Hva syns dere om navnet ...

Jeg tenker Manfred Mann med en gang.
Det høres litt "utdatert" eller animert ut for min del, altså litt "kunstig" på en måte.
Jeg hadde vel blitt vant til det som med alle andre navn. :)

Minner meg om mandag til fredag :D Eller Manchester pga "Man" først. Men gud... ja det er jo bare meg. Navnet hørtes gammelt ut. Ser for meg at det i Nord-Norge hadde blitt "Mainnfred". Hihi. Vet ikke helt hva jeg synes. Litt spesielt kanskje.

Spise du spørr så svarer jeg ærlig.
Veldig glad i gamle sære navn men føler det navnet ikke passer inn i vår tid, ser for meg mobbing.

Jeg synes egentlig ikke det var noe pent.. men det er min smak da.

Liker det ikke. Alfred synes jeg er litt kult, men alle andre navn som slutter med "fred" blir litt for eldgammel gubbe for min del :)

Altfor spesielt for min del

Det er unikt i vår tid, ikke på en negativ måte, du må nok regne med å få spørsmål om barnet er oppkalt etter noen, men syntes det var fint jeg. Og ja, selv om det ikke er veldig vanlig, venner man seg lett til det, det er jeg helt sikker på!
Hvis du og evt. partner liker det så hvorfor ikke? :) Ikke bry deg for mye om hva andre syntes om det, for folk vil ha rare assosiasjoner til alle navn, uansett hva det er.

jeg tenker på mammuten i istid når jeg hører det navnet :)

Jeg tenker på istid :-)
Ville ikke kalt min egen baby det, men vi har alle hver vår smak og preferanser, så om det føles riktig for dere så go for it! :-)

Back
Topp