Hva tåler ikke barnet ditt?

2725020070603

Glad i forumet
Jeg har snart termin og skal forhåpentligvis fullamme denne gangen. Men så lurer jeg på hva deres barn har reagert på av ting du har spist? Hva måtte du holde deg unna for at barnet ikke skulle få magevondt?
 
Jeg spiser alt, har aldri merket noe på noen av ungene (har seks). Det er svært lite som faktisk går over i melka, og magevondt hos baby skyldes som oftest et umodent tarmsystem, og ikke det du spiser.
 
Enig med hun over, med enkelte unntak er det stort sett tilfeldigheter som gir magevondt.

Koffein, kunstig søtning og alkohol går over i melka og kan gi reaksjoner. Også skal man være forsiktig med enkelte typer fisk og viltkjøtt mtp opphopning av tungmetaller (står oversikt over hvilke det gjelder på matportalen.no).

Har i perioder levd på cola zero og sjokolade her :p

https://ammehjelpen.no/artikkel/99/Hva-kan-du-spise
 
Signerer også de over her. Jeg opplevde aldri at de reagerte på noe; hverken løk eller jordbær og slike ting som for 10-12 år siden liksom skulle være «verstinger». Ikke har de reagert på kullsyre etc heller, men nå drikker jeg jo nesten bare ting med kullsyre, feks taffelvannet til Rema1000, så de får det jo inn med navlestrengen! :p Om det bidrar, vet jeg ikke, men sol sagt er det helst et umodent fordøyelsessystem som gir dem plager, fremfor noe annet.
 
Back
Topp