Hva syns dere? Ang. barneklær

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Jeg syns klær til små barn nå til dags er så voksne. Var på h&m her om dagen, og så på klær til Sofie. Kikka litt i avdelingen for de litt større barna (type 6-7 år), og alt ser ut som klær til voksne, bare i en mindre størrelse. Da snakker vi skinny jeans med masse hull i, minikjoler osv. Hva syns dere om det?
Jeg syns barneklær bør være nettopp det - BARNEklær! Syns det er trist at de skal kle seg som voksne i så ung alder [&:]

Det får så bare være,er litt hva man gjør ut at det-.

Det jeg synes er drøyt er små kjoler,korte skjørt og thigs til BABYER....
DA blir jeg litt [&:][:@][:'(][:o]

Jeg synes også det er kjempetrist. Nå til dags handler det visst om å bli voksen fortest mulig. Nå er jo jeg eldre enn de fleste her, så ting var helt sikkert litt annerledes når jeg vokste opp, men jeg visste knapt hva merkeklær var før jeg begynte på gymnaset. Idag maser jo 10 åringer om Miss Sixty-jeans og push up BH'er og gud vet hva. Det er tragisk.

Eg e ganske enig. dr e någen kler som e litt på grensen syns eg.

jeg kjøper svært lite på hm, det blir for det meste fra logg isåfall.
er ikke så opptatt av hello kitty og moteriktige klær, heller at de skal være gode å ha på.

kjøper en del fra obaibi og katvig/nøstebarn osv.
koster mere, men det kjøper jeg med glede. for de har nydelige klær[:)]

ORIGINAL: Mamma 04og09

Ka me desse fra sparkjøp da fra str.150??

[&:][:@][&:][8|]

er det 12-13 år?
kan jo være at noen får pupper i den alderen da, husker at det var noen i klassen min som fikk det ihvertfall.
trenger jo ikke akkurat BH, men sikkert noen som gjerne vil ha de.
synes de så greie ut jeg.

reagerer heller på bikinier i str 92[:o]

Men det har da alltid vært sånn jo....[8|]
Da jeg var liten(80-tallet), så var det akkurat samma da. Mamma gikk i tights med lang genser, samma gjorde jeg. På 70-tallet gikk alle med sleng i buksene, samma hvilken alder.[;)]
Og vil legge til, noen blir faktisk veldig tidlig utviklet. Hadde ei som brukte omtrent strl 70DD i 3. klasse. Jenta var jo liten, men hadde giga pupper og masse hår på ******!
Såe, ja...

ORIGINAL: Jadasåneida

Men det har da alltid vært sånn jo....[8|]
Da jeg var liten(80-tallet), så var det akkurat samma da. Mamma gikk i tights med lang genser, samma gjorde jeg. På 70-tallet gikk alle med sleng i buksene, samma hvilken alder.[;)]
Og vil legge til, noen blir faktisk veldig tidlig utviklet. Hadde ei som brukte omtrent strl 70DD i 3. klasse. Jenta var jo liten, men hadde giga pupper og masse hår på ******!
Såe, ja...

Jaja, det er jo greit. Men syns ikke 10 åringer trenger å gå rundt med skinnyjeans med rifter på rumpa og sånn [;)]
Jeg liker klær som er pene og fine, med de skal ikke være utfordrende på et barn.

ORIGINAL: *LBogLO*

ORIGINAL: TheusOgNuska

er ikke så opptatt av hello kitty og moteriktige klær, heller at de skal være gode å ha på.

Lurer på hvor du kjøper Obaibi klærne??

på stovner[:)]
stor butikk!
dumt de la ned den på oslo city altså.

ENIG Sunniva! Jeg går hvertfall fort forbi mesteparten av slike veslevoksne klær. De blir tidsnok voksne! (Desverre, skulle gjerne hatt dem små for alltid[:(])

Enig med du, Sunniva. Men noe synes jeg er kult. Så lenge det ikke er "sexy" klær. Det blir helt feil. Men jeg skal innrømme at jeg kjøpt en ola skjørt til Maya igår. Og hun er såååååå søt med det[:D] Men ville ALDRI kledd hun i ting vi voksne bruker for å vise kropp, eller med "utfordrende" tekst på.... Om dere skjønner hva jeg vil frem til[8|]

ORIGINAL: *LBogLO*

Lurer på hvor du kjøper Obaibi klærne??

på stovner[:)]
stor butikk!
dumt de la ned den på oslo city altså.

Elsker den butikken, hamstra masse klær mens jeg gikk gravid og bodde i Oslo. Så jeg hadde å ta på fremover i større str [:D]

Ellers i diskusjonen, så har jeg ikke jeg en pike, og om jeg hadde ville jeg nok ikke ha tatt på jenta klær som var utfordrene, en del av det man finner til jenter er slikt, og det synes jeg er grusomt.[:'(]
Men jeg må jo si at jeg ELSKER flotte klær til min sønn, og da ikke slike typiske baby klær. Men stilfulle, gjerne i samme stil som pappan bruker. Eller klær som er litt som min egen stil. Det handler om identitet og at vi hører sammen[:D] Det er selfølgelig klær som er gode å ha på, men som ser bra ut. Er jo selv opptatt av klær, og da er det jo ikke så rart at jeg er det til min sønn heller. [:D]

Er helt enig! I str eldste jenta mi bruker er det jo stort sett bare etterligninger av voksenklær jo[&:]
Synes godt barna kunne ha fått vært nettopp barn litt lenger...

Back
Topp