hva tenker dere? (hund/hunde-eiere)

tindra

Elsker forumet
Sitter hver morgen og koser meg med en kaffekopp og kikker ut i gata her vi bor.

Er en del hunde-eiere som lufter hundene sine i den tida.
Er mange av de som ikke har betenkeligheter med å la hundene sine gå inn på tomta til folk og gjøre fra seg(uten å plukke opp) og som lar hundene pisse ned alt de finner..som uteleker,sykler, ski, akebrett..ja, alt som måtte finnes utenfor hus hvor det bor barn.

Tanker om dette?

(skal sies at her ikke er tillatt og gjerde inn mot veien pga smal vei og at det vil komme til hinder for bl.a brøyting...men vi bor i en liten kommune og det er ingen tvil om at det ikke er fellesareal di slipper bikkjene inn på)

Utrolig unødvendig, selvfølgelig.

jeg har selv hund og vi plukker opp hvor eller en vi er...og vi passer godt på at han ikke tisser eller bæsjer i nærheten av ting eller på andre sine plasser.

sefølgelig det skjer at han plutselig setter seg ned i en hage(kanten) og bæsjer, men da plukker vi nøye opp.

selv bor vi ved veien og kan heller ikke gjerde her, og ofte ligger det hunde bæsjer utenfor her...og det irriterer meg at de ikke plukker det opp eller iallefall dytter det ned i buskene våres.

har lyst å sette opp skilt der det står BÆSJER JEG I HAGEN DIN?

Hadde aldri latt hunden min gjøre fra seg hverken det ene eller andre på noen andres eiendom/eiendeler.
Eller...skal innrømme jeg har latt hunden min tisse på utsida av et gjerde (som grenser til fortau/vei), men prøver han å nærme seg utstyr/leker el.drar jeg han med meg samme hvor trengt han er. Folks innkjørsel er heller ikke tillatt, selv ikke om jeg alltid plukker opp etter han når det ikke er langt fra steder der folk ferdes...

Unødvendig og respektløst, og det ødelegger for alle oss andre hundeeiere som ikke lar hundene gjøre sånt.

tror jeg hadde satt opp slilt at de fikk ta opp møkka etter seg

ja, ute på tur er det jeg som bestemmer hvor og når hundene går på do. 
Det har litt med innlæringa av å trekke uten "vimse" og skape farlige situasjoner i fart å gjøre.

Kommunen her (som ikke vil ka permanente gjerder opp) anbefaler en periode med strømgjerder for å få stopp på griseriet.

Foxy84 skrev:

Et sånt skilt vil jeg også ha;) Snakk om å ha det kuleste skiltet i gata, da :D

Nufletufsa skrev:

Foxy84 skrev:

hehe....skulle ønske det fantes elektriske gjerde for katterjeg da...jeg er glad i katter, men jeg har en nabo med 3 katter som jeg regner ikke med er kastresrte, pluss en annen nabo som har iallefall 10 katter...og alle disse driter rundt i hagen, rundt postkassen etc...de skulle jeg gjerne tatt:(

Foxy84 skrev:

Nufletufsa skrev:

Foxy84 skrev:

hehe....skulle ønske det fantes elektriske gjerde for katterjeg da
...jeg er glad i katter, men jeg har en nabo med 3 katter som jeg regner ikke med er kastresrte, pluss en annen nabo som har iallefall 10 katter...og alle disse driter rundt i hagen, rundt postkassen etc...de skulle jeg gjerne tatt:(

Elektrisk gjerde kan man sette opp i den høyda  man ønsker..evt i forskjellige høyder.
Katteproblemet fikk vi bukt med da vi kjøpte huskyer :)

Gjør som min morfar =D
sett opp skilt!

"Dette er ikke bikkja di sitt toalett!"

Sannheten skrev:
Elektrisk gjerde? Så eieren får seg en støkk når h*n ikke plukker opp håper jeg?

Samme tenkte jeg.. Spesielt...

Trur dessverre det er litt for vanleg.
Eg lufta hunden til sjefen min ein gong, og gjekk tom for posar... Då ringte eg på nærmaste huset og spurte om eg kunne få låne ein pose, for eg var tom. Ho vart kjempeglad, og sa at det dessverre ikkje var alle som gadd å plukke opp etter seg.

Jeg hadde aldri fått meg til å la hunden min gjøre fra seg i noen hage, eller grøft for den del, uten å plukke det opp. 

Back
Topp