Hva syns dere?

Hmm.. skjønner at det er et dilemma ja..

JEG synes jo at alle har godt av litt frisk luft uansett hvor kaldt det er .. nesten ihvertfall da.. Men jeg har ikke erfaring med astmabarn, så det blir ikke riktig å synse noe om hva du skal gjøre.. Og som du sier så er det langt å gå i tillegg, så det blir jo fysisk krevende for han også..

Er han veldig opptatt av denne turen selv da? For hvis han ikke bryr seg så mye uansett, så ville jeg garantert holdt han hjemme..

Ikke mye hjelp å få fra meg altså..[8D]

jeg hadde nok sendt mine barn på tur, barnehagen (i alle fall lillemors avdeling, værre med snuppas[>:]) pleier å ta hensyn til slikt så om de ser det slik at ungene ville fått problemer hadde de ikke gått.
-7 minus er ikke så mye, samtidig kommer det veldig ann på hvor mye vind det er ute.
nei jeg vet ikke jeg.. har han ikke tilgang på medisin i bhg om han skulle bli skikkelig ille? På en måte ville jeg kanskje holdt de hjemme, på den andre siden bruker jeg å "stole" på bhg i de tilfellene de legger opp til tur.

Jeg hadde nok holdt mine hjemme da - jeg har bodd i Oslo, og jeg bor nå på vestlandet, og ser hvor stor forskjell det kan være på 7 grader - her er 7 grader mye kaldere enn det er i Oslo... ja, jeg forstår at gradene er det samme, men luftfuktighet, vind og andre ting spiller inn og avgjør om det blir bitende kaldt eller ikke. Her er det veldig fuktig, det står stiv kuling inn fra fjorden og det er helt bart, så det river i nesa når det er 10 grader - en astmatiker har ingenting ute å gjøre i slikt være, særlig med fysiske utfordringer og ingen mulighet for å gå inn om h*n får problemer.

ORIGINAL: lenemor

Jeg hadde nok holdt mine hjemme da - jeg har bodd i Oslo, og jeg bor nå på vestlandet, og ser hvor stor forskjell det kan være på 7 grader - her er 7 grader mye kaldere enn det er i Oslo... ja, jeg forstår at gradene er det samme, men luftfuktighet, vind og andre ting spiller inn og avgjør om det blir bitende kaldt eller ikke. Her er det veldig fuktig, det står stiv kuling inn fra fjorden og det er helt bart, så det river i nesa når det er 10 grader - en astmatiker har ingenting ute å gjøre i slikt være, særlig med fysiske utfordringer og ingen mulighet for å gå inn om h*n får problemer.

vi bor og ved havet og opplever kuldegradene akkurat som dere, aner ikke hvor ajasto bor da, men pleier ikke bhg deres å ta hensyn til slikt?[8|] at det kan være unger som ikke klarer turen pga astma eller andre ting?

Med oss var -7 grader på dagtid i dag men lenger borte her og bort med fjellet er -13 grader så det er en viss forskjell. For ikke å snakke om oppover fjellet. For det er ett godt stykke. Nå er vi nettopp ferdig med tre ukers hoste og han hoster sånn av kaldt vær. Så han har vært inne for det meste i helga. Jeg vet at alle barn har godt av å være ute, men ikke på en fjelltur som faktisk blir litt krevende og det ender med flere ukers hoste. Men jeg føler liksom at jeg burde jo ha prøvd.... selv om jeg vet hvordan det ender da. Sukk.... [8|]
Jaja jeg får tenke til i morgen tidlig.

Jeg hadde nok valgt å hatt han hjemme,siden han akkurat har blitt frisk og det er jo noe annet å leke ute i kulde mot å fysiks anstenge seng slik en tur på fjellet vil bli.Har selv astma og chr er plaget med det ,så vet at kulde ikke er noe særlig.
Er jo dumt å skulle bli syk før jul[;)]

ORIGINAL: ajasto

Med oss var -7 grader på dagtid i dag men lenger borte her og bort med fjellet er -13 grader så det er en viss forskjell. For ikke å snakke om oppover fjellet. For det er ett godt stykke. Nå er vi nettopp ferdig med tre ukers hoste og han hoster sånn av kaldt vær. Så han har vært inne for det meste i helga. Jeg vet at alle barn har godt av å være ute, men ikke på en fjelltur som faktisk blir litt krevende og det ender med flere ukers hoste. Men jeg føler liksom at jeg burde jo ha prøvd.... selv om jeg vet hvordan det ender da. Sukk.... [8|]
Jaja jeg får tenke til i morgen tidlig.

Hvis den turen er så anstrengende som den høres ut som så hadde jeg holdt han hjemme om jeg hadde hatt mulighet. Mulig det bare er vi som er litt bortskjemte i bhg her for de hadde aldri lagt ut på en slik tur om den ikke var overkommelig for ALLE, og jeg er veldig obs på at ungene skal være ute og delta som de andre ungene selv om de har astma, MEN ikke slik at det går på bekostning av helsa og de på sikt sitter igjen med en "hat-følelse" når det kommer til fysiske aktiviteter fordi de ble pressa for hardt som små.

Og bare du kjenner ungen din godt nok til å vite om det er noe han ville klart og samtidig hatt glede av, tviler på han synes turen er så koselig om han er utslitt før han er halvveis. Når du på forhånd vet hvordan det ender er det gjerne av erfaring, så trenger du egentlig en erfaring til?[;)][:)]

Hadde det vert meg og at det gjaldt Aslak så hadde jeg ønsket å holde han hjemme. Nå er jeg i jobb og har nok ikke den anledningen men ville snakket med barnehagen om et alternativ. Vet hvordan barn med luftveisplager sliter i dette været. Og nettopp været var årsaken til at vi ikke gikk på julegrantenning i går.

Ja lurer på å høre om han kan være sammen med de aller minste. Skal ringe i morgen tidlig å høre. Så får vi avgjøre da. Sist så ordnet det seg. Han fikk være igjen i barnehagen. Pytt pytt vi tar det som det kommer.[:)]

Back
Topp