Frøkenfriken
Forelsket i forumet
I skrivende stund ser jeg på et tv-program om surrogati.
Hva syns dere om dette? Bør det bli lovlig i Norge?
Hva syns dere om dette? Bør det bli lovlig i Norge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Fjärild
Jeg ser ikke noe galt i det, så lenge det skjer under faste juridiske rammer som sikrer barnets beste og at det ikke ender som kjøp og salg av spedbarn.
Ang det med at det finnes nok av barn i verden som trenger foreldre, så er det ikke nødvendigvis sånn at alle barn som bor på barnehjem er foreldreløse eller frigitt til adopsjon, så er ikke bare bare å bli foreldre på den måten heller.
(Ville forresten stilt opp som surrogatmor om søsteren min ikke kunne bære fram egne barn, og hun ville gjort det samme for meg. Om det hadde vært lov.)
ORIGINAL: Lykkeliky
Ja, det burde bli lov. Det finnes nok av barn i verden som trenger foreldre ja, men hvis man setter seg litt inn i adopsjon så skjønner man at det ikke er bare-bare å få adoptert blant annet fordi giverlandene har veldig strenge regler og frigir svært få av barna sine.
ORIGINAL: Mortens skogmus
ORIGINAL: Lykkeliky
Ja, det burde bli lov. Det finnes nok av barn i verden som trenger foreldre ja, men hvis man setter seg litt inn i adopsjon så skjønner man at det ikke er bare-bare å få adoptert blant annet fordi giverlandene har veldig strenge regler og frigir svært få av barna sine.
Og at ventetiden nå nærmer seg over 3år for å adoptere!!
Må nok si at etter 2 misslykkete forsøk, så kunne jeg lett ha brukt surugatmor!! Sa det når jeg så standpunkt, at i stedet for alle disse nedturene, så hadde jeg lett brukt eggene vi har på frys til det[:)] Så jeg sier ja til at dette skal bli lovlig i Norge[:)][:)]
ORIGINAL: FjärildJeg er helt enig i dette! Det handler om at folk kan få biologiske barn selv om de ikke klarer å lage dem selv, og det syns jeg er fantastisk at man klarer å få til!!
Jeg ser ikke noe galt i det, så lenge det skjer under faste juridiske rammer som sikrer barnets beste og at det ikke ender som kjøp og salg av spedbarn.
Ang det med at det finnes nok av barn i verden som trenger foreldre, så er det ikke nødvendigvis sånn at alle barn som bor på barnehjem er foreldreløse eller frigitt til adopsjon, så er ikke bare bare å bli foreldre på den måten heller.
(Ville forresten stilt opp som surrogatmor om søsteren min ikke kunne bære fram egne barn, og hun ville gjort det samme for meg. Om det hadde vært lov.)
ORIGINAL: TheGoodWife
Det er jeg helt i mot.
Det å få barn er ingen menneskerett. Det å utnytte andre på en slik måte for å oppnå sine egne mål og ønsker er forkastelig.