Hva syntes dere om..

ORIGINAL: Windy

Leonorasmamma: blir helt sjokkert kjenner jeg når du sier at de bruker FY mye i bhg!!??????

Bhg-ansatte burde jo så absolutt vite at ordet FY ikke bør brukes..

Både ordet FY og NEI er veldig negative ord. Ord som stopper enhver form for videre kommunikasjon.

Når dere sier: nei, ikke slå!
..  Barn under 4 år forstår ikke ordet IKKE. De hører slå!  Og derfor gjør barn ofte det vi ikke ber de om..
Ikke gå i vannet!  Og netopp det er det barnet gjør, går rett i vannet.

Fortelle barnet ditt hva det KAN og FÅR LOV til å gjøre.
Feks hvis barnet slår, så kan du si: det gjør vondt (aua det), se her, du kan kose.. ta så barnets hånd og kos på deg der barnet slo.

Hvis du kommer til en vannadam og ser barnet nærmer seg vannet: si navnet til barnet, og så si: HER kan du gå. (vis barnet hvor det kan gå)

dette har vi brukt effektivt i bhg og ordet nei er omtrent borte fra vår bhg. :)

Hverdagen blir såååå mye mer positiv! :)  :)  :)

Jeg har og¨så reagert veldig på at de bruker det ordet så mye... Jeg tok det opp med eieren av barnehagen for å høre om det er så vanlig og hun sa at til og med hun som er ped lederen bruker det ordet og at det til og med er en sang om FY.. Jeg følte egentlig ikke at det lettet på den vonde følelsen... Jeg hører mye FY de få minuttene jeg er der for å hente/bringe Leonora og de forklarer heller ikke hvorfor til barna, men sier bare FY..

Aldri tenkt over. Men jeg bruker bare "nei, ikke lov".

Når jeg leser videre her, så ser jeg jo at jeg ikke er spesielt pedagogisk. Skal prøve det andre som blir foreslått her[;)]

ORIGINAL: leonorasmamma

ORIGINAL: smash

Bruker det ofte jeg[;)]

Hvor gammel er din/dine?
Sier du bare FY eller forklarer du også hvorfor du sier det til de?

Bruker det egentlig kun på minstejenta mi på 20 mnd. Hvis ho feks slår, sier jeg fy, ikke lov å slå!

Mens til 3 åringen min, sier jeg at ho veeet at det ikke er lov å slå..

Back
Topp