte vente til skole alder men etter 1,5 år med mas tok jeg henne med til frisøren og ho fikk hull tok et og et øre og var ikke noe knys ikke skrik og ingen infeksjon. vi var flinke til og rense og byttet bare til gull frem til ho var 6 år først nå hun har fått lov og bruke sølv, dette fordi vi fikk tips om at Sølv reagerer med sår og da lager de infeksjon.

Syns ikke noe om det egentlig.

Selv fikk jeg vel hull i ørene til skolestart, jeg endte med å få nikkelallergi. Aner ikke om det har noe med at jeg tok det såpass tidlig, men ikke noe gøy for små barn å slite med ørene, bare fordi foreldrene vil de skal ha det.

jeg synes det er tull og tøys på små barn! Her skal det mases leeenge før hun eventuelt får hull! Det blir iallefall ikke før hun kan spørre om det selv, og vi kan sette oss ned og prate om at det kan gjøre vondt, og hvilke konsekvenser det eventuelt kan føre med seg. Når hun skjønner det selv, da kan vi begynne å _tenke_ på det. Iallefall ikke før skolealder, og helst ikke før hun blir så stor at hun kan ta vare på hullene selv! [:)]

Snuppa mi er perfekt som hun er, hun!
- dessuten, så er det jo foreldrene som bestemmer uansett, selv om barnet maser? De maser nå om alt mulig, disse barna, og man velger jo selv hva man skal gi etter for.

Synes det er helt greit fra skolealder. Da har de litt større forståelse av hva de "går til". Derimot synes jeg det er forkastelig og stygt på mindre barn som hverken kan forstå eller er gamle nok til å be om det selv. Stikke permanente hull på småbarn KUN for ens egen forfengelighet? [:'(][:'(] Jeg fikk det når jeg var 5 og syntes det var greit. Martine fikk når hun var 5-6 men de falt ut og hun har vært uten frem til bursdagen hennes nå i august (9 år). 

Syns det er søtt jeg ;) Men Amalie får det ikke før skolealder selv hun .. hvis hun vil ha ;)
men mange steder er det jo kultur.. i colombia får jentebabyene hull når de er 1 dag gamle på sykehuset ;) Venninna mi som er derfra har to jenter, og de har begge to.. blir veldig jentete ;)

Syns det er opp til foreldre og barna. Barna bør spørre om det først..

Selv har jeg kjøpt sånne klistremerkeøredobber. Har brukt de når hun har pyntet seg med bunad i konformasjon ++. Hihi... Men de har falt av innen det har gått en time da... Så det er mest for å få tatt et bilde så er de av.
Har fått en del kommentarer på de da.... Både positive og veeeldig negative, hehe...
Men syns klistremerkene er geniale!! ;)
Veldig søtt - og ikke smertefult! Kristine syns det er kjempestas!!
(Nille - 14.90,- for sju par!)

Jeg tenker at det er forkastelig!
Greit når de er 5-6 - altså rundt skolealder og mer bevisst på at de vil selv.
Men på mindre barn; foruroligende fordi det da er et produkt av morens forfengelighet!

Folk får ta så mange hull de vil i sine egne bans ører, men mine får det ikke med det første. Fikk hull i ørene da jeg gikk på barneskolen, og fikk en helvetes betennelse. AU!

jeg fikk det i 10 års gave fra mamma, og tenker at om lisja eller lillegutt for den sakskyld vil ha hull i ørene så får dem det i 10 års gave fra meg og gubben :)
før den tid er uaktuelt.

hva andre foreldre gjør med sine barn gir jeg blanke i - deres barn -deres valg :)

Back
Topp