Hva tenker dere er greit å kjøpe brukt?

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Er jo masse brukt barneutstyr der ute. Hva tenker dere er greit å kjøpe brukt?
Som stellekommoder, sprinkelseng med eller uten madrass, dyner, vogn, klær og generelt utstyr.
Vet liksom ikke hva jeg kan kjøpe brukt.

Madrass og dyner kjøper jeg nytt, men klær og utstyr syns jeg er kjekt å kunne kjøøe brukt. Er så mange fine store klespakker som selges!

Møbler, og ting som ikke går på hygiene (madrass, dyner osv). Jeg ønsker ny vogn fordi jeg da har garantien og har muligheten for gratis service (som de tilbyr i butikken her i byen).
Og bilsete synes jeg er greit å kjøpe nytt, evt av familie hvor man veit setet ikke er eldre enn 4 år og ikke har vært i ulykker :)

Tenker man kan kjøpe så og si alt brukt.
Jeg ville bare ikke kjøpt madrass og dyne brukt.
Og bilstol hadde jeg kun kjøpt av nærmeste familie.

Har kjøpt vogn brukt og kjøpt bilstol av søsteren min. Da vet jeg den er behandlet riktig. Skal ta av trekke for å sjekke isoporen inni da.

Alt utenom bilsete, madrass, dyne, pute og sko [emoji1303]

Alt utenom madrass, dyne, flaske, smukk, bleier, og bilstol om en ikke kjenner dets historie 100%

Det er jo både lurt og miljøvennlig å kjøpe brukt, men det er jo noe stas med helt klinkende nytt også. Men ting som har med hygiene og sikkerhet å gjøre, det ville jeg ikke tatt sjansen. Så alt unntatt bilstol (med mindre du kjenner forhistorien), madrass, sengetøy osv..

Stusser over hvorfor flere ikke vil kjøpe dyner/sengetøy? Det får man jo vasket greit?:)

Jeg kjøper alt brukt bortsett fra madrass og bilstol hvis ikke jeg kjenner historien til stolen:) det meste sparer man masse på.

Stusser over hvorfor flere ikke vil kjøpe dyner/sengetøy? Det får man jo vasket greit?:)

Jeg kjøper alt brukt bortsett fra madrass og bilstol hvis ikke jeg kjenner historien til stolen:) det meste sparer man masse på.

Fare for midd i madrass er grunnen til at det ikke anbefales å Arve/kjøpe brukt. Sengetøy har jeg ikke hørt noe om.. så lenge det kan vaskes på 90 grader så hadde jeg kjøpt/arvet det av kjentfolk.

Spebarnsdyne i dun har jeg også arvet - kun fordi den kan vaskes på 60 Grader og tørketromles på høy varme.

Sniker.

Jeg ville ikke hatt noe imot å kjøpe det meste brukt, men bilsete er det viktig at du vet at det ikke har vært i kollisjon eller behandlet "dårlig", samt madrass anbefales av helsemessige årsaker å kjøpe ny. Men kommer nok selv til å bruke en eventuell madrass til vuggen som følger med da vi uansett bruker skinn og/eller babynest oppå.

Back
Topp