Hva tenker dere når det kommer til mens termin eller ul termine, hva går dere ut fra?

LilleBlinky

Flørter med forumet
Vi har vært på ul og der fikk vi en uke senere på termin. Men jeg vet jo akkurat når jeg hadde eggeløsning fordi jeg tok test. Og det var da vi hadde sex;) ...Så det kan jo ikke bli feil når jeg renger ut fra den og det er akkurat menstermin. Så da velger jeg å følge den.
hva tenker der? Føler dere ul termin eller mensterminen ?
Så er 19 uker mecd "min" termin og 18 uker med ul termin...har jo ikke så himmla mye å si, men mannen min skal ta ferie en uke før terminen så har jo litt å si her :) ;)
Ha en fin kveld :)

Jeg har fått 3 ulike terminer. Så her velger jeg og går ut ifra UL terminen:) Er 11 dager mellom den termin jeg fikk av lege og UL termin:)

Man skal følge terminen man fikk på o.ul uansett hvor uenig man selv er! Sæden kan overleve opptil en uke inni deg før egget blir befruktet vet du ;-)

Vi følger ul termin. Jeg trodde terminen min ble 14 februar, men den ble 04 februar :)

Eg føl ul-termin. Det er den som er mest nøyaktig. Ei veke frå eller til treng derimot ikkje ha noko å sei for når ungen bestemmer seg for å komma ut, så eg hadde ikkje våga å rekna så nært om det har noko å sei for om han rekk fram eller ikkje.

terminen er 14 dager før og etter UL-termin, så det er jo vanskelig å vite hva eksakt dato blir uansett...

Jeg fikk beskjed å følge ul termin. Og den skiller 2 uker fra mens termin. Så jeg er veldig usikker. Mens termin 2 februar, og ul 18 februar. Jeg har gått langt over termin de 2 andre gangene, og gjør nok det denne gangen og. Da blir jeg litt skeptisk da. For er mens termin den riktige så kan jeg pluttselig gå veeeeeeldig langt over termin :S  

Er bare 1 dag mellom terminene (2. og 4.), så går ut fra begge :P

Skal gå utifra ul-terminen.. Er den som skal være mest nøyaktig sa jordmora...

Jeg følger UL termin.

Ja men jeg tok eggetest og det var da vi hadde sex. egge lever ikke lengre en 24 timer eller noe. Så jeg føler meg tryggest på den, Men det er jo bare snakk om en uke forskjell. Jeg fulgte mens terminen sist også og fødte tre dager før den. Så jeg og min kropp kjenner hverandre såpass godt at jeg tror jeg velger å følge magefølesen min :) Men morro og se hva andre tenker :)
Jeg vet jo akkurat når jeg hade eggeløsning, grunnen til at mens termin er litt usikker er jo fordi man sjelden vet nøyaktig når eggeløsningen skjedde.

Lykek til alle sammen. Ungne kommer når den vil uansett ;)

Er jo greit at du velger å følge mensterminen din. Men blir det uansett snakk om at du går overtid, og igangsettelse, så er det UL termin som stemmer, uansett hva :) Man har vel ingenting man skulle ha sagt.
Har også hørt at egget kan "gå i dvale" noen dager/uke, for så å fortsette å utvikle seg. Og du vet jo ikke om det kan ha skjedd eller ikke :)

Jeg har alltid blitt flyttet fram på UL. Med minstemann på 2 år så ble jeg flyttet fram 9 (!) dager, dvs jeg skulle ha vært gravid mens jeg fortsatt hadde mensen den pp'en spira satt. Det er jo umulig ;) 

Jeg fikk samme termin jeg. Var skråsikker på at den stemte, så veldig fornøyd med det. 

Det blir vel uansett UL terminen de kommer til å gå ut fra på sykehuset ift igangsettelse, så at du velger å tro på manstermin har vel ikke så mye å si...

det blei bare 1 dag forskjell fra mi mens termin og min Ul termin, så det spiller ikkje så stor rolle for meg :)

men hadde det vert stor forskjell hadde eg nok tatt UL-terminen :)

Knerten* skrev:
Man skal følge terminen man fikk på o.ul uansett hvor uenig man selv er! Sæden kan overleve opptil en uke inni deg før egget blir befruktet vet du ;-)

Ja men egget lever bare 24 timer, og hvis man har tatt eggløsningstest stemmer nok den best.

Tror jeg ville bedt mannen vente eller forskyve frem ferien, for terminen er jo pluss minus 2 uker fra datoen. Er jo sjeldent barnet kommer akkurat på dagen. Og er som de andre sier, o.ul-terminen som teller. 
er hadde jeg 11. og ble flytta til 12. 

Det er jo ul-terminen alt går ut ifra, så man er nødt til å følge den :)

Sist visste jeg at den var 1-2 uker feil, men måtte jo bare høre på det allikevel.... Snuppa kom tre uker før, og var stor og fin så da hadde jeg nok rett :)

Denne gangen har jeg ikke peiling på termin selv, så da må jeg jo bare stole på at ul-terminen er riktig :)

Man føder jo "til termin" når babyen kommer mellom uke 37 og 42, er jo ikke mange prosent som føder på termindatoen :)

heia!

sniker litt fra desember jeg..

Et egg kan ikke overleve mer enn 24 timer, hvis det ikke blir befrukta. Men derimot kan det ta opptil en uke før det fester seg etter befrukting og det begynner å utvikle seg.

Så det vil si at du kan fint ligge en og to uker etter din termin på ultralyd terminen. Den du får på ord. ul vil alltid være den som er mest sikker. :)

Men gå etter den du føler er best, og babyer utvikler seg jo i rykk og napp... :) Jeg stresset veldig med dette med pernille.. og det ble rett og slett vondt til slutt. :)

Elinms skrev:
Jeg fikk beskjed å følge ul termin. Og den skiller 2 uker fra mens termin. Så jeg er veldig usikker. Mens termin 2 februar, og ul 18 februar. Jeg har gått langt over termin de 2 andre gangene, og gjør nok det denne gangen og. Da blir jeg litt skeptisk da. For er mens termin den riktige så kan jeg pluttselig gå veeeeeeldig langt over termin :S 

Jeg har også 2 uker som skiller menstermin og UL-termin. Fått beskjed om at det er UL-termin som teller uansett. Er også litt bekymret om jeg skulle gå overtid, men den tid den sorg tenker jeg.. Ungen kommer uansett når den er klar! Men har man så stort sprik og går over vil jeg kreve ekstra UL og oppfølging for å se at alt er bra og at det er nok fostervann på slutten slik at baby har det bra :)

Back
Topp