Hva syns dere om disse jentenavna?

M

Maanda

Guest
Puuuh.. Er ikke lett dette med navn. Vi vet jo nå at vi venter ei jente, og plutselig er ingen navn "bra nok".

Her er en liste med navn jeg og han har kommet på, men vi er veeeeldig uenige om hvilke navn som er fine..Skriver derfor lista, uten å skrive hvem av oss som vil ha hvilke navn..Så skal dere skrive hvilke navn dere syns er fine :)

Nea
Olivia
Amelia
Alva
Ebba
Moa
Iben
Hedvig
Ella
Ellie
Lova
Luna
Sofia
Stella
Cordelia
Cornelia
Matilda
Thelma
Nathalie

Kom gjerne med kombinasjoner av disse navna, så det blir dobbeltnavn =)
 
Mange fine navn da!

Men trooor jeg likte disse best

Olivia
Cornelia
Nathalie
 
Finest:
Alva
Ella
Stella
Thelma
Matilda (selv om jeg liker Mathilde bedre)

OK:
Olivia
Moa
Sofia
Amelia
Ebba
Hedvig
Cornelia

Liker ikke:
Nea
Iben
Ellie
Lova
Luna
Cordelia
Nathalie

Det er virkelig ikke lett å finne navn, altså. Vi diskuterte leeenge sist, og denne gangen skal vi diskutere navn av begge kjønn, så da holder vi vel fortsatt på innen ungen er født, hehe... :)
Lykke til med navnevalget, Maanda! :)
 
Takk for hjelp så langt =)

Navn er sååå vanskelig. Vi vil helst ha 2-3 navn klare, så når hun kommer ut velger vi det som passer henne best. Men er vanskelig!
 
Finest:
Alva
Ella
Stella
Iben
Ebba
Hedvig

OK:
Olivia
Sofia
Matilda
Ellie
Luna


Liker ikke:
Thelma ( er en hund for meg)
Amelia
Moa
Nea
Lova
Cordelia
Cornelia
Nathalie

Ikke lett å velge navn, nei. Samtidig som navn blir fine når personen som bærer det er fint. Så de fleste navn kan bli fine syns jeg :)

 
Hehe, hadde samme "problemet" sist... Hadde valgt ut et navn samboer hadde valgt, men da vi så snuppa på ultralyd så nektet jeg plent!

Jeg hadde satt Olivia opp på min hemmelige liste, til tilfelle vi fikk jente! Så deeeet synes jeg er fint! Men da hadde Olivia stått alene...
 
Jeg liker godt

Olivia
Luna
Hedvig
 
Mathilde er jo bare såååå fint dah <3
 


Charline1985 skrev:
Mathilde er jo bare såååå fint dah <3


Det går ikke, da min stekusine heter det.. Dessuten liker vi Matilda bedre.. Selv om det er veldig likt.
 


Maanda skrev:


Charline1985 skrev:
Mathilde er jo bare såååå fint dah <3


Det går ikke, da min stekusine heter det.. Dessuten liker vi Matilda bedre.. Selv om det er veldig likt.


Det går jo bra med Matilda! Det er finere enn Mathilde også, ikke fult så brukt!

Kusina til samboer heter Oda, og Ada heter jo Ada, så... gikk fint det.. Men da han sier han vil ha Halvard setter jeg foten ned.. fetteren hans heter Håvard:P

 


lilleikke skrev:


Maanda skrev:


Charline1985 skrev:
Mathilde er jo bare såååå fint dah <3


Det går ikke, da min stekusine heter det.. Dessuten liker vi Matilda bedre.. Selv om det er veldig likt.


Det går jo bra med Matilda! Det er finere enn Mathilde også, ikke fult så brukt!

Kusina til samboer heter Oda, og Ada heter jo Ada, så... gikk fint det.. Men da han sier han vil ha Halvard setter jeg foten ned.. fetteren hans heter Håvard:P


 Hehe, ja, da blir det litt mye med Håvard og Halvard :D :P
 
Jeg synes Olivia og Hedvig var de aller fineste av de du hadde skrevet ned. Ebba er også litt stilig navn som ikke mange har. Har falt litt for det navnet selv, men blir ikke det på oss uansett.
 
Eneste navnet jeg liker på lista er Luna.
De andre er bare "greie". For meg er Iben guttenavn da jeg kjenner en gutt som heter det.

Også liker jeg muligens litt rare navn. Men ikke navn som blir laga pga navnloven er endra.
Jenta mi heter Inanda, noe min oldemor het. Så jentenavn hvis vi venter ei jente til må være et navn ikke så mange heter det også. Der har vi blitt enige allerede. Blir det gutt er det oppkalling.
 
Åh, det er såååå vanskelig, og jeg er så gira på å få navn klart :P Føler jeg bare nå kaller jenta for "den" eller "babyen"..Sier liksom aldri hun eller noe annet. Så hadde vært greit med et navn :)
 
Skjønner godt du vil ha navn klart :) Av de navnene du skrev over likte jeg Nathalie best ;)
mange navn har jeg aldri hørt før ;)  
 
Syns Ellie er veldig fint, Olivia er en klassiker, Hedvig var litt morsomt- søtt..

 
Likte Ella Nathalie som dobbelt navn:)

Moa minner meg om kyr etter at Alexander Rybakk sang om Mooooooooa............Litt rautelyd;)

Navn er kjempevanskeleg; men plutseleg fell det på plass:)
 
Back
Topp