Hva synger du for barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Synger du fast? Jeg synger fast nattasang, Ole Brumm. Kan ikke så mange andre sanger. Hva synger du?

Synger fast "kveldssang for Laffen" før han sovner. Ellers synger vi alt mulig :D

Synger mye ila dagen, mer enn kvelden, for da er de så trøtte :P

"Oppe på fjellet","hjulene på bussen""hode skuldre kne og tå" bl.a :-)

Synger masse iløpet av dagen - på badet (hun kan sitte på potta i en evighet), i bilen, når vi er ute og går...
På kvelden synger jeg fast "da Lykkeliten kom til verden" (bytter ut Lykkeliten med Liveliten og sommernatten med påskenatten) og "kjære Gud jeg har det godt" + en annen sang imellom disse to.

Pappaen synger "når trollmor har lagt.." og fotballsanger. Liverpoolfan. :)

Han elsker tommelfinger hvor er du. Og bake kake søte.
Du har to øyne.

So ro lillemann
Hvem kan segle
Blinke blinke stjerne litt
Trollmor

Jeg jobber i barnehage med barn fra 0-3 år. Vi synger mye.
- bæ bæ lille lam
- hjulene på bussen
- hode skulder kne og tå
- soltrall
- i en skog en stue lå
- nede på stasjonen
-tøffe tøffe toget
- Postman Pat
- lille kattepus
- det satt to katter på ett bord
-bake kake søte
- bjørnen sover
-tommel finger
- fløy en liten blåfugl

Og fler. Kommer til å synge mye av disse til lillemann når han kommer :)

Vi synger masse, både pp norsk og engelsk. Lillemor elsker å synge, og lærer en ny sang stadig vekk :-)

Synge fast på stellebordet, ei songøkt på ettemiddagen og på kvelden synge eg fast - Den fyrste song, eg hadde ein gong ein båt, tir na noir, og blåmann :)

Synger litt forskjellig :-)

Noen ganger fra sangbok og noen ganger noen av sangene vi har på babysang :-)

Før var det trollmor, men nå har vi gått over til nattasangen i Karsten og Petra. Den er så fin, også har vi byttet ut navnet i den til navnet på hennes bestekompis.
Hun er 3 år :-)

Synger so ro til begge ved leggetid. Til eldste synger eg som regel tre sangar kvar kveld som han får velge sjølv. No for tiden går det i Huttetuttetei, Vi lister oss så stilt på tå, når en liten mus skal ut å gå og Når dine ører henger ned:)

Synger nattasangen fra Karsten & Petra og So ro, lille venn til minstemann hver kveld, og en av de til eldstemann hvis ho spør

Ble pent nødt til å lære meg den fra Karsten & Petra for noen mnd siden, etter tvang fra ungene..

Hu synger for meg heller før hu legger seg. Går i bæ bæ lille lam eller let it go :p

Jeg kan mange sanger, men synger noen få utvalgte i perioder som ungene liker. Det varierer med alderen hvilke de liker, både som fenger av sangleker og hvilke de som småbarn og baby i forskjellig alder falt til ro til. Men ja det blir liksom en fast i en lengre periode før jeg bytter.

Synger støtt og stadig pluss gid natt sanger hver kveld :) de er nå 5 og 7 år, men de vil fremdeles synges for når de legger seg :D fortsetter med det så lenge de selv måtte ønske.

Akkurat å synger vi "trollmor", "bæ bæ lille lam" og nattasangen fra Karsten og Petra.

For tiden liker hun veldig godt "bob bob daddy daddy bob bob su..."

Back
Topp