Hva synger du for babyen din?

Lizzie83

Flørter med forumet
Gøy å høre hva andre synger for babyen, vi har nok alle våre favoritter :)

Her hjemme synger vi alltid "So, ro lillemann" når han legges i sengen for kvelden.
Vi synger "vaske vesle brumlemann" når han bader,
og ellers synger vi "lille, petter edderkopp", "hokus og pokus, hei filiokus", "bæ, bæ lille lam" og "mikkel rev". Favoritten er "Høyt oppå fjellet der bor det tre troller..." (denne synger vi mens vi står og jynger i knærne, da gliser han alltid stort)

Her synger vi også so,ro lille mann når han skal sove :) synger også Mikkel rev, bæ, bæ lille lam, lille Petter edderkopp og det satt to katter på et bord :) Han liker veldig godt å bli sunget til :D

Her synger vi bjørnen sover. Eneste sangen hun liker så langt :p storesøster likte kun soft kitty da hun var liten :p

Her synger vi lillebrors vise, so ro lille mann og nå er dagen over :)

Ikke noe god på å synge egentlig,men synger for det :) Før leggetid er det "Twinkle, twinkle little star" som går igjen. Ellers er det "Bæ bæ lille lam", " Nede på stasjonen" og "Ro, ro, ro din båt" når vi bader.

Her er den beste sangen for å roe guttene: oppe på fjellet der bor det tre trolle, trollefar og trollemor og lille ollebolle... Hehe :) Ellers synger jeg mye med storesøster for babyene: let it go, doktor Mac Stuffin, Daniel tiger, dyrene i Afrika, kaptein Sabeltann og sortebill, Bæ Bæ lille lam, bro bro brille, og om kvelden synger vi kjære Gud jeg har det godt :)

Måne og sol, lille kattepus, oppe på fjellet der bor det tre troller, i en skog en stue lå :)

Her synges det ikke ifm soving pga han sovner av maten. Men ellers synger vi når som helst ellers, storebror bestiller gjerne med krøllet hale og nesevis, i bingen springer en gris

Yndlingssangen er desidert "oppe på fjellet der bor det tre trolle"! Det er tydelig at han kjenner igjen den sangen, og han ler utrolig mye når vi synger den! Ellers går det mye i so ro lillemann, kjære Gud jeg har det godt, idas sommervise, "det var en gang en liten mann", "du har to øyne" osv :)

Oppe på fjellet/ inne i fjøset liker hun veldig godt her også. Har henne på fanger og "humper" i takt med sangen og da er det tydelig at hun har det gøy, rett før latteren bryter ut :)

Lykkeliten, oppe på fjellet, ro ro ro din båt, måne og sol, fem små apekatter. Oppe på fjellet ser ut til å være favoritten

Lille elsker at vi synger! Liker også å høre på barnesanger fra spotify :) ligger å lytter leeenge ❤️ hvis han gråter i bilstolen spiller vi barnesanger, og det blir helt stille, og til slutt sovner han :) vi synger aldri når han skal legge seg, men masse i løpet av en dag når han er våken. Favoritten er "jeg er en liten undulat..." og "hjulene på bussen" :)

Her synges det alt fra barnesanger til kaizers. Han elsker å bli sunget for, synger av og til med :-)

Her synges det veldig mye, og spesielt mye når de to eldste er hjemme! Går i alle mulige sanger, men jeg er skikkelig dårlig både på tekster og det å synge (falskt som få), så holder meg i grunn til "So' ro.." og "trollmor" (heter de det? :p)
Ellers kan jeg bare nynne på noe så setter de andre i gang! Minstemann responderer veldig godt på sang og smiler da som en sol:)

Yndlingssangen er desidert "oppe på fjellet der bor det tre trolle"! Det er tydelig at han kjenner igjen den sangen, og han ler utrolig mye når vi synger den! Ellers går det mye i so ro lillemann, kjære Gud jeg har det godt, idas sommervise, "det var en gang en liten mann", "du har to øyne" osv :)
Tuva og gliser når jeg synger "oppe på fjellet", eneste hu gidder å høre på at jeg synger :-P
Storesøster synger "vi har ei tulle" for henne og da blir hu helt rolig :-)

Back
Topp