Hva tenker dere om farger?

*Maya*

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Hva syns dere om forskjellige farger til nyfødte og små babyer? Jeg er veldig glad i andre farger enn typisk babyrosa og babyblå på klær.
Liker olivengrønn, mørk oransj, mørkeblått, gult, oker, rust, brunt osv og har ingen problemer med å bruke alle slags farger. Putter vel ikke rosa blonder på en gutt, men sånn utenom det kan en gutt fint bruke klær som er rosa osv.
Hva tenker dere om farger?
Jeg holder på med et vognteppe og en lue i mørk olivengrønn nå og kommer til å bruke det uavhengig av om vi får jente eller gutt.

Hurra for farger! Jeg har kjøpt småblomstret leketeppe og babynest.
Storebror hadde småblomstret vognpose, og noen rosa ullbodyer som jeg kjøpte brukt til en billig penge før ordinær ul. Og han mista ikke tissen av den grunn :hello2

Er ikke spesielt glad i rosa uansett nyanse, og heller ikke babyblått. Men liker spesielt godt gul og grønn i de fleste nyanser :love017 Er også glad i beige, «støvete» lavendel, mørk lilla, grå osv.

Jeg liker best duse farger, grå, brun, grønn, gul, jordfarger. Altså klær som i utgangspunktet er unisex :)

Når babyen er nyfødt syns jeg også det er finest med duse nøytrale toner. Med forrige kjøpte jeg endel knalle farger som jeg egentlig liker, men som den lille ikke kledde så godt med heftig melkeutslettlaughing6 Så denne gangen vil jeg kjøpe litt dust i starten, og heller ha mer farger etterhvert.

Gutten min har gått masse i gult og rødt i tillegg til blått, grønt og grått. Ja til farger sier jeg også! :joyful:

:Heartpink Jeg bare elsker gammel rosa ellers duse farger. Så veldig spent på om det blir rosa innkjøp denne gangen oxo :female

Elsker duse farger. Min gutt har mye grønt. Men min tredje gutt, så han har fått en god blanding av gult, grått, grønt, hvit, mint/turkis, beige, grå osv. :happy:

Får litt fnatt av de "store" klærene til gutter. Glad for at svart og grønt har komt mer på banen. Men blå blå blå. Jeg er glad i blå. Men kan bli litt for mye også :hilarious:

Jeg synes det var forferdelig dårlig utvalg i gutteklær sammenlignet med jenteklær sist, men vet at feks lindex har blitt veldig god på kjønnsnøytrale babyklær med mønster og farger

Var veeeeldig anti rosa til første jenta, kjørte turkis, brun, beige, sterke retromønster - alt annet enn rosa:playful: Har ikke like sterke meninger nå, klær er klær. Å rosa er mer enn knallrosa! Men velger heller duse, støvete farger, uavhengig av fargen. (Glad i POMPdeLUX, ja!) Og grønn er jo nydelig til begge kjønn!

Jeg elsker alle nyanser av blåfargen. Så uansett kjønn blir det litt blått. Men jeg er generelt glad i alle farger. Brunt, gul, grønt, grå, blå, oransj, rød. Så her er en liten fargeklatt som kommer :smiley-bounce016

Hurra for kjønnsnøytrale fargar og klede…!! :smug: Men har samtidig lært at barnet får eigen sterk vilje etter kvart. Så jenta mi på 5 elskar både rosa prinsesseskjørt og blå joggebukser med dinosaur kjøpt på «gutteavdelinga». Og det er jo herleg! :p

Jeg elsker alle nyanser av blåfargen. Så uansett kjønn blir det litt blått. Men jeg er generelt glad i alle farger. Brunt, gul, grønt, grå, blå, oransj, rød. Så her er en liten fargeklatt som kommer :smiley-bounce016
Så morro med flere fargeklatter :D Jeg også er veldig glad i farger og bruker farger om hverandre uansett kjønn. Her er ungene store og bruker fremdeles alle farger etter eget ønske. Ikke lenge siden guttungen på 15 ville ha rosa hettegenser og da fikk han det :happy:

Hurra for alle farger til alle :D:gen014

Så morro med flere fargeklatter :D Jeg også er veldig glad i farger og bruker farger om hverandre uansett kjønn. Her er ungene store og bruker fremdeles alle farger etter eget ønske. Ikke lenge siden guttungen på 15 ville ha rosa hettegenser og da fikk han det :happy:

Hurra for alle farger til alle :D:gen014
Enig!

Er heller ikke så glad i fargeinndeling på kjønn, men har det inntrykket hos mange. Synes de fleste barn i dag har ganske mange andre farger på klærne sine enn blått og rosa. Minstemann min hadde både rosa og lilla klær, og begge guttene har nå rosa penskjorter. Skorter litt på rosa og lilla i garderoben deres akkurat nå, men de har begge hatt det(men mest minstemann) :) minste kjøpte jeg alltid grønt til hvis jeg kunne.

Får litt fnatt av de "store" klærene til gutter

Regner med du mener når gutta når en viss alder, så er blått det eneste alternativet? Det syntes ihvertfall jeg en periode! Nå arver minste min mye, så ikke kikket så mye i butikkene pr. akkurat nå, men har er oppe i str. 146 for tiden, og har mye svart(dessverre synes jeg da, men han liker det selv...)

Back
Topp