Hva tenker dere om dette?

*StarWish*

Elsker forumet
Julibarna2014
Hei jenter!

Hva mener dere om dette??

Mamma og hennes beste venninne sier til meg at jeg bør ha morsmelkerstatning klar i skapet den dagen vi kommer hjem fra sykehuset.. dette i tilfelle at det stokker seg helt med ammingen, for eksempel midt på natta og babyen er sulten..De mener dette vil lette stressfaktoren og gjøre sånn at jeg slapper av..

Men, jeg mener dette fort kan bli en slags "hvilepute" som gjør det lettere å gi opp i vanskelige tider.. og garantert kommer det vanskelige tider med ammingen.. det er jo bare normalt! Og DERSOM det virkelig skulle gå galt, så kan jeg jo sende pappaen ut etter MME... Og de fleste bensinstasjoner har jo ferdigblandet MME til og med.. nettopp for krisetilfeller!

Hva mener dere og hva kommer dere til å gjøre?

Her kommer det til å handles inn i tilfelle..[:)] er uansett en beroligende ting å ha syns jeg[:D]

Jeg skal helt klart ha mme i skapet. Det hadde jeg ikke sist og da sto jeg uten melk midt på natta! [&o] Bensinstasjonene her er stengt om natta, så pappan måtte kjøre en halvtime til en annen bensinstasjon som ikke hadde mme... Da måtte han kjøre en time for å få tak i mme og jeg sto med en sulten baby i to timer [:o]

Så jeg er ikke i tvil om det ihvertfall [;)]

har også fått råd om det og tror jeg vil ha det [:)]  må være grusont å stå midt på natta å ikke kunne/ få til å gi babyen mat!

Kanskje jeg skal ha det i skapet just-in-case? Har liksom sett for meg at jeg kanskje gir lettere opp da.. MEN, er vel lurt å høre på garva mammaer og jentene her inne [:D]

hadde mme når vi kome hjem og takk gud for det. og det skal jeg jeggu ha denna gangen også. er å anbefale.

jeg havnet plutselig på sykehuset en søndag kveld og da sleit far med å få tak i mme. takk gud for at svigermor da jobbet på rema 1000.... [;)]
jeg skal ha det i skapet i tillfelle jeg blir syk igjen.

Vi hadde det ikke sist, og ser egentlig ikke for meg at vi har det denne gangen heller. Du blir jo ikke akkurat sendt hjem fra sykehuset med babyen midt på natta, så om amminga ikke funker helt når du drar fra sykehuset kan man bare dra innom en butikk på veien hjem. Her gikk amminga supert da vi reiste hjem sist, så det var ikke noe å tenke på da. Skulle det være mere kronglete nå så drar vi på Kiwi på veien hjem. (eller bensinstasjonen om det er søndag)

Her kommer jeg til å ha det, men kun i tilfelle jeg selv ikke skulle ha nok morsmelk.
Ellers før jeg går å legger meg om kvelden kommer jeg heller til å pumpe hvis det skulle bli stressende å opp å amma midt på natten. Eller om det ikke skulle passe å ta fram en pupp et eller annet sted, men jeg vil ikke komme til å bruke MME med mindre det er heeelt nødvendig[:)]

hehe...vi hadde pulverpakke og pumpet melk som jeg hadde med hjem fra sykehuset. Brukte ingen av delene jeg:) Eneste jeg noensinne brukte mme til var for å lage maisgrøt, og det var jo mange mnd etterpå. Da orket jeg ikke å pumpe, for det gjorde jeg jo så mye på sykehuset(snuppa var født for tidlig)

Synes likevel du skal kjøpe jeg.En pulverpakke varer en stund uansett:)

Eg har aldri hatt det i skapet før noen av babyene kom, og skulle eg trenge ville eg fått vite det før eg hadde kommet hjem fra sykehuset siden dei foretrekker å se at ammingen går fint. Er det noe som trengs denne gang så er det bare en butikk unna. Dette er min meinig[:)]

jeg synes absolutt at man burde amme saa mye man kan og ikke bruke MME med mindre det absolutt er nodvendig. hvis babyen faar flaske saa er det ikke sikkert den vil ta puppen til slutt pga at det kommer mye fortere ut av flaska enn puppen. maa jobbe litt mer med puppen lissom...
dette sier jeg av erfaringen jeg selv har hatt... saa jeg anbefaler det ikke.
amm saa legne som mulig [:)]

Skal ha i skapet i tilfelle. Hadde det sist også [:)] fikk ikke bruk for det i starten, men begynte å gi bittelitt mme etter et par måneder for å venne småen til flaska og smaken slik at vi visste han tok flaske når ammingen en gang skulle avsluttes.

kommer ikke til å kjøpe hverken flasker, brystpumpe eller MME før jeg ser om jeg trenger det...

Nei hvorfor skal man gjøre det?? [;)] Man regner jo med og går inn for at det skal funke med amminga. Vi kommer ikke til å kjøpe inn..... Brukte ikke noe av det sist, men blir det krise så er det bare å dra ut som du sier [;)]

hvorfor pumpe før du går å legger deg, blir jo mindre stress å amme på natten enn å stå opp å hente en flaske med pumpet morsmelk og varme den før du gir den til ungen da??? den skjønte jeg ikke[8|] denne meldingen var til "ungmamma90" ikke til "cleo_84" [:D]

Jeg kommer ikke til å kjøpe det inn. De vil se at ammingen går fint på sykehuset før man drar hjem, og fungerer det ikke da, så tar jeg heller en tur innom butikken.

jeg kommer ikke til å kjøpe inn så mye som en liten kartong en gang, jeg har ammet to barn fra før og veit hva jeg går til,og ser ikke poenget heller, ingen på sykehuset lar deg reise hjem så lenge amminga ikke er godt i gang, dette maste di tilogmed når jeg hadde fått mitt andre barn, da jeg ville dra hjem dagen etter fødsel [:)] og hvis man først har fått igang ammingen skjøner jeg liksom ikke hvorfor den plutselig skal stoppe midt på natta??? mulig jeg er firkantet altså men [:D]

Gutten vår fikk MME allerede på sykehuset etter fødselen fordi det tok tid å få i gang ammingen, så kommer nok til å ha klart hjemme denne gangen for sikkerhets skyld. Jeg pumpet, ammet og ga mme i 5 mndr med førstemann så kommer ikke til å bli noe hvilepute for meg med mme i skapet.

ORIGINAL: snart3engler

jeg kommer ikke til å kjøpe inn så mye som en liten kartong en gang, jeg har ammet to barn fra før og veit hva jeg går til,og ser ikke poenget heller, ingen på sykehuset lar deg reise hjem så lenge amminga ikke er godt i gang, dette maste di tilogmed når jeg hadde fått mitt andre barn, da jeg ville dra hjem dagen etter fødsel [:)] og hvis man først har fått igang ammingen skjøner jeg liksom ikke hvorfor den plutselig skal stoppe midt på natta??? mulig jeg er firkantet altså men [:D]

Sorry men de kan ikke nekte deg å reise hjem selv om ammingen ikke er 100%. Skulle de nektet en å reise hjem hadde jeg blitt værende på sykehuset i en mnd, om ikke mer da førstemann ble født.Reiste hjem etter 5 dager og da vat jeg drita lei av sykehus, til tross for enerom. Ammingen hadde de aldri fått i gang bedre der enn jeg gjorde selv hjemme, da gutten bare sovna under amming og var umulig å holde våke /vekke når ham først hadde sovnet.

Back
Topp