Hva tenker dere om dette?

ORIGINAL: giggsy

ORIGINAL: snart3engler

jeg kommer ikke til å kjøpe inn så mye som en liten kartong en gang, jeg har ammet to barn fra før og veit hva jeg går til,og ser ikke poenget heller, ingen på sykehuset lar deg reise hjem så lenge amminga ikke er godt i gang, dette maste di tilogmed når jeg hadde fått mitt andre barn, da jeg ville dra hjem dagen etter fødsel [:)] og hvis man først har fått igang ammingen skjøner jeg liksom ikke hvorfor den plutselig skal stoppe midt på natta??? mulig jeg er firkantet altså men [:D]

Sorry men de kan ikke nekte deg å reise hjem selv om ammingen ikke er 100%. Skulle de nektet en å reise hjem hadde jeg blitt værende på sykehuset i en mnd, om ikke mer da førstemann ble født.Reiste hjem etter 5 dager og da vat jeg drita lei av sykehus, til tross for enerom. Ammingen hadde de aldri fått i gang bedre der enn jeg gjorde selv hjemme, da gutten bare sovna under amming og var umulig å holde våke /vekke når ham først hadde sovnet.

ja jeg sa jeg muligens var firkanta [:)] det finnes jo selvfølgelig unntak, det gjør det med alt... ser at førstegangs fødene kan være usikkre, men di er veldig flinke på sykehuset med å hjelpe til med amming og det går jo i di fleste tilfeller bra med amming før foreldrene kan dra hjem [:D] var det jeg mente...

Jeg tenkte slik sist, og kommer ikke til å kjøpe inn denne gangen. Det ble for lettvindt å gi henne når hun styra fælt med puppen. Og da hun først hadde fått litt mme så ble det enda mer styr med puppen og vi måtte gi opp etter hvert...

ORIGINAL: pops25

Her kommer det til å handles inn i tilfelle..[:)] er uansett en beroligende ting å ha syns jeg[:D]

ORIGINAL: Vugge

jeg kommer ikke til å kjøpe inn så mye som en liten kartong en gang, jeg har ammet to barn fra før og veit hva jeg går til,og ser ikke poenget heller, ingen på sykehuset lar deg reise hjem så lenge amminga ikke er godt i gang, dette maste di tilogmed når jeg hadde fått mitt andre barn, da jeg ville dra hjem dagen etter fødsel [:)] og hvis man først har fått igang ammingen skjøner jeg liksom ikke hvorfor den plutselig skal stoppe midt på natta??? mulig jeg er firkantet altså men [:D]

Sorry men de kan ikke nekte deg å reise hjem selv om ammingen ikke er 100%. Skulle de nektet en å reise hjem hadde jeg blitt værende på sykehuset i en mnd, om ikke mer da førstemann ble født.Reiste hjem etter 5 dager og da vat jeg drita lei av sykehus, til tross for enerom. Ammingen hadde de aldri fått i gang bedre der enn jeg gjorde selv hjemme, da gutten bare sovna under amming og var umulig å holde våke /vekke når ham først hadde sovnet.

ja jeg sa jeg muligens var firkanta [:)] det finnes jo selvfølgelig unntak, det gjør det med alt... ser at førstegangs fødene kan være usikkre, men di er veldig flinke på sykehuset med å hjelpe til med amming og det går jo i di fleste tilfeller bra med amming før foreldrene kan dra hjem [:D] var det jeg mente...

Ja, der syns jeg du var firkanta faktisk, og heldigvis vet jeg såpass at det ikke er fakta..
Ellers får de holde meg på sykehuset til ungen blir 18 og myndig da, for jeg skal antagelig ikke amme!

det blir jo annerledes da, hvis du velger og ikke amme, nå var du firkanta!!!! hvis man går inn for å amme og gjerne vil få det til, så er di veldig påpasselig på sykehuset med at du får det til før du drar hjem!!! det er min erfaring, er mulig dem tar helt av på ahus når det gjelder amming, men det har iallefall jeg opplevd, di var veldig strenge med meg, di maste veldig ang amming, og hjalp til veldig når jeg sleit første gangen jeg fødte, men det er jo seff annerledes hvis du sier ifra at du ikke skal amme!!!!

hvorfor pumpe før du går å legger deg, blir jo mindre stress å amme på natten enn å stå opp å hente en flaske med pumpet morsmelk og varme den før du gir den til ungen da??? den skjønte jeg ikke[8|] denne meldingen var til "ungmamma90" ikke til "cleo_84" [:D]

Kanskje det var med tanke på at pappaen kunne hjelpe til ?[8|]

mulig det... men jeg tror iallefall at det bare hadde blitt mas, amming er mammaen sin "jobb" misforstå meg rett, så kan pappa heller hjelpe til med andre ting når mamma evt sover på dagen (etter mye ammestyr) på natten hvis det i det heletatt skjer. ser på amming som mammen sin oppgave siden det er vi som har puppene, men velger man å ikke amme er det jo seff en mulighet for far å hjelpe til =) og repekter di som velge å gi opp amming pga mye styr, jeg veit selv hvor mye styr det kan være hvis man mister melken osv, begynte selv med mme etter at jeg mistet melken, og det var mye styr på natten med mating, må si jeg synes det var en drøm i forhold å få legge babyen til brystet om natten[:D] men bare min mening... andre kan jo seff ha andre erfaringer [:D]

min erfaring med amming sier at jeg bør ha mme tilgjengelig i skapet fra fødselen av.

Har aldri opplevd amming som styr jeg. Snuppa lå ved siden av oss, så det var bare å legge henne helt inntil,og når hun ble større fant hun puppen selv om natten, så jeg var knapt våken:) Ammet til gullet var 19 mnd, og synes det var noe av det beste jeg har gjort. (Nattammet til 6 mnd også sov hun hele natten på eget rom etter det)
Før jeg fikk henne hadde jeg tenkt at jeg orket iallefall ikke å amme lenger enn 6 mnd, men slik ble det ikke. Hadde likevel mme i skapet i tilfellet noe skulle skje, som at jeg havnet på sykehus, verden datt sammen osv. :) Liker å være føre var:) Prøv å amm, også heller bestem etterpå. Skal garantere at det hadde blitt enda tyngre at en av oss måtte stå opp for å ordne flaske, og deretter gi mat... Og det kan dessuten være at dere har et barn som ikke sover noe særlig om natten, men er urolig og våken da,og da må man ta det deretter. Det går nesten ikke ann å forberede seg på hvordan det blir, det vet man rett og slett ikke fordi unger er sååååå forskjellige.

Ja, der syns jeg du var firkanta faktisk, og heldigvis vet jeg såpass at det ikke er fakta..
Ellers får de holde meg på sykehuset til ungen blir 18 og myndig da, for jeg skal antagelig ikke amme!

det blir jo annerledes da, hvis du velger og ikke amme, nå var du firkanta!!!! hvis man går inn for å amme og gjerne vil få det til, så er di veldig påpasselig på sykehuset med at du får det til før du drar hjem!!! det er min erfaring, er mulig dem tar helt av på ahus når det gjelder amming, men det har iallefall jeg opplevd, di var veldig strenge med meg, di maste veldig ang amming, og hjalp til veldig når jeg sleit første gangen jeg fødte, men det er jo seff annerledes hvis du sier ifra at du ikke skal amme!!!!

Var veldig da[;)] Var du selv som sa det.. Også det med at du muligens var firkanta, så var i grunn bare enig[;)] 
Som førstegangsfødende kan  det skremme hvis man sier at " Du slipper ikke ut av sykehuset før amminga sitter", for det er feil ! OM jeg velger å amme, og ikke får det til, kan jeg velge å IKKE amme, men allikevel få lov til å dra hjem! Syns det var en setning som kunne skapt unødvendig press, var derfor jeg var enig. [;)] Og giggsy's eksempel motsier jo det du sier..

he he, var jo ikke for å skremme noen da[:)] bare sa ifra at man får veldig god oppføging på sykehuset ang amming så man sansyneligvis ikke trenge mme i skapet [:D] jeg har erfaring med både bryst og flaske og synes absolutt bryst er det beste og minst masete, så fra min side er det å anbefale [:D] mente ikke at man blir tvunget til å bli på sykehuset om man ikke får det til men di vil gjerne ha fått igang amming bra før man drar,men jeg har erfart at di er veldig på ang det med amming, og det er jo bra, men velger man å ikke amme er det jo ikke no pes [:D] for da har dem vel ikke noe dem skulle sagt på sykehuset uansett [:)]legger til: lett og misforstå hveandre her oxo, så lenge man bare skriver og man ikke får hørt på tonefallet til folk eller ansiktsutrykk [;)]

Jeg ble også anbefalt å ha mme i skapet til vi kom hjem fra s.huset, men kom aldri så langt til å kjøpe det da LK kom 1 mnd for tidlig. Og etter 3 dager på s.huset (pga gulsott) så hadde amminga kommet så godt i gang at jeg ikke trengte det. Helsesøster foreslo også at jeg skulle ha mme i skapet i tilfelle det ble stopp i amminga da hun var på hjemmebesøk, men følte ikke behov for det. Brukte mme i maisgrøten da, men da var jo LK 6 mnd eller noe.. og da kjøpte jeg bare sånne små bokser med ferdig mme på. [:)]

ORIGINAL: Carta

Vi hadde det ikke sist, og ser egentlig ikke for meg at vi har det denne gangen heller. Du blir jo ikke akkurat sendt hjem fra sykehuset med babyen midt på natta, så om amminga ikke funker helt når du drar fra sykehuset kan man bare dra innom en butikk på veien hjem. Her gikk amminga supert da vi reiste hjem sist, så det var ikke noe å tenke på da. Skulle det være mere kronglete nå så drar vi på Kiwi på veien hjem. (eller bensinstasjonen om det er søndag)

Signerer denne. Men er du litt usikker er det ingenting galt i å ha en pakke klar i skapet.

jeg ser ingen grunn til å kjøpe det inn. Har ikke hatt noe behov for det til mine to første barn så da regner jeg med at det ikke trengs denne gangen heller... om det blir krise - ja så får vi ut å kjøre en tur om det så blir midt på natta - sansynligheten er minimal.... føler meg som ei melkeku da jeg ammer - hehe.....

jeg kommer til handle mme..men dette pga jeg fikk helt panikk foriige graviditet da melken stoppet opp, kl var kvart på elve på kvelden og hu hylskreik. Visste ikke mine arme råd..så sambo farta på butikken og fikk akkurat handle mme med seg hjem før de stengte. det var helt grusomt!!!!!

så ja..jeg kommer nok til å ha en pakke i krise tilfelle..om jeg skulle få brystbetennelse, eller at melka stopper opp litt. Orker ikke slik opplevelse igjen. Men amme skal jeg gjøre uansett så godt jeg kan. Gir ikke opp pga det står mme i hus[;)]

Takk for mange gode svar jenter [:D] må si at jeg enda ikke har bestemt meg, fordi det er så mange ulike meninger.. hehe.. og jeg som den vinglepettern jeg er, sliter med å se hva som er riktig for meg! er enda redd at det skal bli lettere for meg å gi opp dersom det er i hus.. Men, jeg skal snakke litt mer med min kjære og tenke litt til på det! Kanskje er jeg sta nok til at det går bra å ha det i hus?? [;)]

ORIGINAL: *Starwish*

Takk for mange gode svar jenter [:D] må si at jeg enda ikke har bestemt meg, fordi det er så mange ulike meninger.. hehe.. og jeg som den vinglepettern jeg er, sliter med å se hva som er riktig for meg! er enda redd at det skal bli lettere for meg å gi opp dersom det er i hus.. Men, jeg skal snakke litt mer med min kjære og tenke litt til på det! Kanskje er jeg sta nok til at det går bra å ha det i hus?? [;)]

Sett det i garasjen da vettu, så har du en mellomting! [:D][;)][:D]

Hva skulle jeg gjort uten SÅ gode ideer?? [:D][:D]

Back
Topp