Hva syns dere om denne sengen?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Min datter på snart 9 år trenger ny seng, jeg har sett litt på denne.
Tenker at den også kan være fin når hun en gang flytter hjemmefra.
Den har lagringsplass og kan lett gjøres om til dobbeltseng.
https://www.ikea.com/no/no/p/hemnes-dagseng-3-skuffer-hvit-90349326/

hemnes-dagseng-3-skuffer-hvit__0636371_PE697851_S5.JPG

hemnes-dagseng-3-skuffer-hvit__0857890_PE632055_S5.JPG

Vi har den til han på straks 7 og er veldig fornøyde med den. Skuffene er geniale til oppbevaring. Store og romslige. Kjekt å kunne lage dobbeltseng ved overnatting.

Den var veldig fin, har sett på den også, men hun liker å "pakke seg inn" om natten, så tenker at hun vil like den høye kanten rundt

Den høye kanten rundt kunne sikket mi også likt. Nå har vi ikke ikea i nærheten så da glemmer jeg ut å sjekke dem, det var noe annet når vi bodde i Bergen, vi har MYE ikea i hus...

Men min niåring liker denne senga, så da tenker jeg ikke mer på det. Hun har ikke hatt høye kanter før heller, denne erstattet en sovesofa helt uten noen kanter, bre en madrass. så dette er helt greit det.

Vi har den stående på gjesterommet, helt brilliant å ha plass til to overnattingsgjester uten å måtte ha dobbeltseng der inne. Bare hvis hun ikke vil ha med seg senga på hybel når hun blir stor nok til det :happy: Det negative med den er at den veier over 100kg, så det er litt pes å flytte på den.

Vi er veldig fornøyd med den, vi har den på gjesterommet. Veldig glad for å slippe å ha dobbeltseng stående hele tiden, men samtidig ha dobbeltseng på gjesterommet :)

Vi har den stående på gjesterommet, helt brilliant å ha plass til to overnattingsgjester uten å måtte ha dobbeltseng der inne. Bare hvis hun ikke vil ha med seg senga på hybel når hun blir stor nok til det :happy: Det negative med den er at den veier over 100kg, så det er litt pes å flytte på den.
Vel, hun blir 9 år nå, den tid, den sorg :P
I verste fall blir den gjesteseng når hun flytter ut

Vel, hun blir 9 år nå, den tid, den sorg :p
I verste fall blir den gjesteseng når hun flytter ut

Det er så lenge til at den problemstillignen har jeg ikke tenkt på for min 9 åring heller

VI har pr nå bare en madrass i hennes, så dobbeltseng blir den ikke uten en ekstra, det må vi på sikt ordne, i den dere har så ligger to madrasser oppå hverandre? Vi har en gjestemadrass som hun ligger på i den nå (ny madrass var bestillingsvare med 2 ukers leveringstid så den kommer nå en gang før jul, for vi ville ha en litt "bedre madrass".) Så om ikke akkurat dopbbeltseng med samme høyde på b\madrassene, så kan vi lage til gjesteseng der nå hun har fått sin nye masrass. De trengs jo ikke sånn til hverdags pr nå.

Syns den er veldig fin. Har selv "lik", bare brimnes sin versjon. Den er veldig grei til både overnattinger og alt. Ungene her er veldig fornøyde. Begge har den. De er 10 år og snart 15 år.

Vi har den til 6 åringen. Fornøyd, god lagringsplass og alt, men de høye kantene liker vi ikke. Så når vi skal flytte blir det ny. Sånn sett lik, men uten kantene rundt.

Det er så lenge til at den problemstillignen har jeg ikke tenkt på for min 9 åring heller

VI har pr nå bare en madrass i hennes, så dobbeltseng blir den ikke uten en ekstra, det må vi på sikt ordne, i den dere har så ligger to madrasser oppå hverandre? Vi har en gjestemadrass som hun ligger på i den nå (ny madrass var bestillingsvare med 2 ukers leveringstid så den kommer nå en gang før jul, for vi ville ha en litt "bedre madrass".) Så om ikke akkurat dopbbeltseng med samme høyde på b\madrassene, så kan vi lage til gjesteseng der nå hun har fått sin nye masrass. De trengs jo ikke sånn til hverdags pr nå.
De madrassene er ganske tynne så tenker å kjøpe en litt mer ordentlig til henne å ha i hoveddelen.
Har en ekstra madrass her hjemme hun har på gulvet nå når hun har overnatting (eller når Lille U sover på rommet hennes) vi tenker kan brukes i ekstra sengen

De to største her har den. De gikk rett fra sprinkelseng til den. Vi er veldig fornøyd. Skal kjøpe den til minstemann også når den tid kommer. Madrassene er ikke for tynne. Til og med samboer har sovet på madrassen uten problemer. Kantene rundt har gjort sengen trygg og god for barna. Så er pluss med både lagringsplass og at den har plass til en overnattingsgjest.

Har den til mellomste - som arvet den av eldste. Eldste har brimnes. Utseendemessig liker jeg brimnes bedre. Hemnes blir fort voldsom i et lite rom pga de høye kantene, men funksjonsmessig er det ingen forskjell på de to sengene. Vi har stort sett to madrasser oppå hverandre i den med mindre eldstemann lager seg dobbeltseng.

De madrassene er ganske tynne så tenker å kjøpe en litt mer ordentlig til henne å ha i hoveddelen.
Har en ekstra madrass her hjemme hun har på gulvet nå når hun har overnatting (eller når Lille U sover på rommet hennes) vi tenker kan brukes i ekstra sengen

Fulgte ikke madrass med den vi kjøpte, så da kjøpte vi en litt mer skikkelig madrass ja, de har hatt relativt rimelige skum-madrasser til nå, og yngste beholder sin enda, men de to eldste får dyrere, bedre madrasser nå. Hun har den tynneste skummadrassen de har på jysk nå, for det var den vi hadde til overs, ligger i sengen som er en skuff under eldste sin seng, og det er det ikke plass til noe tykkere. Det synes hun var for hardt i denne sengen, det hjalp litt med en madrassbeskyttter/overmadrass, men hun skal altså få en bedre madrass så snart den kommer inn på butikken, de sa "et par uker" når vi var der for en uke siden.

Hvorfor liker dere ikke de høye kantene?
Synes det tar mye plass av rommet på en måte. Funker greit på rommet han har nå, hvor senga går akkurat inn og det ikke er et tomrom på sidene, men i et ellers lite rom liker vi den ikke helt. Konseptet liker vi og skuffene er geniale, så vi velger en uten kantene.

Back
Topp