Hva synes du om jobbintervju?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Personlig synes jeg det er helt forferdelig. Har vært på en del og er like nervøs hver gang.
Hva synes du? Hva er det verste/vanskeligste spørsmålet du har fått på jobbintervju? :)

Flaut å si men i en alder av 35 har jeg aldri vært i ett....
Mamma ordnet jobb til meg hos en hun hadde kontor med når jeg var 18, så jeg kjente de. Og der har jeg gått gradene og vært siden

Hatet det før, nå syns jeg det er greit. Det er fin erfaring og etter hvert innser man at ingen er ute etter å ta deg, og det er tross alt seg selv man sitter og prater om. Ingen grunn til å frykte den situasjonen så veldig egentlig :) Jeg har blitt flinkere til å prate for meg etter mange intervjuer :)

Jeg syns det er greit egentlig. Vanskelige spørsmål har jeg til gode å oppleve. Men er ganske lenge siden jeg har vært på et intervju!

Synes det er fælt.
Verste spørsmål er det med å nevne 3-5 negative ting om deg selv >:P

Syns faktisk det er litt gøy jeg, ser på det som en utfordring :) Absolutt verste spørsmålet jeg får er om jeg har/venter barn, får en intens trang til å sette dem på plass hver gang. Er heller ikke glad i å bli spurt om mine negative sider, for jeg er ikke interessert i å gulpe opp sånne teite "jeg jobber alt for hardt og sier aldri nei"-svar. Og HELT ærlig vil jeg helst ikke svare heller :P

Liker det ikke.....

Siste jeg var på var med fire stk. Min nåværende sjef var en av di så kjente jo ho, egentlig gjorde det det enda mer flaut.... Ikke vært på intervju med ho før....

Men 29 søkere til 4 stillinger. 10 fikk komme på intervju. Så da jeg gikk ut var jeg fornøyd med å få komme på intervju... Å når jeg fikk ei av stillingene blei jeg enda mer fornøyd :-);)

Ikke det kjekkeste jeg vet, har kun vært i 3 jobbintervju men gruer meg like mye hver gang. Heldigvis kjente jeg hun som intervjuet meg til ene jobben min da hun var sjefen min i den første jobben min etter fullført utdanning så hun kjente godt til meg.

Synes det er helt greit. Det kommer veldig an på de som er med på intervjuet, og hvor interesserte og imøtekommende de er!:) har fått mange vanskelig spørsmål på intervju, men synes det er like vanskelig hver gang å fortelle positive og negative ting om seg selv;p

Jeg hater det... Så nervøs at jeg gjerne går ut derfra gjennomsvett... Men prøver så godt jeg kan å ikke vise det :)

Kom plutselig på ett intervju jeg var på. Var vel rundt kl 15-16 så di hadde holdt på hele dagen. Hovedtillitsvalgt i kommunen var med og jeg hadde vært tillitsvalgt på min arbeidsplass tidligere så kjente ho. Har også vært den som leder intervju som sjef ei gang. Dette intervjuet var langt fra hvordan jeg ville gjort det :P

Hadde tydeligvis ringt etter referanse på noen av di di hadde intervjuet tidligere så ene gikk stadig ut for å ta tlf.... Lite struktur i intervjuet også....

Heilt greit jeg ikke fikk den jobben :P

Skumle greier..

Jeg synes det er helt greit. Gruer meg i grunnen aldri. Man må jo bare være seg selv, og svare på det de spør om. :)

Det verste jeg har blitt spurt om var vel da jeg søkte jobb på sykehjem for en del år siden og hun sier: "Se for deg dette scenarioet: Du er på jobb. Klokken er 15.20, og du går av vakt 1530. Klokken ringer. En beboer har gjort i buksa. Du vet det tar mer enn 10 minutter å hjelpe vedkommende. Går du overtid, eller lar du vedkommende vente til kveldsskiftet er ferdig å få rapport og kan ta jobben?".

Jeg ANTE ikke hva jeg skulle svare. Ingen arbeidsgivere ønsker jo sånne folk som går overtid hver bidige dag. Sånne er dyre i drift. På den annen side synes jeg jo det er litt uetisk å la pasienten sitte å ha gjort i buksa i drøye 20-30 minutter da.. Husker faktisk ikke hva jeg svarte. Men spørsmålet sitter som limt.

Jeg synes intervjuer er helt ok, stort sett i hvertfall.

Det verste intervjuet jeg har vært på, der skulle vi forberede et undervisningsopplegg og sende inn før intervjuet, og så startet det med gruppeintervju der vi skulle samarbeide om å bygge lego (!) før vi hadde individuelle intervjuer til slutt. Legodelen var helt på jordet for meg, vi fikk ingen instruksjoner annet enn at vi skulle samarbeide. Så satt det et menneske i hjørnet og noterte. Latterlig opplegg, og det var heeelt ok at jeg ikke ble tilbudt jobb der ;-)

Irritrende også at intervjuene tok hele dagen pga pause i midten.

Back
Topp