Hva synes du..

Apeloffen

Forumet er livet
er passende når det gjelder å dra på byen å drikke seg fulle når man har små bebiser? Jeg synes at når man har fått ett lite barn, så burde man kunne ta ansvar, og ikke bare lempe han/hun fra seg hos barnevakt, bare fordi jeg har lyst å være full liksom...For meg blir det helt feil! Greit av og til, Synes at om man går ut en gang i mnd så er det evig nok.. Synes ikke noe om å dra ut annenhver helg f.eks.. Jeg ser helst at det går hvartfall 2 mnd mellom hver gang jeg går ut..

Eller hva sier dere?

Jeg syns ikke det er passende å gjøre det før den lille er helt ferdig med puppen! Linea blir 7 mndr om ei uke, og jeg har ikke følt for å drikke på leeeeenge.

kommer veldig ann på situasjonen da.. er mann alenemor og har "barnefri" annehver helg ser jeg ikke no galt i å gå ut når mann har "fri" liksom... men ville aldri bedt om barne pike bare for å stikke ut på byn å drikke meg full.. men finnes spesielle annledninger..

En ting er å gå ut å kose seg og finne på noe for å pleie forholdet....men man trenger ikke drikke alkohol fordi!!

Jeg er ikke avholdsmenneske altså, men jeg har mye mer behov for en kosekveld hjemme i sofan med Kim en å ut å drikke!

ORIGINAL: monicola

Kan jo starte med å si at jeg ikke var den som fartet byen så veldig ofte før jeg fikk Tuva, så ser jo ingen grunn til å starte nå.
Jeg er derimot vin-o-man ... på en sunn måte. Drikker veldig gjerne GOD rødvin. Det har jeg gjort før jeg ble gravid, mens jeg gikk gravid og har gjort det etter at Tuva ble født ... og kommer til å fortsette med det til lenge etter at Tuva har flyttet ut ...
Vil poengtere at jeg ikke drikker meg full på vin, men sitter og nyter ett glass eller to ... samt er en IVRIG vintester. Er på vinsmakerkurs MINST 1 gang i mnd. Tuva har vært med på dette siden hun lå i magen min, og 3 ganger etter hun ble født.
[;)]

Så før dere "skyter" meg (noe jeg egentlig driter i) ...
ja drakk vin mens jeg var gravid, i samråd med lege
ja har vært på mange vinsmakinger mens jeg var gravid, men da spytter man ...
ja venter 4 timer fra jeg drikker vin (1 glass) til jeg pupper ....
Så PLEASE ikke heng dere opp i det nå, blitt gjort før og NEI jeg endrer meg ikke

Støtter deg der jeg ja snuppa! Men jeg trodde det var snakk om å ut å ragge byen skikkelig jeg.....[:)]
Helsesøster har jo sagt til meg og at jeg bare må ta et par glass vin fordi om jeg ammer, men jeg har ikke følt for det enda....delevis også fordi Linea sjelden legger seg mye før oss.

Ja det er klart man trenger litt kjærestetid sammen. Da ville det ikke gjort meg noe å sendt Elias til mormora si ei natt av og til. Men det er tanken på å ha lyst til å drikke seg full støtt og stadig, for så å levere babisn til barnevakt. Mener at når man erblitt foreldre, så må man kune ofre litt for dem også. Har venner som maser omtrent hver helg på at vi må bli med ut på fest. Jeg sier nei,nei og atter nei.. men jeg får jo så dårlig samvittighet også da..De vil jo så gjerne ha oss med. Så nå skal jeg i bursdag neste helg, og da er det 6 uker siden vi var ute sist.. Men hadde det ikke vært for bursdagen, så hadde jeg nok ikke dratt ut. Vi var ute 2.juledag sist, og jeg hadde bursdag 11.januar..jeg feiret ikke sammen med vennene mine på ett stort partay fordi jeg synes vi nettopp hadde vært ute.. Hadde bare famileselskap.[:)] Man har jo så mange forskjellige meninger.. Tror jeg har litt vanskelig for å få ut akkurat det jeg mener.. Mye frem og tilbake  her også, men det er nok fordi jeg føler så sterkt for det jeg mener her, og jeg har så mye jeg ville ha sagt.. hehe.. Håper dere forstår hva jeg har prøvd å skrible ned..[;)]

naboen til ei veninne av meg "lemper " barnet over på barnevakter ofte fordi ho skal ut,mannen jobber på sjøen da. Ho forventer at andre voksne som har barn skla sitte barnevakt for ho..har faktisk prestert å gå ned til veninna mi og satt babywatchen i vinduet der slik at ho kan høyre etter babyen og ringe ho om den våkner..da ligg babyen heilt aleina i huset ved siden av...syns det lite voksent og uansvarleg.
Selv har vi kun vert ute to ganger,eine gang på julebord og andre gangen på teater...da var lisja hos foreldra mine...
er i grunn skeptisk til å vekkplassere lisja når vi strengt tatt ikkje MÅ ut..men det er oss da.går i grunn lite ut etter at ho kom til verda!! Koser oss heime ilag medvenner og familie istadenfor..treffer egne venner på dagtid eller avtalte møter...

Ja her snakker jeg skikkelig "rave full på byen opplegg" ja..

ORIGINAL: nitalita

ORIGINAL: monicola

Kan jo starte med å si at jeg ikke var den som fartet byen så veldig ofte før jeg fikk Tuva, så ser jo ingen grunn til å starte nå.
Jeg er derimot vin-o-man ... på en sunn måte. Drikker veldig gjerne GOD rødvin. Det har jeg gjort før jeg ble gravid, mens jeg gikk gravid og har gjort det etter at Tuva ble født ... og kommer til å fortsette med det til lenge etter at Tuva har flyttet ut ...
Vil poengtere at jeg ikke drikker meg full på vin, men sitter og nyter ett glass eller to ... samt er en IVRIG vintester. Er på vinsmakerkurs MINST 1 gang i mnd. Tuva har vært med på dette siden hun lå i magen min, og 3 ganger etter hun ble født.
[;)]

Så før dere "skyter" meg (noe jeg egentlig driter i) ...
ja drakk vin mens jeg var gravid, i samråd med lege
ja har vært på mange vinsmakinger mens jeg var gravid, men da spytter man ...
ja venter 4 timer fra jeg drikker vin (1 glass) til jeg pupper ....
Så PLEASE ikke heng dere opp i det nå, blitt gjort før og NEI jeg endrer meg ikke

Støtter deg der jeg ja snuppa! Men jeg trodde det var snakk om å ut å ragge byen skikkelig jeg.....[:)]
Helsesøster har jo sagt til meg og at jeg bare må ta et par glass vin fordi om jeg ammer, men jeg har ikke følt for det enda....delevis også fordi Linea sjelden legger seg mye før oss.

Når vi går ut,sitter barnevakten hos oss og vi legger ungene før vi går.
Barnevakta vår er faren til ei ungene leker med og som er her hver dag. Han er rundt40,så jeg føler meg ganske trygg. Ellers sitter familien barnevakt. Vi går vel ut 1 til 2 ganger ca hver tredje mnd.... Skulle gjerne vært ute oftere men liker ikke å bare gå ut for å gå ut liksom... Det bør være en hensikt...Jeg har en ganske vill fortid bak meg,så jeg har vel fræst fra meg noe... Liker meg der det er trygt og jeg føler jeg har kontrollen...
Det værste jeg ser er noen alenemødre i området som kan drikke hele uka fordi de har unge fri og når ungen kommer hjem må de låne penger til mat til barnet...

Jeg mener at det å ville drikke seg full er vell egentlig helt teit egentlig..når jeg tenker meg om.Hvorfor skulle man egentlig ha ett ønske om å drikke seg full? Er vell utrolig selvmotsigende å si det, i og med at jeg faktisk gjør det av og til. Hva er egentlig vitsen??

Så hvorfor forlate ett uskyldig lite barn, bare for å gjøre noe så dumt? 

ORIGINAL: Meerete

Kan ikke se hva som er forskjell på å drikke seg dritings med eller uten barn?
Ungen merker da ikke forskjell på "Litt mye vin i fint lag" eller rave rundt på byn?
Man skal kose seg, og hvordan man gjør det, velger man selv. Personlig har jeg ikke store gleden av å være sørpe full, men drikke og så gi pumpa melk på flaske ser jeg ingen problemer med, sånn etter hvert.

Nei jeg ser ikke det morsomme i det jeg heller.. Er ferdig med det "stadiet" for flere år siden. Av og til går greit, men kjenner jeg blir fort lei når klokken nærmer seg 2 på natta.. Nei, det er ikke livet for meg akkurat..

Ja nettopp!!  Livet har forandra seg! Godt sagt[;)]

Back
Topp