Hva tar dere av tilskudd/vitaminer?

_streken_

Glad i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2020
- som tittelen sier :)

Folat, multivitaminer og Omega 3. Har sklidd ut litt med Omega 3 dessverre. Mer tiltak å ta, da de er store, må drikke så mye :hilarious:

Folat, multivitamin og omega-3 kapsler.

Er det ikke nok folat i multivitaminene fra før?
Jeg tar multivitamin, tar ikke tilskudd av Omega 3 pga. vi spiser såpass mye fisk i kosten at det skal være dekket.

Jeg tar multivitamin, tar ikke tilskudd av Omega 3 pga. vi spiser såpass mye fisk i kosten at det skal være dekket.
Joda, den inneholder anbefalt døgndose :)

Folat, jern, multivitamin og calsium. Skal begynne med jodsalt (trur det var det legen sa var anbefalt nå til gravide)

Joda, den inneholder anbefalt døgndose :)

Men tar dere alle likevel ekstra folat i tillegg til multivitamin?
Forstod det som at kroppen bare kvitter seg med det hvis man tar for mye/ ekstra?...

den multivitaminen jegvtar inneholder ikke mer enn 20, og anbefalt døgndose er 40. Så jeg tar ren folat i tillegg til multivitamin.

Men tar dere alle likevel ekstra folat i tillegg til multivitamin?
Forstod det som at kroppen bare kvitter seg med det hvis man tar for mye/ ekstra?...
Ja :) Gjør ingenting å ta det. Jeg har hatt folatmangel, pluss at jeg går på tabletter som kan gjøre folatlageret dårlig.

Folat, multivit. og omega 3 (de to siste er i samme kapsel, veldig kjekt) :-)

Jepp, jeg fikk også beskjed om at de nå anbefalte jod (det gjorde de ikke i 2017/18) men jeg ble bedt om å skaffe jod-piller - så sikkert litt forskjellig:dance008

då hadde eg fått med meg riktig :D blei plutselig så usikker når eg var gått derfra

Jepp, jeg fikk også beskjed om at de nå anbefalte jod (det gjorde de ikke i 2017/18) men jeg ble bedt om å skaffe jod-piller - så sikkert litt forskjellig:dance008
Det er jod i multivitaminen som jeg tar! Måtte sjekke da jeg plutselig kom over at de anbefalte jod til gravide. Og den har jeg tatt siden før svangerskapet, så da er jeg trygg :D

Tar D vitamin, kalsium og folat. Bruker B12, jern og magnesium når jeg får mangel. Har hatt veldig mye mangler siste årene, må måle igjen hos legen. Sist svangerskap sank jernet veldig lavt. Får kjøpe jod.

Back
Topp