Hva tar man med på sommerfest i bhg?

Vipsis

Gift med forumet
Ja, hva tar man med til felles kakebord som de kaller det? Kan jo ikke helt se for meg at ALLE skal ha med seg en kake liksom?? 

Noen som har noen kreative forslag?
Festen er nå i kveld, så det kan ikke da dagesvis å forberede heller.. ;P

Hva med å lage et fruktpinnsvin? I steden for kake? Eller muffins? :-) Her må vi krysse oss av på kake eller kaffe. Men ser ikke for meg at de trenger 17 kaker til 17 barn med foreldre/søsken... :-)

Har dere ikke fått beskjed eller noe? :) Men en langpanne sjokoladekake er jo kjekt, men er sikkert mange som lager det.

Hva med et lite brett med muffins? 

Her skulle alle ta med seg kake, de har tradisjon om bygdas største kakebord! Jeg bakte melkesjokoladecookies jeg da. Bare droppet det brune sukkeret, så smaker det veldig barnevennlig. Vanlige sjokoladekjeks. Boller er kjekt, eller så la jeg merke til at det det gikk mest av i vår barnehage var fruktfatene. Masse melon og jordbær. 

Jeg var på en sommerfest i barnehage i går, og de fleste hadde tatt med seg meloner og jordbær. Noen hadde med seg kaker, men de forsvant veldig fort. Pizza- snurrene som en mor hadde tatt med ble veldig populære. Men forsvant selvfølgelig med en gang. 

De fleste kommer kanskje rett fra jobben og velger å gjøre det enkelt og kjøper med seg noe på veien. Men om du har muligheten til det ville jeg anbefale å lage noe dagen i forveien. En liten enkel matrett vil nok slå an. Da kan du også passe på at ungene får i seg noe mere enn bare frukt og kaker. 

gele i plastglass (kanskje litt for sent nå) eller halve rundstykker med pålegg

hva har barnehagen bedt dere ta med? de må jo organisere fordeling mellom hvem som tar med hva.... ellers er jeg redd det blir et bord fylt med langpanne-sjokoladekake. så ikke ta med det for det har de aller fleste med som regel. men skal ALLE ta med kake? det blir jo mer enn man klarer å spise opp, en familie spiser jo ikke ei hel kake hver...

Ta med en kurv jordbær og vanniljekesam... enkelt og lettvindt, sunt og godt:)

Her må man skrive opp hva man tar med, så alle ser det, tror det er grunnen til at det ikke ble så mye likt - jeg bakte skolebrød, forsvat fort:-)

Back
Topp