Hva syns dere?

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jeg syns det er rart at folk spør om spiren var planlagt når man forteller at man er gravid. Helt naturlig her inne på forumet, men unnaturlig på jobb og blant andre bekjente. Spiller det noen rolle liksom? Gidder ikke svare på sånt jeg :p

Syns også det er irriterende at folk tar seg friheten til å kjenne på magen min. Jeg syns ikke det er greit :p Hva syns dere om at folk tar på magen deres? Tenker på kolleger, bekjente, andre folk man møter tilfeldigvis ute.

Jeg syns det er rart at folk spør om spiren var planlagt når man forteller at man er gravid. Helt naturlig her inne på forumet, men unnaturlig på jobb og blant andre bekjente. Spiller det noen rolle liksom? Gidder ikke svare på sånt jeg :p

Syns også det er irriterende at folk tar seg friheten til å kjenne på magen min. Jeg syns ikke det er greit :p Hva syns dere om at folk tar på magen deres? Tenker på kolleger, bekjente, andre folk man møter tilfeldigvis ute.

Folk har vel egentlig ingenting med om barnet er planlagt eller ikke. Om man selv ønsker å fortelle det, så er det greit, men ellers syns jeg ikke at gravide er fritt frem - det samme gjelder magen. Spør om lov om man absolutt vil kjenne på. Intimsonene er ikke borte, selv om det er en baby inni der. Det er nå min mening ;)

Vi kommer garantert til å bli spurt om det var planlagt siden vi har sagt til allr at vi er ferdig:p men samtidig så syns jeg at spm ikke hører hjemme noen plass når noen deler den store nyheten! Barnet er jo på vei, spiller det noen rolle om det var planlagt eller ikke?
Liker heller ikke "ta på bebimagen" uten jeg har spurt om de vil på forhånd:p det er mim kropp! Bebien kan du få kose med når den kommer ut!

Jeg syns og det er litt rart, det er blant mange spørsmål jeg syns folk spør om som jeg syns er rare. Når man blir gravid, så tror jo andre at det er normalt å spørre om alt mulig. Var det planlagt? So what hvis det var det? Har dere prøvd lenge (oversatt - pult mye?) og mange tar seg friheten med å ta på mager ol. Ikke greit! Jeg er en veldig reservert person, så jeg tror folk rundt meg har lært å ikke røre mage:angel9

Huff, ja... altså. Jeg VET at spørsmålet kommer opp når jeg starter å jobbe igjen i februar, fordi da er jeg nettopp ferdig med mammapermisjon min. Fakta er at det så absolutt er planlagt, jeg elsker å være mamma og jeg gleder meg til å få en til baby i september!

Men selv om det er planlagt så er det jo ingen selvfølge at det skulle klaffe på første pp så jeg anser meg selv som utrolig heldig og jeg kunne ikke vært mer glad for dette!

Men sier jeg på jobb/til andre at det er planlagt så føler jeg nesten at noen automatisk kan begynne å tro at jeg ikke vil jobbe eller noe. :eek: Er ikke noen folk sånn da? Litt sånn at man må tenke noe negativt om alt?

Usj... jeg gleder meg til å jobbe igjen og se kollegaene mine, men gruer meg til å fortelle om en ny graviditet. Da er det bedre om alle heller tar på magen min, og IKKE spør om det var planlagt. :D Føler meg skyldig i noe uskyldig på en måte. Dagens utblåsning. Hehe.

Regner med spørsmålet dukker opp ja. Er liksom "normalt" å spørre. Men ingen får lov til å ta på magen min uten at jeg synes det er ok!!

Huff, ja... altså. Jeg VET at spørsmålet kommer opp når jeg starter å jobbe igjen i februar, fordi da er jeg nettopp ferdig med mammapermisjon min. Fakta er at det så absolutt er planlagt, jeg elsker å være mamma og jeg gleder meg til å få en til baby i september!

Men selv om det er planlagt så er det jo ingen selvfølge at det skulle klaffe på første pp så jeg anser meg selv som utrolig heldig og jeg kunne ikke vært mer glad for dette!

Men sier jeg på jobb/til andre at det er planlagt så føler jeg nesten at noen automatisk kan begynne å tro at jeg ikke vil jobbe eller noe. :eek: Er ikke noen folk sånn da? Litt sånn at man må tenke noe negativt om alt?

Usj... jeg gleder meg til å jobbe igjen og se kollegaene mine, men gruer meg til å fortelle om en ny graviditet. Da er det bedre om alle heller tar på magen min, og IKKE spør om det var planlagt. :D Føler meg skyldig i noe uskyldig på en måte. Dagens utblåsning. Hehe.
Ja, har også inntrykk av at jobben føler seg fornærmet om det var planlagt fordi det ikke passer med prosjekter og slikt på jobben.

Jeg kommer til å si rett ut at jeg ikke syns at det er et passende spørsmål, så jeg velger å la være å svare. Så håper jeg de føler seg litt dumme som spurte.

Nå har jeg sagt at jeg nyter å ikke være gravid eller amme og at jeg skal vente med å bli gravid igjen. Uansett så ville jeg vente til høsten og vi brukte ikke prevensjon. Men jeg synes fortsatt ikke det er en grunn til at folk skal spørre. Synes det er for personlig.

JEG HATER det spørsmålet og syns det er skikkelig frekt. Som om det har noe å bety? Når man velger å fortelle at man er gravid så forteller man samtidig at man ønsker å få dette barnet så det spørsmålet burde ikke stilles i mitt nærver... Haha hmmf

Jeg bryr meg egentlig ikke om folk spør om det. Kan godt svare på det. Synes det var verre når folk spurte når vi skulle få barn... Jeg kunne jo ikke svare på det, visste ikke hvor lang tid det ville ta osv. Men forstår at noen kan føle det er et privat anliggende.

Kan ikke tenke meg at noen skal kjenne på magen nå allerede, er jo bare som en liten ert inni der foreløpig :hilarious:

JEG HATER det spørsmålet og syns det er skikkelig frekt. Som om det har noe å bety? Når man velger å fortelle at man er gravid så forteller man samtidig at man ønsker å få dette barnet så det spørsmålet burde ikke stilles i mitt nærver... Haha hmmf
Helt enig!!

Helt enig jeg også..fått spørsmålet mange ganger på jobb allerede

Back
Topp