Hva syntes dere om helsestasjonen

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
og helsesøster? Trives dere der?

Første gang syntes jeg det ble litt mye helsestasjon men det var pga det skjedde så mye utenom som FKS fysio. Men syntes det var helt greit å være der. Ikke alle råd man er enig med så blir å jatte litt med på råd..

Denne gangen så føles det som at helsesøster kun tar opp ting som ikke er så bra. Manglende blikkontakt (sovebaby og 4 uker) 7 uker vanskelig å få blikkontakt, lav vektøkning og utvekst på navlen. Legen hadde først problemer med å finne redleks i øynene. Var tilbake 3 dager senere å da var det itilegg mageknip etter vaksinen. Må gi miniform blabla bla. Veldig dårlig vektøkning. Etter jeg kom hjem 3 dager før var jeg så stresset at jeg følte jeg mistet veldig mye melk..å jeg prøver å øke produksjonen men tydeligvis feil å ha økedøgn= vond mage..

Fikk beskjed om det var viktig hun fikk den siste tykke melken. Oppdaget det at det kan hun neppe få i seg når hun sovner midt i måltidet. Drev å stakk henne under foten for å vekke når hun sluttet. Satt ca 30-50 min å ammet. Hun gikk opp 200 GR på 4 dager. Helsesøster ble veldig fornøyd. Så skal ikke tilbake før 3 mnd. Nå stresser jeg ikke med ammingen.

Men merker det at jeg er litt usikker på vektøkningen nå. Å jeg vurderer å veide på helsestasjon. Men ikke lyst å treffe helsesøster. Så må gå en dag hun ikke er der, eller bruke et annet venterom med vekt. Men jeg syntes ikke noe særlig om helsestasjonen denne gangen

Synes det er helt greit, og har ei koselig helsesøster [emoji4] vi var der også ofte de første ukene, siden han ble født for tidlig. Nå som dette er tredje barnet så vet jeg når det er lurt å ta en hvit løgn eller når jeg skal jatte med. Trenger jo f.eks ikke å fortelle at lille sover på stua til vi skal legge oss, når hu snakker om leggerutiner. Så lenge det funker for oss[emoji12]

Har en helt herlig helsesøster nå, og eneste negative møtet med helsestasjon var første gangen da vi hadde vikar. Hun hadde ingen forståelse for omstendighetene som hadde ført til litt lav vektoppgang i starten (jeg var innlagt og operert++), og maset fælt om det og MME som tillegg (det droppet vi). Takk og lov for hun vi nå har, virker veldig forståelsesfull og mer fokus på at vi har det bra enn noe annet, at det rett og slett er mye som er normalt :) Syns feks vi skulle gå rett på D-vitamindråper og droppe tran siden hun gulper så fælt. Eneste litt kjedelige er at hun virker å ha fri en del, så har ikke fått være hos henne hver gang :P

Vi er heldivis fornøyd med vår, men alle i barselgruppen er ikke firnøyd med hun andre som er der. Synes det er synd med tanke på fødselsdepresjoner.... da er det veldig viktig å ha en god helsesøster!

Jeg er veldig fornøyd!! Fått en super helsesøster :D

Sist var det mye utskifting av personalet og hu vi hadde som helsesøster først var fullstendig ubrukelig, så godt de har fått litt orden nå :)

Er desverre ikke fornøyd. Var veldig mye ammepress fra alle helsesøsterene der, og de så ikke mitt behov for forståelse. Her var det legen og min mor som tilslutt så hva dette gjorde med meg og ba meg om å stoppe for min egen psykiske helse.

Helsesøsteren tok ikke det så bra, men ea jeg nevnte at en fødselsdepresjon banket på døra så godtok hun det. Her var det også mue mas om vektoppgang, men de brydde seg ikke om mini var kvikk, hadde våte bleier eller noe. Kun om tallene på vekta.. så er der minimalt egentlig :/

Fornøyd med helsestasjonen og helsesøster enn så lenge [emoji4] Har bare møtt helsesøster da hun kom på hjemmebesøk, for hun var syk da vi hadde 6 ukers kontroll. Snakket da bare om helt generelle ting, så hun har liksom ikke påpekt noe spesifikt om meg, babyen eller amming. Mini her er storspiser, så har vært heldig med at vektøkningen er helt super.

Veldig fornøyd med både helsestasjon (gikk på kontroll hos jm der før fødsel) og nu hos hs. Har bare vært hos henne engang, da studenten hennes fulgte oss opp den første tiden (som også var veldig flink), men hs virker veldig grei og forståelsesfull :)

Veldig fornøyd med helsesøster og de andre som også jobber der. Hyggelige, engasjerte, faglig dyktig og ser mennesket, både mor og barn :)

Veldig fornøyd med helsesøster, men ikke hun som sitter i resepsjonen og tar seg av veiing. Hun er ammeveileder.. Endte opp med at jeg kjøpte en vekt og veier hjemme gitt!

Veldig fornøyd med både helsestasjonen og helsesøstrene det. Hadde hørt mange skrekkhistorier fra andre helsestasjoner så jeg ble veldig positivt overrasket :p

Føler de støtter meg i de valgene jeg har tatt, de gir meg tips og råd, men ikke uten at jeg spør :)

Har vært veldig heldig med hs begge gangene, så eg synes det er kjekt å gå på kontroller :)

Veldig fornøyd så langt.Veldig grei helssøster.Hun så på 6 ukers kontrollen at jenta ser mer til ve enn hø og derfor fikk vi time hos fysio og vi må trene på å ha henne til å se til hø flere ganger om dagen, når det ikke ble bedre sa hun det var manuell terapeut videre.Så de følger godt med og vi får godt med hjelp.:)

Back
Topp