Hva syns dere er dårlig allmentilstand?

*solstrålen

Flørter med forumet
Hva syns du er dårlig allmenntrilstand? jeg blir så usikker...

gutten min på 10 mnd.. han har sånn diare, og har feber, og vil bare sove....

har snakket med lege, men likevel, er liksom vanskelig å forklare

vis han bare vil sove har han dårlig allmentilstand... hadde han vært smilende og fornøyd hadde den vært god

ORIGINAL: nancy drew

vis han bare vil sove har han dårlig allmentilstand... hadde han vært smilende og fornøyd hadde den vært god

sign

vist han bare vil sove har hen jo veldig dårlig allmentilstand,å jeg kjønner du er bekymret.men igjen så er jo søvn veldig bra når han har diare,feber  og er slapp.men ville passet ekstra godt på[&:]

ORIGINAL: nancy drew

ja, får passe på a han får i seg nok veske, også sku vi få komme inn til en time i ettermiddag.

Barn med feber og/eller diare/oppkast skal man generelt ha en lavere grense hos for undersøkelse hos lege, dette fordi barn kan miste mye væske fort og om man ikke klarer å erstatte væsketapet og elektrolyttapet tilstrekkelig så kan de veldig fort bli dehydrerte (uttørket), og hos små barn kan det bli alvorlig om tilstanden varer bare noen få dager..
Viktig å få i dem ikke bare vann, men litt søtt og salt også . Er barnet slapt og bare vil sove så er det et sykt barn, friske barn er aktive barn. Vi hadde alltid lav terskel for å ta inn små barn da jeg jobbet på legevakt.

Så det er bra at dere har fått time hos lege i ettermiddag, bedre med en sjekk for mye, enn en for lite når det gjelder de små [;)] Håper den lille blir frisk fort [:)]

Back
Topp