Hva synes dere? Uansvarlig??

Camilla-arriane

Forelsket i forumet
Jeg skrev denne mailen til styrer i barnehagen vår, etter at jeg fant sønnen min innelåst i en kasse i barnehagen i går..når vi skulle hente ham.

Vil bare sende en bekymringsmelding om noe jeg opplevde i dag, når vi skulle hente sønnen vår.
Sønnen vår (Trym går på rød avd)  var en av di siste som ble hentet i barnehagen i dag.
Når vi kom innenfor porten, sto alle barnehagetantene utenfor gul avdeling.
"navn"   pekte å sa han var ute rundt hjørnet ved askeladden.
Jeg rundet hjørnet, og hørte stemmen til sønnen min, og så fikk jeg helt sjokk..!
Han var oppi den blå "kassen" på venstrehjørnet av askeladden.
Og kassen var låst ved at en pinne var tredd igjenom låsen, så han ikke kunne komme seg ut.
Pinnen var ganske tjukk å jeg hadde litt problemer med å få pinnen ut også.

" Navn"  fortalte meg og min samboer at han hadde vært der en stund..og at han ville gjemme seg for oss.
Hun selv og en annen hadde sagt nei til å låse igjen  kassen..mens "navn"  hadde sagt det gikk greit..og dermed ble sønnen min låst inne.

Jeg synes dette er helt FORFERDELIG!!
Sønnen min er 3 år..om han spør om å bli låst inn i kassen, så forventer jeg at voksne personer som har ansvar for min sønn i barnehagen har vett til å si nei.
Men dette opplever jeg som totalt uansvarlig av alle sammen.. at di kan "være med" på å låse inn sønnen min og så gå så langt bort i fra ham..helt til gul avd.60-70meter unna.

Tenk om sønnen min ombestemte seg og ville ut???
Hvem ville hørt at han gråt?

Vi skal ta en prat med di på avdelingen i morgen..var ganske i sjokk når dette skjedde, så fikk ikke sagt hva jeg følte.
Håper dette er siste gang noen barn blir låst inne..tilliten min har blitt ganske svekket til personalet og jeg er bare veldig skuffet.

Fikk svar tilbake til morgen i dag, at det var flott med tilbakemelding, hun hadde ikke hørt om episoden.
Hun skulle sjekke det opp og så skulle jeg høre fra henne igjen.

Klarte ikke dy meg..var så sinna og lei meg så måtte skrive mail til henne.

Selv om sønnen min synes det var morsomt..så synes jeg at dette var totalt uansvarlig, og er veldig skuffet over personalet.

Jeg ville gitt beskjed selv. Jeg er ganske krass som person, og sier fra uansett når jeg ser noe jeg mener ikke er riktig.

Et tilfelle i vår bhg var da 2 gutter slepte rundt en annen gutt, der de hadde revet armene hans ut av armene i regndressen, og drasset rundt med denne gutten i bratte skrenter, skubbet og lo av han, mens han tydelig var fortvilet og på gråten. Personalet sto langt unna, ALLE som en, og skravlet, og jeg syns slikt er forferdelig. Det er jo slike episoder ansatte skal avverge!!

Jeg så vel bare stygt på de, og sa at de skulle være glad det ikke var mitt barn som ble slept rundt på den måten, mens de ga faen, for i så tilfelle skulle jeg brukt den ene til å denge den andre (de ansatte, vel å merke)!

Når jeg kom ut fra avd. etter å ha hentet jenta mi, hadde de fortsatt ikke gjort noe med situasjonen. Da rant det over for min del, så jeg freste vel bare i det jeg trampet over plassen og treiv den stakkars gutten ut av hendene på de to andre, ga de en salig salme og hjalp gutten å få på jakka igjen...

Jeg ringte styreren fra bilen før jeg kjørte derifra.........................

Til begge opplevelsene dere har skrevet om, det er bekymringsverdig! Og som barnehagepersonale skal vi(er utlært BUA) hverken stå samlet i en stor forsamling og skravle, men i stedet passe på unga og holde oversikt, avverge nettopp sånne hendelse som lollitupp beskrev og det som du HI har opplevd er vel noe bisart, selvom guttungen din synes det var gøy er det INGEN som skal låses inn i en kasse også i tilleg til holder de han ikke under oppsikt! Så synes du med stor grunn skulel gjøre som du gjorde. Spent på hva styreren kommer tilbake med av informasjon!

Huff, nei noe slikt burde aldri skje i en barnehage. Selv om barnet ba om å bli låst inne burde de ansatte vite at det er deres oppgave å lære barnet at man ikke kan gjøre slikt av ulike årsaker.

IKKE greit! Bra du sa fra!!!

Å kjære vene, bra du har sagt ifra. Hvem ved sine fulle fem (andre enn barn vill gjøre noe slikt), han er fortsatt kun 3 år, å som du sier han kunne raskt ombestemme seg. Fader man kan jammen begynne å lure. I Vår bhg hadde alle ansatte vært inne, mens en flokk av de eldste barna lekte ute alene. Eneste oversikten de hadde var via videoovervåkning! Takk for at man kan føle seg trygg når man leverer barna...uff..

Håper de tar det til etterretning for deres skyld!

Er så glad jeg har den barnehagen jeg har ......

Vi tok en prat med pedagoogisk leder for avd, når vi hentet lillemann i går.
Hun hadde fått beskjed av styrer om hva som hadde skjedd.

Jeg og sambo fortalte akkurat hva vi følte om saken..
Hun la seg helt flatt og beklaget seg veldig, (hun var ikke der når hendelsen skjedde)
Hun hadde pratet med di involverte, og fortalte at di to som ikke ville "låse" var ikke klar over at tredjeparten hadde gjordt det.
Og hun som hadde "låst" mente bare godt ville ta del i leken til sønnen vår..og viste at vi snart kom og hentet ham.

Fortalte at det var meg revnede likgyldig hvor mange minutter det var til vi kom, han skal ikke lære at det er ok å låses inne.

Videre unnskylde hun seg med at det var ingen andre barn til stede, sønnen min var siste mann i barnehagen..og det skjedde ikke midt på dagen med andre barn tilstede..men 15 min før b.hagen stengte.

Jeg ble enda mere irritert og sa at det spiller da for FADER ingen rolle når på dagen det skjedde..!!
Det skal ikke skje..når han lærer at det er ok..så kan jo han kanksje låse andre barn inne i lek for han trur at det er greit.

Og om intensjonene til hun som låste ham inne var god..så har den personen utrolig dårlig dømmekraft og burde kanskje ikke jobbe her..sa jeg.

Nåja..vi fikk fortalt hvor landet lå henn..og pedagogisk leder..som er nyutdannet og så vidt "bikket" 20 år..satt blank i øynene..og lovet at noe slikt ikke skulle skje igjen.

Det var fint at vi sa ifra..så di kunne sette igang tiltak.
Jeg bare..tiltak??
Mot å ikke låse barn inne i små kasser..haha...faen sier ikke det seg selv??

THE END =)

.

Fru H skrev:
IKKE greit! Bra du sa fra!!!

Synes det er ufattelig bra at du sa i fra.
Vi har også hatt en del episoder i barnehagen som jeg som mor reagerer på, i noe sånt som det du forteller.
Men sånt som at han alltdi har bæsja seg ut og er sår når vi kommer, at andre barn har sovet i hans vogn mens han har vært syk osv...

Det der er virkelig ikke greit! Godt at det er tak i deg og du kan si ifra, og der hadde det jammen meg smelt fra meg også om det var mitt barn. Jeg er sjokkert og får helt vondt i magen av å lese historien.

Det er mange dårlige barnehageopplevelser, og det gjør vondt å høre om det. Vi overleverer jo det aller mest dyrebare vi har, og da forventes det at de passes godt på, får omsorg og tilsyn og et godt pedagogisk opplegg ++++
Glad vi har en barnehage til vårt barn som er særdeles bra, håper vi aldri kommer opp i slike hendleser noen gang.

så bra at du sa ifra! de nansatte som gjorde dette burde virkelig få tilsnakk!
 og å låse et lite barn inne i en kasse(unsett om barnet vilel det elle rikke) for så å gå vekk er helt horribelt! du sier jo selv at en tre åring ganske fort kan endre mening. tenk hva han hadde følt om han ble liggende der uten at noen hørte han og slapp han ut :( selv et halvt minutt vilel vært alt for lenge.

Det kunne vel kanskje "forsvares" som en lek hvis den voksne sto ved kassen hele tiden og hadde oppsyn med gutten. og i og med at han var alene i barnehagen så var det jo ekstremt merkelig at de ikke hadde bedre kontroll på han!

klynger med voksne som står å prater mens de egentlig skal passe barn er en uting!

Back
Topp