Hva tenker dere om det..... (navn)

MammaTil1*VenterLillePrikk

Andre møte med forumet
Når vi ventet datteren vår hadde jeg funnet både jente navn og guttenavn. Gutte navnet ble ikke snakket om siden vi ikke begynte å snakke om det før etter oul og visste kjønn.
Men er har ALLTID likt Sander. Og har lyst å bruke det (hvis samjo er enig i det og det blir en gutt denne gangen.)
Men... Så har min fetter kalt sønnen sin for Xander. Hva ville dere gjort. Jeg syntes det navnet er så utrolig fint og vil absolutt bruke det hvis vi blir enige om det.
Så hva ville dere gjort i den situasjonen????

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fetterens barn, er dere nære og mye sammen? Hvis dere er det er det kanskje litt rart. Men hvis ikke ville jeg definitivt brukt Sander:) Det er jo et helt annerledes navn en Xander også selv om uttalen er den samme, synes Sander er finere!;)
det er jo heller ikke det mest spesielle navnet og da tenker jeg at det er mer "lov" å bruke det enn om det var veldig sjeldent.

Fetterens barn, er dere nære og mye sammen? Hvis dere er det er det kanskje litt rart. Men hvis ikke ville jeg definitivt brukt Sander:) Det er jo et helt annerledes navn en Xander også selv om uttalen er den samme, synes Sander er finere!;)
det er jo heller ikke det mest spesielle navnet og da tenker jeg at det er mer "lov" å bruke det enn om det var veldig sjeldent.

Vi er vel ikke så mye sammen nei. Er vel helst rundt jul og slike ting når gjerne familien samles.

Dobbelt navn er ikke noe vi er så begeistret for. For vi kommer til å bruke begge etternavnene. (Mitt som et mellom navn og sambo sitt som etternavn.) Og da blir det så mange navn. He he

nei det skjønner jeg blir litt mye..
hmm.
Hvem tror du kommer til å reagere på at dere bruke samme navn da?

nei det skjønner jeg blir litt mye..
hmm.
Hvem tror du kommer til å reagere på at dere bruke samme navn da?
Vet egentlig ikke. Men vet det vil komme noen kommentarer på det. Hvertfall fra ene kusinen min. Hun er en sånn som må kommentere slike ting. Og kanskje min fetter som har brukt navnet.

Dere må nesten kjenne på det selv. Jeg hadde ikke brukt det, men mannen min hadde nok ikke brydd seg om det selv om han er veldig opptatt av navn. Men jeg hadde nok syntes det hadde vært litt rart om ett av mine søskenbarn hadde kalt barnet sitt det samme som meg.

hm er jo vanskelig. Det jeg mente med spesielt var forresten mer det at hvis det er et navn kun denne personen har, så ville jeg vært mer forsiktig, men slik er det jo ikke. Synes Sander er kjempefint:)
Jeg ville kanskje hørt med fetteren hva de synes, jeg har bare synes det er koselig når noen velger samme navn som vi har( når det er slike vi ikke er sammen med heele tiden:)

Jeg hadde absolutt hørt med fetteren din, og bedt om et ærlig svar slik at det ikke kan komme noe i etterkant :)

Jeg mener at så lenge det ikke er søsken eller nære venner som har valgt samme navn, må det være greit. Man kan jo ikke ta hensyn til alle. Dessuten betyr det jo bare at dere synes de har valgt et fint navn til barnet sitt :) Men snakk med dem først du. Jeg hadde ikke blitt sur hvis noen i min familie kalte jenta si det samme som jenta mi heter, men man vet aldri hva folk tenker. hvis du spør først, har du hvertfall ditt på det tørre :)

Broren min og kusina vår har samme navn på sine førstefødte, og ingen syns det er rart. Vi bare ler av at de har samme navnesmak, for det holdt på å skje med begges nr tre også ;)

Jeg har samme navn som tanta mi, og min datter har samme navn som min kusine (kusina mi har dobbelt navn) - og det andre doble navnet hennes er det samme som en annen kusine av oss. Vi er nordfra og på samisk heter det "gaimi" når noen har samme navn - og det er faktisk litt stas. Min datter har alltid sett opp til sin Gaimi :) Dere skal velge det som blir riktig for dere!

Da vi fikk vår yngste hadde vi valgt et navn og 2 mnd før hun ble født, så fikk en C kjendis en datter hun kaldt "vårt" navn. Man kaller ikke opp barnet sitt etter en kjendis' datter, så vi måtte endre litt på det da :) At navn går igjen i familier, er desto mer stas!

Selv synes jeg det er så mange fine navn der ute så jeg ville valgt et annet. Men om det er bare det navnet som føles riktig for dere hadde jeg brukt d

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi er i litt samme situasjon. Vi hadde valgt et jente navn vi begge er veldig gla i. Vi har ikke nevnt dette til noen utenom heelt næreste familie. Så fikk søskenbarnet til samboeren min en datter for noen mnd. siden og da hadde hun plutselig valgt det navnet :( For oss ble det med en gang da uaktuelt og bruke det navnet. Skuffet, men det er heldigvis mange flotte navn å velge i, så vi finner nok et nytt navn ;)

Jeg ville hørt med fetteren min sånn smått.
Men som andre sier her, så er det jo ikke sånn at det er et såpass unikt navn at det blir for påfallende hvis dere lander på det navnet.
Hadde vært verre med to "gustavius agusticus filiander" i familien haha! (Ja, fant på noe der :p )

Back
Topp