Hva synes dere..?

Cinnamon*

Gift med forumet
Har havnet i en kjempediskusjon på Facebook via statusen til svigerinnen min.
Hun klager over alle de egoistiske foreldrene som sender barn i barnehagen når de har syke søsken hjemme..
Problemet er at hvis man har et sykt barn og sender et søsken i bhg så sprer man smitten.

Altså, hjemme hos oss er vi hjemme med sykt barn nettopp når barnet er sykt.. Jeg holder ikke datteren min hjemme hvis JEG har omgangsyke liksom.
Stakkars friske barn som må kjede seg hjemme med en syk mamma, og ikke minst stakkars syke mamma som må underholde en frisk unge..!

Hva synes dere??

Jeg holder sykt barn hjemme,ikke friskt......

her så er da guttungen i barnehagen selv om jentungen er syk har luftveis infeksjon
Med riktig hygene så behøver ikke barn ta med seg smitte til barnehagen, så bare her så hadde guttungen omgansyken,men jentungen fikk det ikke

Altså, skal man gjøre det på den måten, må man bare holde seg hjemme, HELE TIDEN!!

holder ikke friske søsken hjemme nei, de må jo ikke få samme sykdommen bare fordi de bor i samme hus. Er jeg selv syk så har de ikke noe her hjemme å gjøre ihvertfall, da er jeg dårlig.

Sludder og vås kaller man sånt. [:D]

Har bare et barn så kan jo ikke helt sette meg inn i det.

Men altså, en av oss foreldre går jo på jobb/skolen selvom gutten er syk. Jeg skipper ikke forelesning fordi jeg potensiellt kan bære smitte, jeg ringer heller ikke på jobben å sier at jeg desverre ikke kan komme fordi jeg er kanskje er bærer av et forskjølelsesvirus [:-]

Selfølgelig kan det da hende at et barn som har et sykt søsken kan bære med seg smitte, men synes ikke det er et særlig holdbart argument, ei heller at det vitner om egoistiske foreldre. Man kan rett og slett ikke helgradere seg mot smitte [:)]

om datteren min er frisk og ivrig og glad, og jeg er syk og sliten og slapp.
Så blir den jenta sendt lukt i barnehagen, jeg har ingen som helst nytte eller ønske av å underholde NOEN når jeg er syk.
Jenta mi ELSKER barnehagen, og maser etter den i helgene, så det ville blitt et mareritt for meg å holde henne i sjakk hjemme.

Orker jeg å underholde henne hjemme, orker jeg jaggu dra på jobb og, det er mindre slitsomt!

for øyeblikket ligger jenta hjemme med dobbelsidig lungebetennelse, jeg med enkeltsidig og mannen med kraftig hals og ørebetennelse samt forkjølelse.
Det er ikke spesielt gøy det heller... Heldigvis kommer mammaen min og hjelper hver dag!! DET betyr verden når vi alle er så syke.
Nå har antibiotikaen til jenta mi begynt å virke, og hun er virkelig i godt humør, aktiv og glad om dagen. Det betyr at hun også kjeder vettet av seg hjemme igjen. Og det er ikke veldig gøy når jeg er syk og mannen er syk. Men må man så må man (Hun er langt fra bra nok til å være i bhg)

Men ja, har jeg valget og hun kan være i bhg, og trives der, da ser jeg ingen grunn til å holde henne hjemme om jeg/mannen/nye søsken er syke...

ORIGINAL: Mamma x 3

holder ikke friske søsken hjemme nei, de må jo ikke få samme sykdommen bare fordi de bor i samme hus. Er jeg selv syk så har de ikke noe her hjemme å gjøre ihvertfall, da er jeg dårlig.

AMEN!!!

Shitt, nå får jeg så øra flagrer der inne..

Er visst bare meg av alle min svigerinnes 400 venner som mener akkurat det..!!
Og fy flate så mange frekke venner hun har!! Hehe..

legg ut link til denne ;)

ORIGINAL: Ninen D

legg ut link til denne ;)

Det skulle jeg mer enn gjerne gjort, men som sagt er det facebook statusen til svigerinnen min..

Da er de nok bare skinnhellige du. Jeg har seriøst aldri hørt om noen som har holdt søsken hjemme fordi et av de andre barna er syke... Det er mulig de er alene i verden om det. [:D]

Oooh! Spør hva de mener om de som er sykemeldte som sender ungene i hagen allikevel!

Når jeg er syk sender jeg snuppa i barnehagen, jeg har mer enn nok med meg selv.

Og et sykt barn krever kanskje mer oppmerksomhet, hvorfor skal evt søsken være hjemme og kjede seg?

Nei, de må spise en bolle[;)]

ORIGINAL: forvirretmor

Jeg holder sykt barn hjemme,ikke friskt......

Storebror har vært i b.hagen når lillesøster har vært syk, og lillesøster har vært i b.hagen når storebror har vært syk.
Er ikke alltid de har smittet hverandre[:)]

Så be svigerinna di klappe igjen[8D][;)]

Jeg er teit som drar på jobb i barnehage når mannen er syk.. Jeg er visst veldig provoserende og også et samfunnsproblem pga holdingen min.

Prøver å si at smitte finnes overalt, og at dette ikke da bare kan gjelde småbarn/barnehagebarn.
Man er jo ikke garantert at ikke en kollega har syk mann hjemme, og man kan like gjerne dra med seg smitten derifra..

Da er jeg usaklig.

Om ett av barna er syke, er fortsatt det friske barnet i barnehagen [:)]

Hehe..
Litt drøyt å holde friske barn hjemme for at de KAN smitte.

Skal de som jobber i bhg holde seg hjemme om deres partner er syke da eller om de har syke barn og den andre foreldren er hjemme med barnet ? bare sånn i tilfelle liksom ?

Back
Topp