Melkesjokoladen
Gift med forumet
Litt spent på dette.
Så hva syns du abort?
altså generell abort, ikke kun pga feks downs
Så hva syns du abort?
altså generell abort, ikke kun pga feks downs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde nok aldri klart det selv... og mener det i mange tilfeller er altfor enkelt... Kjenner det provoserer meg når det for eksempel tydelig brukes som prevensjon.. (Blant annet et babytreff jeg var på der ei fortalte høyt og uten skam at hun hadde tatt tre aborter før dette svangerskapet, fordi det ikke passet, og hun da ikke tålte prevensjon..!!) men har full forståelse for at noen velger det. Det er mange situasjoner en kan havne i der det muligens er et bedre valg.. Men dette er nok et veldig følsomt tema som man skal uttale seg forsiktig om..Sylvia80 skrev:
Er totalt imot abort! Men når det kommer til voldtekt, eller foreldre som ikke kan ta seg av barna pga narkotika eller lignende, så stiller saken seg anderledes for min del.Engel skrev:
Frøken Muffin skrev:
Er totalt imot abort! Men når det kommer til voldtekt, eller foreldre som ikke kan ta seg av barna pga narkotika eller lignende, så stiller saken seg anderledes for min del.Engel skrev:
Men er du egentlig imot det da? Jeg har alltid tenkt at hvis man er imot så er man helt imot, hvis du skjønner?
Jeg er for abort nettopp for at vi som kvinner skal kunne velge utifra vår livssituasjon uavhengi om grunnen for abort er voldtekt, narkotika, økonomi, sykdom, tid/energi, jeg håper (og tror) de aller fleste som tar abort ikke gjør det med lett hjerte, for det er et liv det er snakk om, men at man skal kunne gjøre det uten å skamme seg syns jeg er minst like viktig!
Gråsonen for om det er greit med abort kommer når det er snakk om de som bruker det som prev, dette mener ikke jeg er riktig å gjøre heller!!
Nå overrasker jeg meg selv litt her kjenner jeg, for jeg har egentlig aldri engasjert meg nevneverdig i akkurat dette... Men jeg kjenner at det engasjerer, hehe.
Enig i det du skriver ja..