Hva synest dere om Toast Master?

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Tenker bryllup bryllup og bryllup jeg[:D]

Synest dere det bør være en som kjenner oss, eller er det ok å leige en proff inn??

Syns det skal være en man kjenner!

ORIGINAL: vand

Syns det skal være en man kjenner!

Men hvem som helst kan jo ikke være det heller.. Bør jo ha litt humor.. Eneste i familien vår jeg tenker kunne ha passt, er bror min. Men tror aldri han hadde turd[8|]

ORIGINAL: sifja

Hihihihihih, jeg tenkte: hmmm hva slags maskin kan det være? Så leste jeg innlegget og da tenkte jeg.. Aaaa hun mener et band som heter det...

Så leste jeg svarene og DA skjønte jeg hva du mente hehehe. Aldri hørt om det før skjønner du[;)].

Har dere ingen søskenbarn eller kompiser som kjenner dere litt og kan ta den jobben?

Hihi.. Jeg er egentlig vant til å kalle det visevert[;)]

Ser ikke for meg at noen av de tørr å stå forran hele bunchen.

Helt klart en dere kjenner hvis dere kan finne en som passer!
Min erfaring er at det ikke alltid er de som er hysterisk morsomme i hverdagen som gjør den beste jobben. En toastmaster skal treffe alle gjestene med humoren, men først og fremst skal han/hun ha kontroll på dagen. HVis dere har en i vennekretsen eller familien som har litt glimt i øyet, men som samtidig er flink organisatorisk så er det et godt utgangspunkt. Humoren må uansett planlegges! Men du, siden du tror broren din kan passe, kan du ikke bare spørre han? Det er jo uansett et kjempekompliment å bli spurt!

En dere kjenner, mener jeg!!!!
Veldig deilig å bare sitte og kose seg i sitt eget bryllup og vite at det er en som har kontroll på mat, servitører, det som skal skje, taler osv.[:)] 
Derfor mener jeg en toastmaster er viktig[:)]

Det bør være en toastmaster i alle bryllup. Toastmasteren fungerer som en slags konferansier. Denne skal helst være en lun, talefør person med sans for god replikk. Toastmasteren skal selv ikke holde noen tale heter det etter reglene, men kan gjerne fortelle små historier. Toastmasteren bør plasseres slik at vertskapet og den som er ansvarlig for serveringen lett kan få øyekontakt med ham eller henne. 

Toastmasterens oppgaver:

• Holde styr på [link=http://www.bryllupsweb.no/bryllupsfesten.html]kjøreplanen[/link] ved bordet

• Avtale med serveringspersonalet og evt. akkompagnatør/musiker når talerne skal slippes til, og når det skal synges

• Informere om praktiske opplysninger

• Slå på glasset eller en "gong-gong" før introduksjon av [link=http://www.bryllupsweb.no/taler.html]talerne[/link] og [link=http://www.bryllupsweb.no/sanger.html]sangene[/link]

• Korte introduksjoner, gjerne humoristisk og samtidig henspeile på den som skal holde neste tale

• Lese opp telegrammer og kort som oftest skjer ved kaffen, kan også delegeres til brudgommens forlover

[hr]

ORIGINAL: Kidada

Vil du låne min mann?

hehe, han har blitt så populær så folk spør han i øst og i vest..

siste året så har han vært toastmaster i 2 konfirmasjoner (datter til et vennepar, og søster til et vennepar)
Og så har han vært i 3 bryllup. (søster til et vennepar, foreldrene til et vennepar og nevøen til ei venninne av mora hans..)

I tillegg så har han vært for mange av vennene våres [;)] Så han har gjort for både kjente og ukjente!

Synes det kan være moro om dere finner noen dere kjenner, og som kan komme med små spøker om dere. Mannen min har vært veldig flink til å ha møter med folkene på forhånd, der han ikke kjenner de så godt. Snakke med de flere ganger, bli litt kjent og avtale ting!

I tillegg så er jo mannen tryllekunstner, så han shower litt også.. hehe[8D]

Uansett om dere finner en dere kjenner, eller en proff, så synes jeg det er viktig at dere kan snakke med personen på forhånd, fortelle litt om dere, og hva dere ser for dere, og hva akkurat dere liker og forventer av dagen...

Er ikke så greit om folk ikke vet når de skal tale.. Er greit med en som styrer det, for noen skjønner feks ikke at de IKKE kan tale mens man spiser... (gjøres mellom rettene) Eller så kan det være noen reiser seg og taler AKKURAT i det kjøkkenet har tenkt å servere maten, resultatet blir enten kald mat, eller en stakkars som ingen hører på for det blir så mye bråk når maten kommer... Og talene skal jo egentlig være i en bestemt rekkefølge.. (men tror ikke noen dør hvis ikke altså.. hehe)
Og så kan det være greit å ha en som opplyser om praktiske ting, og som leder sanger osv osv.. Opplyser om mat, servering, røykepauser, toaletter, drikke osv osv..

Hehe.. Da låner jeg mannen din da. Har vel lagt ut i det vide å breie her på bv. Så det holder vell om han leser litt om oss her inne[:D][8D]

Men toast master SKAL vi ha. Uansett kjent eller ukjent. For om ikke, kommer jeg til å stresse meg opp hele dagen. Vil at noen skal kunne prate med kjøkkenet, musikken og de som skal tale.. Vil ikke tenke på noe den dagen. BARE kose meg, og gråte en hel del[8D][:D]

ORIGINAL: Kidada

Vil du låne min mann?

hehe, han har blitt så populær så folk spør han i øst og i vest..

siste året så har han vært toastmaster i 2 konfirmasjoner (datter til et vennepar, og søster til et vennepar)
Og så har han vært i 3 bryllup. (søster til et vennepar, foreldrene til et vennepar og nevøen til ei venninne av mora hans..)

I tillegg så har han vært for mange av vennene våres [;)] Så han har gjort for både kjente og ukjente!

Synes det kan være moro om dere finner noen dere kjenner, og som kan komme med små spøker om dere. Mannen min har vært veldig flink til å ha møter med folkene på forhånd, der han ikke kjenner de så godt. Snakke med de flere ganger, bli litt kjent og avtale ting!

I tillegg så er jo mannen tryllekunstner, så han shower litt også.. hehe[8D]

Uansett om dere finner en dere kjenner, eller en proff, så synes jeg det er viktig at dere kan snakke med personen på forhånd, fortelle litt om dere, og hva dere ser for dere, og hva akkurat dere liker og forventer av dagen...

Er ikke så greit om folk ikke vet når de skal tale.. Er greit med en som styrer det, for noen skjønner feks ikke at de IKKE kan tale mens man spiser... (gjøres mellom rettene) Eller så kan det være noen reiser seg og taler AKKURAT i det kjøkkenet har tenkt å servere maten, resultatet blir enten kald mat, eller en stakkars som ingen hører på for det blir så mye bråk når maten kommer... Og talene skal jo egentlig være i en bestemt rekkefølge.. (men tror ikke noen dør hvis ikke altså.. hehe)
Og så kan det være greit å ha en som opplyser om praktiske ting, og som leder sanger osv osv.. Opplyser om mat, servering, røykepauser, toaletter, drikke osv osv..

Sniker litt her[:)] Hvor mye tar din mann for å være toastmaster? Så vet eg noe lunde kor mye det ligger på[;)]

ORIGINAL: Oliver_sin_mamma

Sniker litt her[:)] Hvor mye tar din mann for å være toastmaster? Så vet eg noe lunde kor mye det ligger på[;)]

Dytte så Kidada ser[:)]

Back
Topp