Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: lenemor
Jeg hadde nok holdt mine hjemme da - jeg har bodd i Oslo, og jeg bor nå på vestlandet, og ser hvor stor forskjell det kan være på 7 grader - her er 7 grader mye kaldere enn det er i Oslo... ja, jeg forstår at gradene er det samme, men luftfuktighet, vind og andre ting spiller inn og avgjør om det blir bitende kaldt eller ikke. Her er det veldig fuktig, det står stiv kuling inn fra fjorden og det er helt bart, så det river i nesa når det er 10 grader - en astmatiker har ingenting ute å gjøre i slikt være, særlig med fysiske utfordringer og ingen mulighet for å gå inn om h*n får problemer.
ORIGINAL: lenemor
Her var en fin greie - om man holder markøren over selve temperaturangivelsen vil man se "følt temperatur" - i kveld er det 13 kalde i Volda, følt temperatur er 18 kalde: http://www.yr.no/sted/Norge/M%C3%B8re_og_Romsdal/Volda/Volda~176150/
ORIGINAL: ajasto
Med oss var -7 grader på dagtid i dag men lenger borte her og bort med fjellet er -13 grader så det er en viss forskjell. For ikke å snakke om oppover fjellet. For det er ett godt stykke. Nå er vi nettopp ferdig med tre ukers hoste og han hoster sånn av kaldt vær. Så han har vært inne for det meste i helga. Jeg vet at alle barn har godt av å være ute, men ikke på en fjelltur som faktisk blir litt krevende og det ender med flere ukers hoste. Men jeg føler liksom at jeg burde jo ha prøvd.... selv om jeg vet hvordan det ender da. Sukk.... [8|]
Jaja jeg får tenke til i morgen tidlig.