Hva syntes dere om NRK sin "Snøfall"

Tja, guttungen på 6 år satt og så på den i dag. Ikke sett de 2 første episodene.
 
Jeg synes den er veldig hyggelig! Savner jo såklart blåfjell og jul i Skomakergata - men jeg er åpen for noe nytt altså.. bare, har julekalenderbarnetv alltid vart så kort? Altså bare 20-25 minutter? dette er jo første året vi ser Barne-TV siden jeg selv var liten da mini bare snart er 2, synes bare når jeg var liten varte det sååå lenge!! Har ikke tenkt tanken ang. winther men der sier dere jaggu noe..
 
Jeg synes den er veldig hyggelig! Savner jo såklart blåfjell og jul i Skomakergata - men jeg er åpen for noe nytt altså.. bare, har julekalenderbarnetv alltid vart så kort? Altså bare 20-25 minutter? dette er jo første året vi ser Barne-TV siden jeg selv var liten da mini bare snart er 2, synes bare når jeg var liten varte det sååå lenge!! Har ikke tenkt tanken ang. winther men der sier dere jaggu noe..

Ja, husk før i tiden var jo barnetv bare 30 min, så var det jo introduksjon med åpning av kalenderluke, og kanskje en sang eller en filmsnutt etterpå. :) vi har så godt som alle de gamle kalenderene på dvd, som vi har sett på da vesla var mindre og vi syns julekongen virket som noe hun var for liten til. I år har vi allerede sett tre kalendere i november fordi hun hadde lyst, nå ser vi kun snøfall og the julekalender sammen alle tre, en episode om dagen av hver serie :)
 
Het ikke julenissens sønn Albin? Samme heter jo Selmas pappa. Begge er jo døde også, så har tenkt at julenissen er Selmas bestefar.
 
At han er Selmas bestefar har vi også kommet frem til. Hun har jo det samme bildet av ham som nissen har også.
 
Ja, husk før i tiden var jo barnetv bare 30 min, så var det jo introduksjon med åpning av kalenderluke, og kanskje en sang eller en filmsnutt etterpå. :) vi har så godt som alle de gamle kalenderene på dvd, som vi har sett på da vesla var mindre og vi syns julekongen virket som noe hun var for liten til. I år har vi allerede sett tre kalendere i november fordi hun hadde lyst, nå ser vi kun snøfall og the julekalender sammen alle tre, en episode om dagen av hver serie :)

Ja det er sant; tidsperspektivet blir jo veldig annerledes når man får barn kontra da man var barn - for eksempel var det jo evigheter til jul når vi åpnet luke nr 1 på kalender, i morgen er jo allerede nummer 4!!!! Skrekk og gru så fort det går!! :p
 
Har nok aldri vært lenger nei. Vi ser Skomakergata også og den er 17 minutter og noen sekunder. Med innsending og rulleteksten
 
Jeg synes den er flott.
 
Vi liker den her :) albin er pappaen til Selma og sønnen til nissen. tror ikke Winther er sønnen til nissen.
 
Vi liker den, altså jeg :p sønnen på 1 1/2 bryr seg ikke :D Tror selma er julenissens barnebarn! Albin (julenissens sønn) ble jo igjen i vue (?) og i et reklameklipp sier julenissen at det bare er han og hans hjelper som kan forlate snøfall :) og faren til selma heter albin :) men tror winther blir ond da, siden han ikke blir julenissens hjelper :eek:
 
Nei det tror jeg ikke. Selma sin pappa heter Albin, det har hun jo sagt, og han er jo død. Er iallefall Albin på bildet hennes og på julenissen sitt på pulten. Han som driver ut av snøfall.

Jeg tror heller ikke Winther er sønnen til julenissen. Ser ikke helt hvor de mistankene kommer fra. Vi har jo sett bilde av sønnen til julenissen og vet han heter Albin. Med mindre julenissen var ute på byn en kveld og rota seg borti et kvinnfolk slik at et barn som han ikke vet om ble til. :rolleyes:
 
Han er vel heller en kandidat til å følge i dunkel sine fotspor, men jeg tror han kunne funket fint sammen med Ruth...
 
Liker den godt så langt. Å datteren sitter oppslukt å ser også. Tror den ender med en lykkelig slutt ♡
 
Syns den virker koselig :) frøkna på 8 liker den godt og vi ser sammen hver dag...

Skjønner virkelig ikke hvorfor den får kritikk pga streng fostermor og en mørk skog :( litt må man vel tåle? Pippi var jo også skummelt om man skal tenke sånn :D Og det finnes mindre koselige foreldre, både biologiske og ikke biologiske, tenker det ender bra til slutt og syns det er supert at de setter lys på at ikke alle familier er like :)

Tommel opp herfra :)
 
Last edited by a moderator:
Ayns den virker koselig :) frøkna på 8 liker den godt og vi ser sammen hver dag...

Skjønner virkelig ikke hvorfor den får kritikk pga streng fostermor og en mørk skog :( litt må man vel tåle? Pippi var jo også skummelt om man skal tenke sånn :D Og det finnes mindre koselige foreldre, både biologiske og ikke biologiske, tenker det ender bra til slutt og syns det er supert at de setter lys på at ikke alle familier er like :)

Tommel opp herfra :)

Nei, enig der. Man kan ikke treffe alle aldersgrupper, og litt spenning må det jo være. Er det bare koselig så er det lite som fenger også, som regel. Og jeg tror det kommer til å ende bra.
 
Haha det spurte min sønn på 7 år meg også om. Så vi tror det :-D
Haha tenkte Winther var faren til Selma, men det er jo han sekretæren. mente at vi tror at Julius er Selmas bestefar.
 
Back
Topp