Hva synes du om dette barnesetet?

nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, men jeg ville valgt ett bakovervendt sete fra 9-25 kg og gått over til en beltestol med god sidebekyttelse når barnet ble for stort til å sitte bakover.

Ja, jeg vet at bakovervendt er smart, men datra vår på 1,5 år kan ikke sitte i bakovervendt sete lenger da hun blir bilsyk. :)
Noen andre som tenker noe om setet?

polkagris skrev:
Ja, jeg vet at bakovervendt er smart, men datra vår på 1,5 år kan ikke sitte i bakovervendt sete lenger da hun blir bilsyk. :)
Noen andre som tenker noe om setet?

viss hun er over 15 kg så er det vel heller anbefalt med beltestol og bruke bilens belter? De er ikke å ha bak seg i en evt. frontkollisjon.

Hun er langt i fra 15 kg enda, dessverre! :)

Setet blir omgjort til beltestol når hun er stor nok da. Men lurer på om det er lite benplass med den beskyttelses"klumpen" foran magen..

jeg hadde ikke kjøpt det pga jeg er skeptisk. Vet det sies det kommer godt ut i tester her,men disse testene stoler jeg ikke mye på. Ser ikke at det skal være no mer sikkert med en sånn pute istedetfor belter.nakken og overkroppen vil jo alikevel få MYE sleng.Og kroppen blir jo presset mot puta,tenker da litt på hvordan indre organer vil tåle det trykket?
Og en annen ting er jo at slike seter som går over flere vektklasser ikke anbefales som beltestol senere pga at de er tyngre enn en ren beltestol. Da står jo stolen løs og vil følge etter barnet i en kræsj,derfor bør den være så lett som mulig.

vet også at det var en type sånn sete som ble slaktet i et annet land(lurer på om det var tyskland)pga den puta ikke var trygg.Har lest det,,men finer ikke igjen atikkelen. Så jeg er skeptiker :)

Ville helt klart gått for et barnesete som er bakovervendt 9-25 kg og som har bestått plustesten. Da vet du at du har et av de beste setene på markedet. Kiddy Gardian Pro er ikke plustestet. Naturlig nok siden det er forovervendt.

Har også lest kritikk av slike putestoler, barnet skled ut under puta, blant annet. Stoler som dekker mange vektklasser har høy egenvekt og gir unødvendig høy belastning på barnets kropp i kollisjon. Så hvis du vil ha det tryggeste, kommer du ikke unna å kjøpe to seter til.

Back
Topp