Hva syns dere?? (husarbeid)

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Er det vår oppgave å gjøre alt i huset når vi går hjemme?
Eller skal man dele på det??

Og forventer dere at når pappaen har perm. så skal middagen stå klar på bordet når dere kommer hjem fra jobb?

Jeg mener at om pappan jobber "vanlig" (8 timers dager) så skal det deles på, din jobb er tross alt å ta deg av den lille, det samme om det er pappan som er hjemme, skal han gjøre en del, men ikke alt.

Jeg gjør derimot så og si alt, men min mann jobber 60-70 timer i uka, og da synes jeg det er bedre at den lille tiden han er hjemme bør være kvalitetstid med meg og lillemann. Han har også gjort det klart at jeg står fritt til å "kvitte" meg med arbeidsoppgaver om jeg synes det blir for mye - ansette hushjelp, bruke renseri til skjortene hans (noe jeg skal når jeg begynner å jobbe 80% -da er det slutt på stryking) etc. Man må kjøpe seg fritid når man jobber så masse...

Ikke gjøre alt kanskje selvom vi går hjemme, men det meste faller vel
likevel på den som går hjemme.....HVERTFALL HER!!!!
Her faller det meste på den som ikke går hjemme også[:'(]
Går jo ann å ta hver sin tør`n.....????
Trenger kanskje ikke komme hjem til ferdig middag, men at han lager
middagen siden du kommer fra jobb.

Mannen har ut denne uken igjen av permisjonen, og da skal han reise
bort med jobben og jobbe. Blir borte fra mandag til torsdag + noen helger
også. De har en stor jobb + en tilleggsjobb som skal gjøres etter arb.dagen
er over for jobb nr.1
Må si jeg gleder meg litt.........for min mann gjør IKKE EN DRITT!!!!

På de ukene han har vært hjemme har han ikke vasket klær, gulv, støv-
suget eller lagt klær inn i skap el.
Det er ting jeg gjør i helgene eller før/etter jobb. Jeg har vel kommet
hjem til middag to ganger på snart 6 uker.
Jeg ba han støvsuge her om dagen mens Marius sov - var så sandete
mellom sofaputene....tror dere han gjorde det da????
NEI, DET HAR JEG GLEMT[:'(][:@][:@][:@][:@] DA ER DET IKKE HÅP!!!!
Hjelper ikke hva jeg enn sier..... Noen som ha forslag!!!!

Sorry...kom visst en liten utblåsning her, for det er et tema som er et
skikkelig irritasjons moment her i huset[:-]

Hehe, jeg tror det er et tema som er et problem for de fleste!! [&:]

Var derfor jeg lurte...

ORIGINAL: Nates Mamma

Jeg mener at om pappan jobber "vanlig" (8 timers dager) så skal det deles på, din jobb er tross alt å ta deg av den lille, det samme om det er pappan som er hjemme, skal han gjøre en del, men ikke alt.

Jeg gjør derimot så og si alt, men min mann jobber 60-70 timer i uka, og da synes jeg det er bedre at den lille tiden han er hjemme bør være kvalitetstid med meg og lillemann. Han har også gjort det klart at jeg står fritt til å "kvitte" meg med arbeidsoppgaver om jeg synes det blir for mye - ansette hushjelp, bruke renseri til skjortene hans (noe jeg skal når jeg begynner å jobbe 80% -da er det slutt på stryking) etc. Man må kjøpe seg fritid når man jobber så masse...

Det gjør vi nå! Han leverer alle skjortene sine på Smartclub, bra skjorte-deal der! Hurra!! Takk gud for det- jeg stryker IKKE skjorter! Alt for mange gitt!! Han jobber også masse! Drar 6 om morgenen og er ikke hjemme før tidligst 6-7 om kvelden... Også er han mye ute og reiser med jobben i tillegg! Blæh! [:'(]

I og med at jeg er skadet i rygg, hofter , bekken, nakke osv etter bilulykke så er han nødt til å hjelpe til mye her hjemme... Men det er fortsatt ALLTID rotete her, blir gal vøttø!!  Venter på "oppgjør" fra IF, har rett på hushjelp osv, så gleder meg til det skjer!!
Men ikke misforstå- mannen min er superflink men han jobber supermasse også så tiden strekker ikke til, men jeg må si at jeg gleder meg veldig til vi hushjelpen kommer en gang i uka!

Her er mannen flink, faktisk veldig flink. Men han må jo, fordi jeg ikke har noen god helse om dagen... Han har til og med bytta til en jobb som krever mindre av ham.. Sånn at han er hjemme til fast tid hver dag, og så og si aldri jobber overtid... Før jobbet han døgnet rundt..

Jeg gjør så godt jeg kan her hjemme.

Bra å se at det ikke bare er jeg som mener mannfolka må hjelpe til!! er så mange jeg snakker med som mener at middagen bør være klar til de kommer hjem, og de skal slippe og gjøre noe når de kommer hjem, for de har jo tross alt vært på jobb! Men det er ikke SÅÅÅ lett å få gjort ting hele dagen med småttis gående i hæla heller! Så skal man jo liksom kose seg litt med den lille også!!

Og jeg forventer heller ikke at han skal gjøre noe mer når han skal ha sin del av permisjonen!! :)

gör de mest av oss här å vi är begge i arbeid, men må si att han blir bara bättre å bättre på å hjälpa till.. stora framskritt så har väl håpet att de blir ännu bättre.. han e ju med lucas när ja e på jobb å i början såg de ikke ut när ja kom hem, men nu rydder han efter dem, så e ganske förnöjd..

men så för å lägga till så håller vi på å pusse opp en annan lelighet som vi eier nu så all hans extra tid går till den så syns han e flink..

Jeg synes at den som går hjemme skal gjøre mest. Som å tømme oppvaskmaskin, vaske klær, lage middag o.l.
Det er ikke kult å komme hjem fra jobb og begynne å tømme oppvaskmaskinen, da er man sliten!
Det er jo slitsomt å gå hjemme med en liten også, men ikke på samme måte! Man har tid til å gjøre andre ting.

Nå har sambo hatt nesten 3 uker med perm, og han gjør ikke en DÆM SHIT! Han klaget til meg om allt mulig når jeg var hjemme, nå kommer jeg hjem grisesliten fra jobb og tømmer oppvaskmaskinen, og rydder. Det er så jævla unødvendig.

Han har prøvd seg på å vaske klær EN gang!!! Nog da fullførte han ikke, så jeg måtte ta over, tørke, brette og legge inn. så nå er det ikke vasket klær på nesten 2 uker!!!! Jeg har ikke mulighet å vaske på kveldstid (har fellesvaskeri) så han MÅ gjøre det dagtid, men neida.

Begynner å bli mektig irritert nå. Hadde vært bedre om ikke han hadde klaget til meg for hver minste ting. Han mener det er rotete om det står EN kaffekopp på bordet...
Han vil ha det ryddig, men gjør han noe for å ha det ryddig rundt seg? NEI!!!!!
Gud, nå ble jeg mektig irritert av å tenke på dette!

Glemte å si at han også pusser opp en leilighet på kveldstid som vi skal selge før vi kjøper hus. Så han er ikke hjemme når jeg har kommet hjem fra jobb, han pusser opp til hvertfall midnatt, så flink til DET.
Men han kan da gjøre noe fornuftig når han er hjemme på dagtid og vel? Er så slitsomt på jobben om dagen, det tar seg virkelig opp før jul.

Jeg har begynt å jobbe nå...så de 14 dagene jeg er hjemme alene med Casper så gjør jeg alt...så når Sigbjørn kommer hjem fra jobb så lager han middag i de 14 dagene han er hjemme,kjører Casper i Barnehagen og tar seg av det meste av stell og foring av Casper og handling......mens husarbeid tar vi 50% hver....Merker de 14 dagene han er hjemme er utrolig deilig...

ORIGINAL: JULIANNE og LEON

deles på uansett.

Min jobb er jo tross alt også krevende og slitsom.. altså å passe på snuppa hele dagen.. Men her gjør jeg noe mer enn han.. men han må hjelpe til ganske  mye..

Back
Topp