Hva tenker dere? *hund*

Mrs. Lynch

Heldig mamma!
Juli13-jentene
Jeg har kjøpt meg ny hund, en sjokoladebrun mellompuddelgutt! Han er virkelig nydelig, og jeg gleder meg til å hente ham på søndag.

Jeg får så utrolig mye dumme tilbakemeldinger. Er puddel virkelig sååå teit? og bare for gamlinger?

Jeg elsker fargen, at de er smarte, størrelsen, at de ikke røyter og syns de er fine :) Jeg skal ikke stille ham ut, så han skal slippe å gå rundt med fancy/harry frisyre. Bare vanlig kortklipt.

Puddler er vel ikke hund for gamlinger? De er jo ikke verdens enkleste hund, og krever litt, så hadde jeg vært gammel, ville jeg hatt en lettere hund

De er søte, og flotte dyr. Jeg kunne godt hatt en selv. Ikke hør på dumme folk med dumme komentarer!

*lykkeligst* skrev:
Puddler er vel ikke hund for gamlinger? De er jo ikke verdens enkleste hund, og krever litt, så hadde jeg vært gammel, ville jeg hatt en lettere hund

De er søte, og flotte dyr. Jeg kunne godt hatt en selv. Ikke hør på dumme folk med dumme komentarer!

Hadde jeg bare skjønt hvordan jeg legger ut bilder, så skulle jeg vist ham frem!!

Pudler er jo ikke gamlinghund... er veldig intelligente hunder som krever myye for å ikke kjede seg... 

synes de er søte... men har en mann som ikke vil ha "vrengt polvott", så blir nok ikke annet enn huskyer her i gården... (men de er søte de og:))

Mammaen til Julie skrev:
Pudler er jo ikke gamlinghund... er veldig intelligente hunder som krever myye for å ikke kjede seg... 

synes de er søte... men har en mann som ikke vil ha "vrengt polvott", så blir nok ikke annet enn huskyer her i gården... (men de er søte de og:))

Vrengt polvott er vel i kategorien at teite kommentarer.
Jeg liker Hyskyer også jeg- liker nesten alle hunder! Men det må selvsagt passe til livsstilen vår :)

er heller ikke fan av rasen, men dette er jo en lettlært og familiekjær rase så syntes ikke kjøpet ditt er så teit jeg.. folk har mange meninger as

Selvfølgelig ikke;)

Liker puddel kjempegodt jeg;) De er smarte og veldig fine familiehunder;)

Vi hadde en i 16 år! En mellompuddel;)

Men ikke overdriv klippingen;) Hadde ikke jeg gjort i alle fall... Er så mange som har puddel og som skamklipper den.. da er den ikke så fin lengre synes jeg..

Jeg sto mellom puddel og Bichon Havanaise.. mye pga familievenneligheten og at de ikke røyter;) Ble en Havanaise på meg denne gangen;)

Jeg synes puddelen er finest med litt lang pels.. ikke for lang selvsagt.. men at den har litt pels på krøppen;)

Gratulerer med ny valp;)

Jeg synes vanlig kortklipte pudler er utrolig flotte!
Jeg syns kongepudlene er flottest da.

Kjenner ei svart kongepuddeltispe, hun har så fantastisk lynne, er så elegant og nydelig.
Har virkelig sansen for de

Jeg er dagmamma til verdens skjønneste mellompuddeltispe på 11 år nå... Hun kom hit som 8 uker gammelt nøste,og er helt skjønn!
Jeg er ikke en "puddeltype" ,men når de er riktig klippet så ser de jo ut som en slags terrier - litt bart og stor personlighet!
Gubben lider av "puddelfobi",en svært vanlig mannesyke - men er nå inne på tanken om å skaffe en storpuddel! (Svart - klippet som en schnauser)

Hvorfor i alle dager skulle det være teit?? 
Det er jo smarte og fine hunder, du må da få velge den rasen som passer DEG best selv om den ikke passer ALLE andre! ;)

Gratulerer med hundekjøp!! 

Greven av gral: Puddel er regnet som en av de beste førstegangshundene du kan kjøpe deg da :)

De kan brukes til absolutt ALT! Utrolig allsidige!
Er så synd folk dømmer etter utseende for dette er virkelig en flott rase!
Jeg valgte ikke etter utseende, så etter en familiehund som var lettlært,tålmodig,snill,selvstendig, ikke bjeffe hund ja flere punkter og alle punktene dekte puddel! (det med bjeffing er nok litt mer på små variantene da)

Røyter gjør de heller ikke,men man må da børste og frisere de innimellom og flesteparten bruker ikke jålesveis om ikke de stiller da den krever mye stell!

Og den klippen brukte puddlene fordet de er vannaporterende hunder, de kom seg lettere frem i vannet og beskyttet utsatte organer ved å ha en slim frisyre,var kun senere i tid de ble selskapshunder.

Og sære? Det er hvaman gjør det til selv det! Aldri møtt en sær puddel og vi har opdrettere i familien!

Jeg er allergisk og har vokst opp med puddel, fantastisk rase. Vi har hatt 3 stk, og alle har vært rolige dyr, som er veeeldig hengivne <3

mammatileijente skrev:
Selvfølgelig ikke;)

Men ikke overdriv klippingen;) Hadde ikke jeg gjort i alle fall... Er så mange som har puddel og som skamklipper den.. da er den ikke så fin lengre synes jeg..

Jeg sto mellom puddel og Bichon Havanaise.. mye pga familievenneligheten og at de ikke røyter;) Ble en Havanaise på meg denne gangen;)

Jeg synes puddelen er finest med litt lang pels.. ikke for lang selvsagt.. men at den har litt pels på krøppen;)

Gratulerer med ny valp;)

Min svigerfar og damen kjøpte seg en havanaise i høst. Den er herlig! Men jeg ville ha en litt større denne gang. Jeg har fra før av en Cavalier King Charles Spaniel :)

Puddler er nydelig når man kommer tett innpå dem og blir kjent med dem. Digg at de ikke røyter og de er smarte og lettlærde hunder.

Likevel er jeg enig i at puddel ofte blir sett på som en gamling hund osv. ikke noe vondt i det, men man ser sjelden matsjo menn med puddel, det er jo oftest eldre.Selv har jeg chihuahua og er nesten flau over å ha det til tider, fordi mange tenker blond, bimbo, veskehund, bling bling. Litt sånn sitter vel i pudder'n og:P alle raser har jo sine slike sider og man blir liksom stempla litt. litt kjipt, men de som kjenner bikkjene mine veit åssen dem er og de som ikke kjenner dem får seg ofte en overaskelse :D

Gratulerer så mye med hund, jeg kjenner følelsen med å glede seg til dagen en skal hente hjem valpen :) Masse lykke til.
Det er godt du velger rase av riktig grunn :)

Severina! skrev:

mammatileijente skrev:
Selvfølgelig ikke;)

Gratulerer med ny valp;)

Min svigerfar og damen kjøpte seg en havanaise i høst. Den er herlig! Men jeg ville ha en litt større denne gang. Jeg har fra før av en Cavalier King Charles Spaniel :)

Og jeg ville ha en litt mindre denne gangen;) hehe.. Hadde en Japansk spisshund frem til mai 2010... og nå har jeg en hund som ikke røyter og er såååå fin;)

Jeg synes du har gjort et godt valg med puddel jeg;) Kjempefine hunder! Kjenner mange som har.. og alle opplever de som en veldig fin rase;)

Back
Topp