Hva synest dokke om... m/link

Er for livssynsnøytrale uniformer... tror ikke en vestlig hadde fått jobb i politiet i saudiarabia, f.eks og iallefall ikke en kvinne uten hijab!!!

Ikke at vi skal ned på deres nivå, altså... Men det får være grenser...

helt ok. ser ikke problemet.
det er også greit med politimenn med turban[:D] var jo alle religiøse hodeplagg det var snakk om

ORIGINAL: Oline

Jeg trodde at litt av poenget med å ha uniform, var at alle skulle oppfates som "like" (altså uniforme)
Har ikke noe i mot hijab, men mener på generelt grunnlag at religiøse/kulturelle effekter ikke bør brukes sammen med en uniform.

Jeg trodde at litt av poenget med å ha uniform, var at alle skulle oppfates som "like" (altså uniforme)
Har ikke noe i mot hijab, men mener på generelt grunnlag at religiøse/kulturelle effekter ikke bør brukes sammen med en uniform.

Det finnes jo regler ang barbering, om hvordan man skal ha håret, og sminke når man går med unifor, så synes det er rart at religiøse/kulturelle hodeplagg blir sett på helt annerledes

Heilt enig me deg.

Det finnes jo regler ang barbering, om hvordan man skal ha håret, og sminke når man går med unifor, så synes det er rart at religiøse/kulturelle hodeplagg blir sett på helt annerledes

Enig.

Signerer.

jeg tror ikke vi norske helt forstår hvor viktig dette er for de... prøve liksom å se det fra dem sitt ståsted, men er vanskelig.. hadde vel trukket litt på smilebåndet om det kom en UP på hjul etter med,og det hoppa ut ei dame med sjal på hodet. uff hørtes litt stygt sagt ut av meg det der, men var ikke ment sånn. men de som bruker burka da, kan de bare få en med sånn politirefleks nederst? for hvis hijab blir godtatt, er det jo diskriminering hvis ikke burka blir godkjent.. så skjønner at det er vanskelig å sette en klar grense for hva som er lovlig og ikke.. men jeg har personlig ikke noe imot de jeg, tror de gjør en like god jobb uansett jeg, og det er jo det som betyr noe:)

Back
Topp